Gå til innhold

Hadde det vert mindre hat i multikulturelle samfunn, uten progressive?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det minner om når Eiendomsmegler1 sa til avisen at huset ved siden av asylmottaket var umulig å selge "kanskje fordi det snart er jul".

Han var vel redd for å si det alle vet, at folk ikke ønsker å være nabo til asylmottak.

Ironien er at segregering er det verste et samfunn kan gjøre.

Singapore gjør kanskje den beste jobben med integrering akkurat fordi de tvinger minoriteter til å bo sammen med flertall rasen

https://www.washingtonpost.com/opinions/from-singapore-lessons-in-harmony-and-diversity/2015/06/25/86fcbfa2-1b72-11e5-93b7-5eddc056ad8a_story.html

Lenke til kommentar

Singapore gjør kanskje den beste jobben med integrering akkurat fordi de tvinger minoriteter til å bo sammen med flertall rasen

Kan ikke helt se hvorfor tvunget segregering er så mye værre/bedre enn tvunget integrering.

Alternativet basert på frivillighet er vel noe man ikke bør inkludere som ett alternativ, eller?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvorfor tvunget segregering er så mye værre/bedre enn tvunget integrering.

Alternativet basert på frivillighet er vel noe man ikke bør inkludere som ett alternativ, eller?

En kan ikke tvinge integrering. Tvunget segregering er noe som skaper store problemer i USA og andre steder.
Lenke til kommentar

En kan ikke tvinge integrering. Tvunget segregering er noe som skaper store problemer i USA og andre steder.
Selvsagt kan man tvinge integrering, f.eks. om jeg ikke ønsker å servere hvite, heteroseskuelle, krsitne, nordmenn etc i min bar, men blir av staten tvunget (ved trusler om voldsbruk) til å gjøre dette på tross av mine personlige preferanser for å kun ha ett farget muslimsk homoseksuelt utenlandsk klientelle i MIN bar så blir integrasjonen tvunget. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Selvsagt kan man tvinge integrering, f.eks. om jeg ikke ønsker å servere hvite, heteroseskuelle, krsitne, nordmenn etc i min bar, men blir av staten tvunget (ved trusler om voldsbruk) til å gjøre dette på tross av mine personlige preferanser for å kun ha ett farget muslimsk homoseksuelt utenlandsk klientelle i MIN bar så blir integrasjonen tvunget.
Dette er ikke integrering etter min mening. Integrering skjer når folk forandrer andres verdier/skikker, ikke når de blir nær hverandre.
Lenke til kommentar

@

Integrering skjer når folk forandrer andres verdier/skikker, ikke når de blir nær hverandre.

Så integrering er en slags hjernevask, der man blir indoktrinert med samme verdier som flertallet?
Integrering skjer begge veier. Flertallet og mindretallet endrer seg litt slik at det skaper mindre konflikt mellom folkegruppene. Dette skjedde naturligvis før stater eksisterte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...