|FSK| Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ettersom jeg nå har kjøpt en ny harddisk, skull jeg gjerne ha slått sammen to partisjoner på 10 GB (hvorav den ene er /). Er det en enkel måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du kan vel bruke LVM for å få det til å se ut som én partisjon. Eller du kan slette begge partisjonene og lage en ny partisjon som dekker hele disken Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Ettersom jeg nå har kjøpt en ny harddisk, skull jeg gjerne ha slått sammen to partisjoner på 10 GB (hvorav den ene er /).Er det en enkel måte å gjøre dette på? Er det noe sensitiv data på disken? Edit: Sånn går det når man er treg Endret 16. november 2003 av AMDfan Lenke til kommentar
yNx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvilket filsystem er det på partisjonene? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 ext3 på begge, ingen sensitive data Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hmm. Kunne du kanskje ta backup av det nødvendige som ikke er /, og resize / ? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Husker ikke om partiton magic støtter ext3, men hvis det gjør det kan du slå partisjonene sammen med det. Partiton Magic er for Windows, og jeg vet ikke hvordan det funker eller om det funker i det hele tatt med Wine i linux. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 PM koster penger Vi bor i et rikt land Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Men det varer ikke lengre om folk ikke kan prioritere. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 selvfølgelig ikke, men hvis han har det liggende... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ved Backup: husk å backe opp til en ext3 ol partisjon SOM STØTTER UNIX-STYLE UID... Ta det fra en som har erfart det selv... (backe opp /home med ca 15 brukere.... chown user user/ x 15... ja jeg vet jeg KAN skrive et script, men ikke hvordan. Husket å backe opp passw og shadow, men groups gikk til... Hvordan endrer jeg gruppetilhørighet i komandolinja? chgr? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 chown -R user:group /mappe eventuelt chown -R :group /mappe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå