Nexx Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Er ikke dette bare en subjektiv målestokk for noens utseende som bruker for å enkelt beskrive ens ståsted om hva enn syntes om en annen persons utseende? Hvorfor ikke bruke en enkel score fremfor en lang avhandling om hva en syntes? Hvis jeg sier at en er en x/10 så er jo ikke dette noe fasitsvar på noens utseende, og jeg tror nå de fleste vil være enig i at tallet vil variere i fra hver enkelts preferanser og kjennskap til vedkommende. Slik jeg oppfatter det sier en ikke dette i det dagligdagse av samme grunn som en helst ikke skal bruke andre internett forkortelser i daglgitale. Og en skal vell egentlig aldri rangere en score direkte til et vedkommende med mindre man blir bedt om det. Rein folkeskikk. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 jeg gir denne tråden en 5/7 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Da gir jeg denne tråden en 10/14 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg er over 30 nå og synes fortsatt at det er nyttig å kunne bruke en 1-10 skala når jeg ikke ser behov for å gå inn i detaljer, jeg ser ikke noe grunn til å legge vekk nyttige verktøy bare fordi at man snakker om et tema som noen synes er sensitivt. Lenke til kommentar
mad.cat Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg kan også se på både kvinner og menn, og Observerer såklart deres skjønnhet/ytre. Men samtidig er det jo så mye MER som gjør en person tiltrekkende.. Ofte de små særegne tingene; ei skjev hjørnetann, smilehull, hvordan vedkommende bærer seg osv. En person blir også ekstremt sexy i mine øyne om vedkommende har humor. Noe som er ganske vanlig, er det ikke? Men ingen scalerer eller graderer HVOR morsom personen er. "Hun var en 8/10.. - i HUMOR".. Selvsikkerhet er også jævlig sexy, synes de fleste. "Hun får 9/10 i selvsikkerhet".. - hvor DUMT og platt fremstår ikke dette..? Så hvorfor da bruke denne målestokken på utseende når man heller ikke gjør det på andre deler av et menneske sin personlighet ?? jeg trenger ikke bruke dette "hjelpemiddelet" (som flere kaller det for) - fordi jeg er fint istand til å la meg fascinere, bergta og se egenskapene i et annet individ uten behov for å bruke en matematisk målestokk. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Det du skriver blir som å spørre hvorfor vi ikke måler fargen på trær i volt. Selvfølgelig bruker man ikke samme målestokk på alle ting. Edit; Forresten så brukes 1-10 målestokken på alle de tingene du nevner, har du ikke sett slike merkelige "kompabilitetstester" som står i diverse ukeblader Endret 14. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
mad.cat Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Det du skriver blir som å spørre hvorfor vi ikke måler fargen på trær i volt. Selvfølgelig bruker man ikke samme målestokk på alle ting. takk for et fascinerende svar. Kanskje er det jeg som er veldig treig, men synes det overfladiske utseende er like subjektivt å vurdere og ikke mer eller mindre verdifullt som vedkommende sin indre personlighet. Så ser ikke hvorfor å måle personlighet kontra utseende skulle da være så forskjellig.. Kan du opplyse meg mer? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Når man sier slik så er det mer eller mindre en lek og tulleting. Jeg tror de aller aller fleste ikke bruker den målestokken til noe fornuftig. Når man har vært på stevnemøte og slik så setter man også karakter innimellom. Jeg vet ikke om noen som har brukt 1-10 skalaen på noen fornuftig måte etter de har blitt kjent med en jente/ gutt. Noen ganger så spør man, " er dama kul/ bra/ ålreit/ etc" og da er det ofte lett å bare svare 10/10/ knall/ helt topp for så å utdype etterpå. Det er utrolig gøy at du liker dette så dårlig at du må lage en tråd og at du virker nesten aggresiv i innleggene dine Endret 14. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
mad.cat Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Ja, det er vel noe jeg har hengt meg opp i.er en liten kverulant ? Jeg har ingen problemer med eget utseende eller noe sånt. Jeg var ganske ordinær og kanskje litt stygg som barn/ungdom så jeg la lite vekt i eget utseende. Jeg ble god på å prate, ha humor, gi av megselv, se den andre osv (tilegne meg andre skills) så ble jeg en sen blomstrer og opplever nå i 30årene at jeg plutselig får endel oppmerksomhet for utseende av både kvinner og menn. Det er jo fint det men betyr ikke mer eller mindre enn at noen synes jeg er hyggelig eller morsom. Og ikke har jeg brydd meg så mye om andre sitt rent overfladiske utseende heller når det gjelder hva jeg har blitt tiltrukket av (er jo "hele pakka") så kanskje derfor jeg har så mange tanker og lar meg engasjere og til dels frustreres over denne trenden som for meg er ganske fremmed og ny. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Finst plenty av sider på internett der du kan utforske denne (for deg) nye verda. Hotornot.com hugsar eg var ein slager i mine yngre dager, usikker på om denne framleis eksisterer, men der kan du altso sjå eit bilete av ein person (som han/ho har lagt ut sjølv) og karaktersetje det frå 1-10. Lenke til kommentar
mad.cat Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 .. Jeg har ingen behov for det.. "Beauty fades but dumb is forever". 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Eg forstod det sånn at du var interessert i å finne ut kvifor folk gjorde dette. Og det trur eg ikkje du kjem til å skjønne fullt ut før du har prøvd det sjølv. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Ja, det er vel noe jeg har hengt meg opp i.er en liten kverulant *snip* Bra at du er kverulant, prøvde å hisse deg opp litt så det kom et svar ala det du skrev Helt enig med deg i at helheten er det som gjelder. Jeg ser på damer og tenker mitt om utseende selvfølgelig, men det har skjedd et par ganger at jeg har "droppa" jenter selv om de likte meg og var veldig pene/ sexy fordi de var blåst. Edit; "Beauty fades but dumb is forever" - +7 bra sagt. Endret 14. desember 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Vil tro det er ganske store individuelle forskjeller her. Om vi bruker Tinder som eksempel. Noen kompiser av meg (både hunnkjønn og hannkjønn) går kun etter utseende når de skal finne noen å ligge med over Tinder, da tanken er bare å ha sex. Mens andre igjen er mye mer selektive, da de ikke kunne tenke seg å ha sex med noen de ikke liker personligheten til. Og om de bruker det for å skaffe seg et forhold, så teller personligheten enda mer igjen. Venner jeg har som er litt yngre, har også en tendens til å være mer opptatt av utseende enn de som er litt eldre, (selv om det selvfølgelig alltid vi være en faktor). Endret 14. desember 2015 av blured Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå