Finland Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Tror du kommuner i Norge velter seg i milliarder? ... Selvsagt, vi bor jo i "verdens rikeste land" må vite. Kommer til å bli like fattig som Japan. Fordi alle jobbene blir tatt av billige utlendinger. Da går lønnen ned og arbeiderne mister sine rettigheter. Dette skjedde forresten i Japan. Med utlendinger mener jeg Europa Unionen og ikke flyktninger/immigranter. Endret 20. desember 2015 av Finland 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Kommer til å bli like fattig som Japan. Fordi alle jobbene blir tatt av billige utlendinger. Da går lønnen ned og arbeiderne mister sine rettigheter. Dette skjedde forresten i Japan. Med utlendinger mener jeg Europa Unionen og ikke flyktninger/immigranter.... Hm, er det så mange utlendinger som jobber i Japan da? Trodde det var et veldig homogent land jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Kommer til å bli like fattig som Japan. Fordi alle jobbene blir tatt av billige utlendinger. Da går lønnen ned og arbeiderne mister sine rettigheter. Dette skjedde forresten i Japan. Med utlendinger mener jeg Europa Unionen og ikke flyktninger/immigranter.... Hm, er det så mange utlendinger som jobber i Japan da? Trodde det var et veldig homogent land jeg. Det er det. Men dette illustrerer forsåvidt en annen viktig debatt, nemlig konsekvensen av at arbeid blir mindre nødvendig, og en forskyvning av midler fra arbeidere til kapitaleiere. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå