Gå til innhold

Radeon vs GF4

HåkonN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-nw52MweC

Det har i laaang tid vært snakk om "den neste nye konge ATI brikken"! Sånn var det med radeon 8500 også! WAKE UP! nVidia slår alltid tilbake, bare se på dagens situasjon! Radeon 8500 blir sluppet leeeenge etter Geforce 3, og klarer såvidt å holde følge med det, og klarer faktisk å slå det i noen ting. Men litt etter det, her snakker vi om noen få måneder, så kommer Geforce 4, som GRISEKNUSER radeon 8500... Mens vi snakker pris, radeon ligger vel på rett under 3000 smekk, og du får Geforce 4 ti4400 kort for ca 3100... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 21:38, Stonescream skrev:

får du de funksjonene på det rimelige geforce 4 koret som på ati 8500 da?

2 skjermer, konge dvd og 2d osv.?

bildekvalitet m.m

Geforce 4 er faktiskt det eneste Nvidia-baserte kortet som virkelig gir deg alt. god 2d,3d, multimonitor(med god kvalitet) og alle de nye funksjonene som acuanox,nitefx2+++

Jeg vet hva jeg snakker om, og radeon har INGENTING å stille opp meg i forhold til et hardbarka geforce 4 :smile: Jeg har nemlig kortet selv(kjøpt over disk i taiwan) og angrer ikke et sekund på kjøpet

Lenke til kommentar

Mulig at Nvidia har litt bedre ytelse enn ATI,.. men til meg betyr ikke bare ytelsen alt,.. men også gode features samt god 2d kvalitet,.. og på det sist nevnte føler ikke jeg at Nvidia er noe gode i. Eksempel. God støtte for flere skjermer, DVI osv.... Og 2d kvaliteten på de nyeste Radeon kortene da,.. det er jo så innimari bra !!!

ATI lager gode kort, derfor holder jeg meg til de,... (på den maskinen jeg bruker oftest uansett) - flere maskiner i huset med andre produsenter da....

Men sier da seff. ikke at NVIDIA ikke lager gode kort,... :wink:

Viss det er alternativt at VIA kjøper opp STm slik rykter sier,... kan Kyro III også komme som planlagt,... ?? og da vil dette bli en god konkurrent til både ATI og Nvidia på billigmarkedet,...

(har Kyro II i den ene maskinen i huset,.. og jeg liker kortet veldig godt,.. med god 2d og grei 3d,.. men det har endel driverproblemer osv... (men de seneste driverene ser ut til å funke bedre,... !

Lenke til kommentar

Det var en som skrev at Radeon 8500 kom leeenge etter GeForce 3, men det er jo galt !! Radeon kortene kom før GeForce 3 og er bedre enn GeForce 3, men Radeon har virkelig ingenting å stille opp med i forhold til de ultrakraftige GeForce 4 kortene !!

EN NEGATIV TING MED GEFORCE4 = PRISEN !!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...