SveinPedersen Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hei, jeg har noen spørsmål angående hvordan kobler opp en macbook pro til en monitor. Jeg har en hdmi-port på min macbook pro, som jeg også har på min monitor. Men jeg lurer, er det noen flere kabler jeg trenger? Liksom, hvis jeg skal se rett på skjermen, hvordan funker dette med tastatur og mus, da. Kan ikke jo ikke skrive på macen når skal på monitoren. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Du trenger selvfølgelig en strømkabel til skjermen Om du ikke vil bruke tastaturet på den bærbare så kjøper du deg et trådløst tastatur og en mus f.eks, så trenger du ikke røre den i det hele tatt. Lenke til kommentar
SveinPedersen Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Ok, det funket å koble macen til monitoren med hdmi. Mac-skjermen fyller hele skjermen og jeg kan si at responstiden er lik 0, noe som er utrolig bra, men noe som irriterer meg litt, er fargene og kontrasten. Fargene er veldig svake og disse, har lite refleksjon og skriften er veldig utydelig. Oppløsningen på monitoren har en maksimal oppløsning på 1920x1080, mens macen har en oppløsning på 2560x1600. Så hva tenker dere, må jeg få meg en ny monitor med større oppløsning, eller finnes det en annen måte å fikse problemet på? Endret 13. desember 2015 av SveinPedersen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Du kan justere farger, kontrast, lysstyrke etc på menyen til skjermen. Du kan stille på ting med Mac'en også, men det har jeg ikke noe erfaring med, sjekk her http://smallbusiness.chron.com/configure-external-monitor-macbook-54106.html Leste litt rundt og det er visst en del problemer med dårlige farger gjennom HDMI-utgangen på MacBook PC'ene. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Åpne Systemvalg og Skjermer. Her kan du justere oppløsning og farger. /Jan Endret 13. desember 2015 av jag007 Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Stemmer for en ny og bedre skjerm. Liten vits å koble en mac til en ræva skjerm. 1 Lenke til kommentar
SveinPedersen Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Du kan justere farger, kontrast, lysstyrke etc på menyen til skjermen. Du kan stille på ting med Mac'en også, men det har jeg ikke noe erfaring med, sjekk her http://smallbusiness.chron.com/configure-external-monitor-macbook-54106.html Leste litt rundt og det er visst en del problemer med dårlige farger gjennom HDMI-utgangen på MacBook PC'ene. Har prøvd å stille på innstillingene både hos mac og på monitoren. Jeg tror Hdmi i seg selv egentlig er ganske dårlig, og passer kanskje bedre for tv. Hvis det var en god skjermtilkobling med nydelige farger, hvilken ville dere valgt (displayport, dvi, vga etc). Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Fargene blir ikke bedre, med en annen kabel. Skjermen (panelet) styrer fargene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå