Gå til innhold

Svartid på søknad om førerkort ?

Slatravi

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å bestille et kurs hos teoritentamen, det er gyldig i 30 dager og jeg tar teoriprøven etter det kurset har "bestått garanti" noe som gjør at jeg får igjen pengene for kurset om jeg styrker (du må ha greid et visst antall prøver på teoritentamen for å få denne garantien) Problemet er at jeg må sende søknaden i posten pga. legeerklæring og tror det da vil ta lengre tid + det er jul snart. Vil jeg få svar innen 30 dager om jeg sender den i dag. Om jeg ikke får det må jeg vente med å bestille kurset fordi det er et vist antall dager etter kurset har gått ut du er nødt til å ta prøven for å få garantien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at min førerkortsøknad ble behandlet på relativt kort tid - ca en uke. Jeg hadde derimot bare en enkel standardsøknad, og leverte den direkte på stasjonen. 

Hvis du leverer søknaden først, og så bestiller tilgang på teoriprøven på nett når det er gått en uke eller to, så er du nok ganske sikker på at det går greit. SVV har nok saksbehandling som vanlig på alle "ikke røde" dager i jula. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mener å huske at min førerkortsøknad ble behandlet på relativt kort tid - ca en uke. Jeg hadde derimot bare en enkel standardsøknad, og leverte den direkte på stasjonen. 

Hvis du leverer søknaden først, og så bestiller tilgang på teoriprøven på nett når det er gått en uke eller to, så er du nok ganske sikker på at det går greit. SVV har nok saksbehandling som vanlig på alle "ikke røde" dager i jula. 

Hvordan fikk du svar? i posten? Logget meg inn på statens vegvesen sine sider og det sto godkjent på helsekrav, er søknaden min godkjent da? men det sto ikke noe på vandel, har de ikke sett på det ennå? vertfall er all vandel god.. ikke en eneste bot engang :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...