Gå til innhold

Rainbow six3 raven shiled problem

Anbefalte innlegg

hei. jeg kjøpte meg et 3d kort for en stund siden, å fikk med rainbox six3 raven shield på kjøpe. men når jeg ska installere det, så stopper installasjonen opp på en fil some heter " Meatpacking.bik " etter at den står stille i ca 10sekunder, får jeg en error "transfer file error" eller noe i den duren.

Jeg har testet spille på pappa's PC, der virket det het topp. så har jeg tested det på en venns PC. der virket den helt topp å....

er det noen som vet hva det kan være til meg at den ikke vill installere ?

( har tested MANGE ganger, samme prob å samme fil )

( har til å me kjøpt ny Cd rom. fremdeles virker det ikke)

hvis noen vet hva problemet er, å hvordan jeg skal fikse det, plz svar ;)

-Takk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei. jeg kjøpte meg et 3d kort for en stund siden, å fikk med rainbox six3 raven shield på kjøpe. men når jeg ska installere det, så stopper installasjonen opp på en fil some heter  " Meatpacking.bik " etter at den står stille i ca 10sekunder, får jeg en error "transfer file error" eller noe i den duren. 

Jeg har testet spille på pappa's PC, der virket det het topp. så har jeg tested det på en venns PC.  der virket den helt topp å....

hvis noen vet hva problemet er, å hvordan jeg skal fikse det, plz svar  ;)

-Takk  :roll:

Den første tanken var at kopibeskyttelsen skapte problemer; Endel CD-ROM spillere har problemer med å lese CDer med bestemte kopibeskyttelser grunnet "svake sektorer" og spor som strider mot CD-ROM standarden. Men du har jo prøvd en annen CD-spiller, så dette er vel kanskje utelukket, så sant du ikke har vært veldig uheldig. :wow:

Mitt forslag er at du prøver å kopiere innholdet på CDen manuelt: Legg det i en midlertidig mappe, og start installasjonen herfra. Deretter trenger spillet bare å "verifisere" originalplaten hver gang du starter spillet, noe som ikke burde bli noe problem. Ellers så er det bare å skaffe en no-cd cr......

Hvis ikke installasjonsprogrammet vil kjøre fra den kopierte katalogen, så kan det være nødvendig å lage en "image-fil" av CDene i et godt brennerprogram (Alcohol 120% eller min favoritt, CloneCD). Deretter monterer du "image-filen" som en ekstra CD-ROM stasjon i f.eks Daemon Tools. Hvis du ikke har funnet en fiks måte å unngå kopibeskyttelsen, så kan det være nødvendig å hake av for Safedisc v2-emulering (jeg tror Raven Shield bruker Safedisc v2) i Daemon Tools.

Hvis CD-spilleren viser liknende tendenser i andre tilfeller, så bør du kanskje vurdere andre feilkilder: Kanskje det er noe tull med IDE-kontrolleren? Har du installert de nyeste driverne for hovedkortet? Er DMA aktivert (OK. Denne var dum, men man vet aldri med Windows :-) ?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
hei. jeg kjøpte meg et 3d kort for en stund siden, å fikk med rainbox six3 raven shield på kjøpe. men når jeg ska installere det, så stopper installasjonen opp på en fil some heter  " Meatpacking.bik " etter at den står stille i ca 10sekunder, får jeg en error "transfer file error" eller noe i den duren. 

Jeg har testet spille på pappa's PC, der virket det het topp. så har jeg tested det på en venns PC.  der virket den helt topp å....

hvis noen vet hva problemet er, å hvordan jeg skal fikse det, plz svar  ;)

-Takk  :roll:

Den første tanken var at kopibeskyttelsen skapte problemer; Endel CD-ROM spillere har problemer med å lese CDer med bestemte kopibeskyttelser grunnet "svake sektorer" og spor som strider mot CD-ROM standarden. Men du har jo prøvd en annen CD-spiller, så dette er vel kanskje utelukket, så sant du ikke har vært veldig uheldig. :wow:

Mitt forslag er at du prøver å kopiere innholdet på CDen manuelt: Legg det i en midlertidig mappe, og start installasjonen herfra. Deretter trenger spillet bare å "verifisere" originalplaten hver gang du starter spillet, noe som ikke burde bli noe problem. Ellers så er det bare å skaffe en no-cd cr......

Hvis ikke installasjonsprogrammet vil kjøre fra den kopierte katalogen, så kan det være nødvendig å lage en "image-fil" av CDene i et godt brennerprogram (Alcohol 120% eller min favoritt, CloneCD). Deretter monterer du "image-filen" som en ekstra CD-ROM stasjon i f.eks Daemon Tools. Hvis du ikke har funnet en fiks måte å unngå kopibeskyttelsen, så kan det være nødvendig å hake av for Safedisc v2-emulering (jeg tror Raven Shield bruker Safedisc v2) i Daemon Tools.

takker :mrgreen:

skal prøve det du sa no :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...