Gå til innhold

Hvordan koble en macbook pro (2015) til en vanlig monitor?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål angående hvordan kobler opp en macbook pro til en monitor. Jeg har en hdmi-port på min macbook pro, som jeg også har på min monitor. Men jeg lurer, er det noen flere kabler jeg trenger? Liksom, hvis jeg skal se rett på skjermen, hvordan funker dette med tastatur og mus, da. Kan ikke jo ikke skrive på macen når skal på monitoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det funket å koble macen til monitoren med hdmi. Mac-skjermen fyller hele skjermen og jeg kan si at responstiden er lik 0, noe som er utrolig bra, men noe som irriterer meg litt, er fargene og kontrasten. Fargene er veldig svake og disse, har lite refleksjon og skriften er veldig utydelig. Oppløsningen på monitoren har en maksimal oppløsning på 1920x1080, mens macen har en oppløsning på 2560x1600. Så hva tenker dere, må jeg få meg en ny monitor med større oppløsning, eller finnes det en annen måte å fikse problemet på?

Endret av SveinPedersen
Lenke til kommentar

Du kan justere farger, kontrast, lysstyrke etc på menyen til skjermen. Du kan stille på ting med Mac'en også, men det har jeg ikke noe erfaring med, sjekk her http://smallbusiness.chron.com/configure-external-monitor-macbook-54106.html

Leste litt rundt og det er visst en del problemer med dårlige farger gjennom HDMI-utgangen på MacBook PC'ene.

Har prøvd å stille på innstillingene både hos mac og på monitoren. Jeg tror Hdmi i seg selv egentlig er ganske dårlig, og passer kanskje bedre for tv. 

Hvis det var en god skjermtilkobling med nydelige farger, hvilken ville dere valgt (displayport, dvi, vga etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...