wirrumsen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har en tredje generasjon Apple TV. De siste par månedene har den vært helt elendig på streaming (TV2 Sumo og Netflix som vi bruker). I det ene øyeblikket flyter lyd og bilde fint, for så at bitraten ser ut til å droppe dramatisk og det blir et bilde som knapt er mulig å tyde. Det blir bare verre og verre for hver uke som går. Å bytte router har ikke hjulpet. Signalstyrken er på topp, så det står ikke på den. Prøver å koble til via ethernet, men ei heller det hjelper. Firmware er siste versjon. Flere med lignende problemer? Er det noe håp? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har ikke TV2 Sumo. Men det er ingen problemer med Netflix her slik. Om du bruker DNS for å få tilgang til andre land så kan det være det? Må logge ut og inn av applikasjoner for å få det til å virke som det skal... Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Har ikke TV2 Sumo. Men det er ingen problemer med Netflix her slik. Om du bruker DNS for å få tilgang til andre land så kan det være det? Må logge ut og inn av applikasjoner for å få det til å virke som det skal... Nei, brukes i Norge mot norske kontoer. Ingen andre land involvert. Airplay er for øvrig også helt på trynet. Mister ofte forbindelsen og får forvrengt lyd når den startes opp igjen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Nei, brukes i Norge mot norske kontoer. Ingen andre land involvert. Airplay er for øvrig også helt på trynet. Mister ofte forbindelsen og får forvrengt lyd når den startes opp igjen. Ser nå at det er ATV 3 du har. Jeg har ATV 4. Men ikke noe Netflix problemer på den ihvertfall. Men det høres jo veldig ut som det er nettverks problemer du har. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Ser nå at det er ATV 3 du har. Jeg har ATV 4. Men ikke noe Netflix problemer på den ihvertfall. Men det høres jo veldig ut som det er nettverks problemer du har. Som sagt så er det ingen andre enheter som har noen som helst problemer med nettverket. ATV'en er testet med både kablet rett til routeren (som står 2 meter unna) og to forskjellige trådløse nett. Samme problemer uansett hvilket nettverk. Alle nettbrettene i hus, både iPad og Windows-nettbrett streamer uten problemer. Surface Pro 3 det samme. Men i går kjøpte jeg meg en Microsoft Wireless Adapter, så nå streames til TV uten problemer. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Ser nå at det er ATV 3 du har. Jeg har ATV 4. Men ikke noe Netflix problemer på den ihvertfall. Men det høres jo veldig ut som det er nettverks problemer du har. Som sagt så er det ingen andre enheter som har noen som helst problemer med nettverket. ATV'en er testet med både kablet rett til routeren (som står 2 meter unna) og to forskjellige trådløse nett. Samme problemer uansett hvilket nettverk. Alle nettbrettene i hus, både iPad og Windows-nettbrett streamer uten problemer. Surface Pro 3 det samme. Men i går kjøpte jeg meg en Microsoft Wireless Adapter, så nå streames til TV uten problemer. Da kan det jo virke som om den ATV3-boksen din kan ha hatt et teknisk problem og burde hatt service...:-) Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Da kan det jo virke som om den ATV3-boksen din kan ha hatt et teknisk problem og burde hatt service...:-) Kjøpt i USA, så da koster det nok like mye med en slik service som det koster for en splitter ny Apple TV. Snakket med Eplehuset i går, nemlig. Dette måtte dekkes helt av egen lomme. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Har en tredje generasjon Apple TV. De siste par månedene har den vært helt elendig på streaming (TV2 Sumo og Netflix som vi bruker). I det ene øyeblikket flyter lyd og bilde fint, for så at bitraten ser ut til å droppe dramatisk og det blir et bilde som knapt er mulig å tyde. Det blir bare verre og verre for hver uke som går. Å bytte router har ikke hjulpet. Signalstyrken er på topp, så det står ikke på den. Prøver å koble til via ethernet, men ei heller det hjelper. Firmware er siste versjon. Flere med lignende problemer? Er det noe håp? Er du eneste brukeren på ditt hjemmenett? Hvis du har f.eks en tenåring I huset så kan det fort være der problemet ligger og ikke med Apple TV. Husk og at mobiltelefoner bruker båndbredde på hjemmenettet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Du kan jo prøve å gjenopprette den via kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå