Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 På dete forumet er det kun to HK i nForce2 serien som gjelder (Abit NF7S v2.0 og til en viss grad Asus A7N8X (GD) Hvorfor anb. aldri MSI ... lister opp noen tester: http://www.tomshardware.com/motherboard/20...nforce2-13.html K7N2 Summary: No Surprises The new boards take widely different places in the test panel: MSI far ahead, Abit in the middle and Biostar, unhappily, way behind. Although performance differences are usually very slight, in a few benchmarks there is a good 10% difference from the fastest to the slowest candidate. We will have to hold the high performance of the MSI board at arm's length, because the values are achieved by slightly enhanced FSB clock speeds - as always, this is not a reliable way to get high scores in the tests. Regardless of this, the K7N2-L offers an attractive price/ performance ratio, while the equipment of the K7N2G is on the same good level as that of the Asus A7N8X and the Chaintech 7 NJS. K7N2 DELTA-ILSR When it comes to MSI's latest nForce2 incarnation, the K7N2 Delta-ILSR delivers where it counts. The motherboard is a gem to look at and the feature set is impressive. The board boasts support for FireWire, USB 2.0, on-board audio, SATA RAID, etc. The only thing we would have liked to see was support for IDE RAID too, but there are adapters available to make this happen with the current hardware. When we look at overclocking potential, the K7N2 Delta-ILSR was a natural which was partly because MSI included a feature laden BIOS with a wide array of settings. We think the only people that will be unhappy will be those with oversized heat sinks. The room around the Socket A was a little cramped on one side and there were no mounting holes for coolers that need to be screwed to the board. Aside from possibly alienating that very select crowd, we feel the board is a top-notch product. When we compared performance to some of its peers, the K7N2 Delta-ILSR rides high on the list, posting excellent scores in each test. With the added support for 400MHz FSBs, the true potential of the nForce2 chipset is released, allowing for all system buses to run synchronously at higher speeds. If you've been waiting to upgrade to an nForce2 motherboard, your wait is over. We give the MSI K7N2 Delta-ILSR a Hot Hardware Heat Meter rating of a 9. 9/10 !!! http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...a_ilsr(5).shtml Mer? MSI have created a pretty damn good board here, and I have no hesitation in recommending it, but bear in mind the question; Do you NEED 400 FSB support. If you can answer no to this and you already have an nForce2 based motherboard then you may as well stay with it. If you don't have an nForce2 motherboard, or need that 400FSB support then this board should be on your short list. Pros Fantastic performance Great stability when overclocking Very good looking board Lots of features Memory slots are away from AGP slot Nice locations for IDE and FDD headers Cons CPU Core maximum voltage could be considered a bit low Poor locations on power connectors Bottom Line The board is one of the best I have seen, with screaming performance and very good overclocking results. However if you already have an nForce2 based motherboard you would be better to hold out until the Athlon 64 arrives and the boards to go with it. http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/...a/k7n2/p4.shtml Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 De kan vanligvis ikke klokkes like langt, og de har en større feilprosent. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Nåja .. etter hva jeg har hørt fra erfarne brukere er det minst kødd med MSI Komplett opplyste meg om at alle HK hadde omtrent lik RMA... Endret 16. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Nåja .. etter hva jeg har hørt fra erfarne brukere er det minst kødd med MSIKomplett opplyste meg om at alle HK hadde omtrent lik RMA... Har montert mange MSI kort og alle funker fett, stabile og gode kort. Seff er de ikke verdens beste klokkerer men til vanlig bruk er de helt OK. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Personlig har jeg hatt veldig dårlig erfaring med MSI nForce2 kort. Har sendt et MSI K7N2GM-IL hovedkort i retur 3 ganger nå.. Den venter på meg på postkontoret nå. Skal bli spennende å se om den funker denne gang. En annen ting er at MSI hovedkort basert på nForce2 vistnok er veldig kresen på ram. De liker ihvertfall ikke TwinMos ram! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Personlig har jeg hatt veldig dårlig erfaring med MSI nForce2 kort. Har sendt et MSI K7N2GM-IL hovedkort i retur 3 ganger nå.. Den venter på meg på postkontoret nå. Skal bli spennende å se om den funker denne gang. En annen ting er at MSI hovedkort basert på nForce2 vistnok er veldig kresen på ram. De liker ihvertfall ikke TwinMos ram! Såvidt enig med deg, MSI/nForce2 kortene er litt kresne på rammen og slikt... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) En annen ting er at MSI hovedkort basert på nForce2 vistnok er veldig kresen på ram. De liker ihvertfall ikke TwinMos ram! stemmer overens med mine erfaringer. Endret 16. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Har sendt et MSI K7N2GM-IL hovedkort i retur 3 ganger nå.. Harselv bare hatt dårlig erfaring med Abit ... bare gode med MSI, men dette betyr nada .... statistikken er lik (3% RMA) MSI nForce2 kort har rykte på seg for å ikke "like" TwinMOS, ja, men har mange eksmpler på folk som har gode erfaringer med dette (både personer jeg kjenner og gjennom poster på forumet) En annen ting er at bundelen på MSI K7N2 Delta-ILSR er rå, samt at MSI har mange gode prg. samt enormt bra online oppdatering via LiveUpdate3. Sier ikke at dette kortet er "best i verden" elns.,men at den må kunne tas med i vurderinger ved kjøp av ne nForce2 kort (ikke bare Abit og Asus gjengang)... MSI kortet nevnt over er et av få som er sertifisert SoundStorm kort (sammen med Abit`s NF7S) ... Kortet er ogå enklere å montere da det er fysisk mindre ... derso du ikke har et bra kabinett (eks. Q-tec kabinetter er vriene/skumle å montere abit kort i) Lenke til kommentar
ØW Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Vil bare legge til at K7N2-DELTA ILSR funker veldig bra sammen med 2*512MB Twinmos Twister PC3200 i min maskin. Prøvde først Twinmos PC3200 m/winbond, og det funka dårlig. Har også prøvd ACER PC3200 som fungerte med en enkel minnekanal, men ville ikke starte opp i dobbel. Min erfaring er iallfall at kortet er veldig bra så lenge det blir matet med riktig minnebrikker. Her er en liste over minnebrikker som folk har fått til å fungere med kortet: MSI Forum Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Her må bare en ting sies: Er helt blåst tilbake over hvor godt fornøyd jeg er med dette kortet! Og det også med Twinmos, høhø.. Noen her har jo hatt like mange pc'r som underbukser(kvifor), jeg har ydmykt bare vært eier av 4 stk. systemer, og synes det har vært riktig utviklingsmessig teknologisk, med krav til ytelse osv.) Pluss skrudd et et par/tre stk. Dette er et _totalt_ problemfritt system! Ikke opplevd før, og jeg stiller høye krav. For de som har holdt på med lyd(recording, musikk), vet at å få problemfri opptak i alle lydformater ikke magi. Men nå var det jaggu meg det. Har folk jeg kjenner som sliter med siste generasjons Intel systemer, pluss andre som sliter med konkurenten Asus nforce2 deluxe varianten. Har til og med prøvd OC(som jeg ikke gjør normalt), og der sparte man en høvding minst! Men tilbake til normalt igjen, jeg trenger ikke mer. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har sendt et MSI K7N2GM-IL hovedkort i retur 3 ganger nå.. Harselv bare hatt dårlig erfaring med Abit ... bare gode med MSI, men dette betyr nada .... statistikken er lik (3% RMA) Er enig med deg der. Jeg har selv hatt veldig dårlig erfaring med MSI og samtidig god erfaring med Abit, mens noen andre har opplevd det motsatte. I mitt tilfelle har jeg sikkert hatt max uflaks, men jeg er drit lei MSI fordet. :gretten: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå