fod96 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Halloisen! Skal da investere i en ny telefon før jula nærmer seg. Har sett på 6P fra nexus, og lurer på om det er noen andre fra moderlandet som har eller skal skaffe seg en. Prøvde meg da på Iphone, men må da konkludere med at android er tingen for meg Om ikke nexus sin, hvilke andre typer? Takk Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 6P får jevnt over god kritikk. Tror ikke du gjør noe dumt i å velge den. 1 Lenke til kommentar
fod96 Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Står mellom samsung sin og denne. Men bare for fun. Når jeg ser på prisen til iphone vs denne, da er vel kanskje nexus sin en innertier? Med tanke på specs og at de begge er nokså ganske nye? Endret 12. desember 2015 av fodnes Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 iPhone er overprisa så det holder. Android er et mye mer fornuftig valg både med hensyn på funksjonalitet og spesifikasjon imho. Fordelen med Nexus er du har ren Android uten masse tilpasninger. Fordelen er også at du får Androidoppdateringer omentrent så ferskt som det er mulig. Istedet for at telefonen blir tilnærmet ubrukerlig slik som Apple holder på med sin planlagte utrangering som er miljømessig uakseptabelt blir den faktisk bedre og raskere. S6 er så uinteressant for min del at den har jeg ikke giddet å sette meg inn i. Lenke til kommentar
Brew Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hmmm. Nå er vel ikke Apple så mye verre enn Samsung og mange andre selskaper. Har bare såvidt brukt en Iphone,men jeg forstår jo likevel at en Iphone 6s er en meget god tlf som kan brukes i mange år før den er utrangert. Om den er verd prisen eller ikke synes jeg blir bare synsing. Nå ser det ut som trådstarter vil ha Android og da synes jeg Nexus må være et veldig godt valg,og kansje aller mest pga av man da er først i køen når det kommer til oppdateringer. Vist du da ikke har spesielle lyster som s-pen til Samsung sin note serie,eller Blackberry,s fysiske tastatur.. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Jeg flyttet tråden til korrekt kategori. Det er en egen Nexus 6P tråd, der kan du lese om erfaringer og spørre etter mer info Selv har jeg en to år gammel Nexus 5 som jeg er meget godt fornøyd med. Som vidor skriver, så er vi med Nexus de første som får oppdateringer. Og det blir bare viktigere og viktigere mtp. alle sikkerhetsbristene som har vært oppdaga i det siste. Det er også kjekt hvis du kan nevnte hvilke spesifikasjoner som er viktig for deg: Kamera, størrelse på skjerm, maks pris, osv. Endret 13. desember 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Den nye Nexus skal ha et meget bra batteri. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 iPhone er overprisa så det holder. Android er et mye mer fornuftig valg både med hensyn på funksjonalitet og spesifikasjon imho. Fordelen med Nexus er du har ren Android uten masse tilpasninger. Fordelen er også at du får Androidoppdateringer omentrent så ferskt som det er mulig. Istedet for at telefonen blir tilnærmet ubrukerlig slik som Apple holder på med sin planlagte utrangering som er miljømessig uakseptabelt blir den faktisk bedre og raskere. S6 er så uinteressant for min del at den har jeg ikke giddet å sette meg inn i. Enig i at iPhone er overpriset. Dog er 6S raskere enn alle androidene så man kan ikke se på specs alene. Nexus er også et godt valg, men i android-verdenen stilles det litt høyere krav til teknologisk kompetanse for å få alt til. iOS er enklere og mer låst. Apples planlagte utrangering er nokså overdrevet og tullete. En iPhone 5S holder mål uten problemer den dag i dag. Ikke mange Androids fra 2013 man kan si det om, og det er ikke mange av dem som kjører Android 6.0, om noen. 5S kjører iOS 9.2. Det er fordeler og ulemper på begge sider av gjerdet, Android er litt mer for dem som liker å dille med telefonen, installere og endre, finne i undermenyer og småflikke. iOS er mer for dem som vil ha en telefon som fungerer alltid, men mindre muligheter til å tilpasse til minste detalj. Siste versjon iPhone er svært rask og toppspekket (utenom 16 gb på inngangsmodellen) og prisen er alt for høy. 1 Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Den nye Nexus skal ha et meget bra batteri.Det stemmer ikke. Jeg har Nexus 6P og er veldig fornøyd med den, men batteritiden er midt på treet. Etter min mening er det likevel helt klart den beste Android-telefonen på markedet i dag. 1 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Hvis jeg får hijacke tråden litt for å stille noen spørsmål. Vurderer å kjøpe meg ny Androidtelefon selv. Men lurer på hva som er det beste valget? Syntes 6P'en virket interessant, eller burde jeg gå for en ny Sony? Var fornøyd med Z3en før den ble ødelagt. Setter pris på god batteritid og støtte for minnekort. Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Apples planlagte utrangering er nokså overdrevet og tullete. En iPhone 5S holder mål uten problemer den dag i dag. Ikke mange Androids fra 2013 man kan si det om, og det er ikke mange av dem som kjører Android 6.0, om noen. 5S kjører iOS 9.2. Hehe, Tror ikke det er mange telefoner fra 2013 som kjører 6.0 nei. Jeg bytta ut min Nexus 4 fra 2013 nå, siden den ikke får oppdateringer lenger. Tror ikke det er så mange andre produsenter som støtter telefonene noe spesielt lengre. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Flott telefon. Har den selv. Men, en kjedelig bug som tydeligvis alle Nexus 6p har er at Hangouts, Viber og andre lignende apper ikke kan bruke speaker. Da er det nesten umulig for mottaker å høre deg. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Er dette en software bug eller hardware bug? For hvis det er software så skal vel en oppdatering fikse på den feilen.. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Ingen som helt vet. Er litt pessimistisk kjenner jeg. Google fikk aldri fikset et lignende problem på Nexus 5. Men, bevares. Suoer telefon hvis du kan leve med den lille bugen. Har vel strengt tatt aldri brukt speaker på Hangouts... Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jaja, ikke store problemet for min del. Bruker nesten ikke speaker i det hele tatt, ei heller Hangouts eller Vibe for den del. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 For ordens skyld: Speaker på vanlige samtaler fungerer utmerket Lenke til kommentar
fod96 Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Men var veldig fornøgd med M8 fra htc. Spess høytalerene var veldig gode. Noen som vet hvordan disse er på 6P? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå