Gå til innhold

Ny Android før jula - Nexus 6P?

fod96

Anbefalte innlegg

Halloisen! Skal da investere i en ny telefon før jula nærmer seg. Har sett på 6P fra nexus, og lurer på om det er noen andre fra moderlandet som har eller skal skaffe seg en. Prøvde meg da på Iphone, men må da konkludere med at android er tingen for meg :) Om ikke nexus sin, hvilke andre typer? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står mellom samsung sin og denne. Men bare for fun. Når jeg ser på prisen til iphone vs denne, da er vel kanskje nexus sin en innertier? Med tanke på specs og at de begge er nokså ganske nye?

Endret av fodnes
Lenke til kommentar

iPhone er overprisa så det holder. Android er et mye mer fornuftig valg både med hensyn på funksjonalitet og spesifikasjon imho. Fordelen med Nexus er du har ren Android uten masse tilpasninger. Fordelen er også at du får Androidoppdateringer omentrent så ferskt som det er mulig. Istedet for at telefonen blir tilnærmet ubrukerlig slik som Apple holder på med sin planlagte utrangering som er miljømessig uakseptabelt blir den faktisk bedre og raskere. S6 er så uinteressant for min del at den har jeg ikke giddet å sette meg inn i.

Lenke til kommentar

Hmmm. Nå er vel ikke Apple så mye verre enn Samsung og mange andre selskaper. Har bare såvidt brukt en Iphone,men jeg forstår jo likevel at en Iphone 6s er en meget god tlf som kan brukes i mange år før den er utrangert. Om den er verd prisen eller ikke synes jeg blir bare synsing.

Nå ser det ut som trådstarter vil ha Android og da synes jeg Nexus må være et veldig godt valg,og kansje aller mest pga av man da er først i køen når det kommer til oppdateringer.

Vist du da ikke har spesielle lyster som s-pen til Samsung sin note serie,eller Blackberry,s fysiske tastatur..

Lenke til kommentar

Jeg flyttet tråden til korrekt kategori.

Det er en egen Nexus 6P tråd, der kan du lese om erfaringer og spørre etter mer info :)

Selv har jeg en to år gammel Nexus 5 som jeg er meget godt fornøyd med. Som vidor skriver, så er vi med Nexus de første som får oppdateringer. Og det blir bare viktigere og viktigere mtp. alle sikkerhetsbristene som har vært oppdaga i det siste.

Det er også kjekt hvis du kan nevnte hvilke spesifikasjoner som er viktig for deg: Kamera, størrelse på skjerm, maks pris, osv.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

iPhone er overprisa så det holder. Android er et mye mer fornuftig valg både med hensyn på funksjonalitet og spesifikasjon imho. Fordelen med Nexus er du har ren Android uten masse tilpasninger. Fordelen er også at du får Androidoppdateringer omentrent så ferskt som det er mulig. Istedet for at telefonen blir tilnærmet ubrukerlig slik som Apple holder på med sin planlagte utrangering som er miljømessig uakseptabelt blir den faktisk bedre og raskere. S6 er så uinteressant for min del at den har jeg ikke giddet å sette meg inn i.

Enig i at iPhone er overpriset. Dog er 6S raskere enn alle androidene så man kan ikke se på specs alene. Nexus er også et godt valg, men i android-verdenen stilles det litt høyere krav til teknologisk kompetanse for å få alt til. iOS er enklere og mer låst.

Apples planlagte utrangering er nokså overdrevet og tullete. En iPhone 5S holder mål uten problemer den dag i dag. Ikke mange Androids fra 2013 man kan si det om, og det er ikke mange av dem som kjører Android 6.0, om noen. 5S kjører iOS 9.2.

Det er fordeler og ulemper på begge sider av gjerdet, Android er litt mer for dem som liker å dille med telefonen, installere og endre, finne i undermenyer og småflikke. iOS er mer for dem som vil ha en telefon som fungerer alltid, men mindre muligheter til å tilpasse til minste detalj.

Siste versjon iPhone er svært rask og toppspekket (utenom 16 gb på inngangsmodellen) og prisen er alt for høy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg får hijacke tråden litt for å stille noen spørsmål.

Vurderer å kjøpe meg ny Androidtelefon selv. Men lurer på hva som er det beste valget? Syntes 6P'en virket interessant, eller burde jeg gå for en ny Sony? Var fornøyd med Z3en før den ble ødelagt.

Setter pris på god batteritid og støtte for minnekort.

Lenke til kommentar

Apples planlagte utrangering er nokså overdrevet og tullete. En iPhone 5S holder mål uten problemer den dag i dag. Ikke mange Androids fra 2013 man kan si det om, og det er ikke mange av dem som kjører Android 6.0, om noen. 5S kjører iOS 9.2.

Hehe, Tror ikke det er mange telefoner fra 2013 som kjører 6.0 nei. Jeg bytta ut min Nexus 4 fra 2013 nå, siden den ikke får oppdateringer lenger.

Tror ikke det er så mange andre produsenter som støtter telefonene noe spesielt lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...