Gå til innhold

Hvilke specs skal man se etter ved valg av DDR3?

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig konfus når jeg studerer tibudet av RAM, i mitt tilfelle gjelder det Crucial til at ASUS/AMD hovedkort.

Manualen ramser jo opp anbefalte modeller, men det finnes også flere andre å velge mellom.

Jeg går ut fra at jeg bør unngå "unbuffered" varianten, men ellers er ikke bokstaver og tall i typenummeret lett å bli klok på.

Men jeg vet i hvert fall så mye som at til mitt formål er 2 x 2 GB = 4G helt greit.

f.eks. CMX4GX3M1A1600C9 kr. 399

eller   CMX4GX3M2A1600C9 kr. 479

Prosentvis er det jo litt forskjell, men i kr. er det 80 spenn, og ikke mye å gråte over. Men for en purist, hva består forskjellen egentlig i? Er den merkbart?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4GB XMS Memory kit for dual channel systems, 1600MHz, 9-9-9-24, 1.65V (4GB Kit (2 x 2GB)

Package Contents

Two 2GB memory modules

XMS3 — 4GB (1x4GB) DDR3 1600MHz C9 Memory Kit (CMX4GX3M1A1600C9)

Det er forskjellene jeg finner vertfall, hadde foretrekket 4 GB per rambrikke.

Hva slags hovedkort sokkel er dette til FM2+ eller AM3+?

Husk generielt, det er lite poeng å betale mye for ram med mindre man skal overklokke rambrikkene, eller har hovedkort som ikke støtter K veriant (eller ulåst multiplikator.) \unlocked multiplier.

Viktigste å ha tilsvarende rambrikker som mulig særlig klokkehastighet og voltstyrke på samme ram kanal.

Ellers risiker man problemer med rambrikkene får maskinen å gi svart skjerm eller at rambrikkene ikke blir brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...