Syklofanten Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg er på jalt etter ny laptop, og ser at denne har fått veldig gode omtaler. Men jeg har hørt at chromebooks bare passer til surfing og google-apps, og er ubrukelig til alt annet som å skrice dokumenter og å koble til printer. Stemmer det? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/TOSCB30B104/toshiba-chromebook-2-13-3-barbar-pc-cb30-b-104-solv#tab-specs Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Chromebook og Chromebox har eget operativsystem fra Google som er sentrert rundt internett, og da spesielt Google sine tjenester. Helt enkelt forklart så er hele operativsystemet sentrert rundt nettleseren Chrome. Det du kan gjøre i Chrome andre steder kan du og gjøre på en Chromebook og Chromebox. Dokumenter og lignende kan opprettes og redigeres via Google Dokumenter, Google Regneark og Google Presentasjoner. Filene lagres i Google Drive. 1 Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Det er vel også mange programmer som ikke funker på den? Photoshop, Inkscape, Gimp osv? Endret 14. desember 2015 av Syklofanten Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Kan det kjøres i en nettleser så fungerer det på Chromebox/Chromebook. Søk på nettet - det er ganske mange artikler rundtom som viser hva dette er og hva det ikke er 1 Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg har brukt Chromebook (HP Chromebook 14) i rundt 1 år, og den funker bra til de fleste "vanlige ting". Bruker google docs til dokumenter og nettleser til alt annet. Bilder og video funker også helt greit. Hvis du skal gjøre noe mer enn det burde du lete andre steder. HP Steam maskinene kan være et alternativ. De er basically like som Chromebook 14, men de kjører windows. De blir kanskje litt tregere pga. windows, men du får mer fleksibilitet. Jeg sitter nå på Macbook Pro Retina og til "vanlige ting" er de eneste fordelene trackpaden, skjermen og høyttalerne. Jeg ville gått for HP Steam fremfor HP Chromebook 14 i disse dager. 1 Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Hp Steam har kanskje litt liten skjerm etter min smak (11"6). Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hp Steam har kanskje litt liten skjerm etter min smak (11"6). Her er en 13.3" De finnes i flere varianter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå