tjs Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei! Jeg har tatt et bilde jeg ønsker å sende til Audi, for at dem kanskje skal bruke dette til reklame osv. men finner ikke epostaddressen dems. Har lett, men finner ikke ut av dette. Setter pris på om noen kan svare meg på dette. Ps. Har sjekket nettsiden, men det står ingenting om epostaddresser der... Lenke til kommentar
Populært innlegg sungun Skrevet 14. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2015 Det er nok en grunn til at du ikke finner e-post adressen til Audi, f.eks at de ikke ønsker at du tar kontakt. Tror nok ikke de vil være intressert i bildet ditt, uansett hvor bra det måtte være. Bildene de bruker er resultat av månedsvis med planlegging av markedsføring, et budsjett med mangfoldige millioner og verdens beste bil- og produktfotografer. 11 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Du kan jo evt legge det for salg på 500px.com Og evt drive litt egen markedsføring - skrive et innlegg på FB sidene til Audi, f.eks. med en link til bildet? Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg ble nysgjerrig på bildet, får vi lov å se? 2 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 http://www.audi.com/corporate/en/etc/contact/contact-customer-service.html Kontakt de der. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg ble nysgjerrig på bildet, får vi lov å se? Sikkert en selfie forran hans nye audi 3 Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Har en kompis som har tatt endel bilder for et bilmerke. Kravene til utstyr (digitalt mellomformat), lyssetting/reflektorer, ect, overgikk hva han selv hadde av utstyr. Dette fordi bildene de bruker skal kunne blåses opp til svært store formater. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Har en kompis som har tatt endel bilder for et bilmerke. Kravene til utstyr (digitalt mellomformat), lyssetting/reflektorer, ect, overgikk hva han selv hadde av utstyr. Dette fordi bildene de bruker skal kunne blåses opp til svært store formater. Da snakker vi Canon EOS 5DS eller 5DS R fullformat 50.6 megapixler +++. Personlig kommer jeg aldri til å gå den veien, men det er meg. Jeg ønsker lettere, billigere og bedre utstyr. Megapixler har ingenting å si for oss som ikke MÅ ha det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Er ikke bare reklamefotografering som har med bilder og gjøre. Jeg tror at Audi har et fotoalbum som inneholder bilder fra hele deres epoke og de tar sikkert imot bilder av andre fotografer ens sine egne fra situasjoner hvor en Audi er innblandet i, men om det er noen penger og tjene på dette tviler jeg på. Det er nok andre som tar seg av en reklamekampanje en Audi selv, dem bare godtar ideen eller ikke utifra sine egne ønsker og behov. Endret 25. desember 2015 av Nautica Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Dei fleste store aktører bruker kun bilder dei har tatt sjølv og som dei sjlkv har alle rettigheiter til. Så med mindre det aktuelle bildet er så spesielt at det ikkje kan gjenskapast så vil nok Audi ikkje ha andre sine bilder i sitt arkiv. Eg ville prøvd å henvende meg til tredjeparts aktørar som bilblad, bruktbilselgarar, osv. Lenke til kommentar
tjs Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Her er bildet for nysgjerrige, takk for mange svar, og nei, ikke en selfie :-) http://file:///Users/Tirilseverinsen/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/Thumbnails/2015/09/29/20150929-121440/C7e8cmtYR6+3rLtfyPAgkQ/thumb_IMG_0196_1024.jpg Endret 4. januar 2016 av tjs Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Her er bildet for nysgjerrige, takk for mange svar, og nei, ikke en selfie :-) http://file:///Users/Tirilseverinsen/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/Thumbnails/2015/09/29/20150929-121440/C7e8cmtYR6+3rLtfyPAgkQ/thumb_IMG_0196_1024.jpg Jeg finner ikke noe bilde, må jo innrømme at jeg er litt nysgjerrig Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Bildet må ligge på nettet. linken som er lagt ut ser ut som en internlenke til et bilde på en PC?! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Bildet må ligge på nettet. linken som er lagt ut ser ut som en internlenke til et bilde på en PC?! Riktig. Tror TS vil slite med å overbevise Audi® når han ikke kan vise til et bilde som ligger tilgjengelig på nett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Her er bildet for nysgjerrige, takk for mange svar, og nei, ikke en selfie :-) http://file:///Users/Tirilseverinsen/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/Thumbnails/2015/09/29/20150929-121440/C7e8cmtYR6+3rLtfyPAgkQ/thumb_IMG_0196_1024.jpg Prøv å laste opp bildet i den "fulle" editoren, i stedet for å prøve å linke til en fil som bare finnes på din lokale maskin. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Ville nok heller gått til en Audi forhandler fremfor Audi selv, disse forhandlerne har jo startet å bruke bilder som andre har tatt i sosiale medier. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Ettersom du nevner i tittelen at du ønsker å tjene penger på bilfotografi, kan nevne at terskelen for bilder av biler som skal brukes i reklame sammenheng er VELDIG høy! De fleste bilprodusenter betaler gjerne et seks siffret beløp for å få produsert 3D genererte bilder som er mer fleksibilitet enn fotografi fordi det gir full kontroll på hver minste detalj ned til refleksjonsnivå. Ofte et bedre alternativ ettersom fotografi til reklame benytter svære haller og kraner for å lage et fotostudio. De mest prominente bilreklame spesialistene i industrien benytter gjerne et slik fotostudio kun som et tillegg, for å ha referanse når de skal generere 3D bilder for å kunne perfeksjonere sluttresultatet ytterligere. Så jeg er litt nysgjerrig på om det er noe du er klar over, og om bildene dine kvalifiserer seg til reklamebruk? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Her er bildet for nysgjerrige, takk for mange svar, og nei, ikke en selfie :-) http://file:///Users/Tirilseverinsen/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/Thumbnails/2015/09/29/20150929-121440/C7e8cmtYR6+3rLtfyPAgkQ/thumb_IMG_0196_1024.jpg Nå, får vi se bildet eller? Lenke til kommentar
snip Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Tja hvor er dette bilde kanskje bare legge det ut her så vi får sett det. Uten den linken som ikke virker? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Synes det viser en dårlig holdning fra trådstarters side at man ønsker masse hjelp fra forumets medlemmer, samtidig som at det ikke skal gjøres motytelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå