Gå til innhold

Billigste alternative "mediaboks" for å streame video fra nettsider til TV?

Anbefalte innlegg

Har en eldre plasma TV i kjellerstua som fortsatt har ganske så bra bilde. Det er kun 720p oppløsning på den, men bildet er nå fortsatt ganske bra. 

Har koblet opp en PS4 til denne for får streamet alt som er via apps på den. Har dog en del annet kjafs jeg gjerne skulle ha streamet fra ymse nettsider der det ikke finnes apper.

Hva blir billigste alternativ å koble til en slik TV når båndbreddekravene er såpass lave? Må ha en nettleser som støtter det meste av streaming plugins som sliverlight og eventuelt flash og andre mer eller mindre kurrante API er. 

Hva anbefaler dere av utstyr for slik streaming som jeg kan kjøpe ferdig? Synes intel nuc til 4000 spenn blir litt dyrt. Hvor "sløv" intel NUC kan jeg eventuelt klare meg med (Kunne jo vurdert noe brukt)? Er det noen andre "PC on a stick"-alternativer som har nettleser med bra streaming støttet jeg burde sjekke ut? Chromecast eller annet?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg ville tro du kan klare deg med chromecast. 

Selv har jeg problemer med kontinuerlig småhakking når jeg caster videoer som ikke har egen app.

(Netflix, youtube, Nrk osv. har jo egen app så dette funker glimrende på Chromecasten).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...