Gå til innhold

Hadde det vert mindre hat i multikulturelle samfunn, uten progressive?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Jeg såg nettopp på NrK, der det var en sak om at en del muslimer hadde opplevd hatefulle yttringer fra nordmenn den siste tiden.

De aller fleste med litt omløp forstår at en ikke skal være stygge mot folk på den måten, det er det ingen tvil om. Det vil likevel allitd finnes folk som gjør slike ting, det ligger i menneskets natur å være slik mot "stammer" de mener er fientlige.

Media og de progressive driver likevel å heiser opp disse få sakene, slik at det blir flere spenninger mellom befolkningene. Samtidig som de ikke ønsker å heise opp saker der det er nordmenn som er offer, noe som skaper enda flere spenninger.

De ønsker og å splitte befolkningene ved å lage lover osv., osv., slik at folk ikke lenger ser på hverandre som mennesker, men som raser og grupper. Så gir de enkelte grupper fordeler og ekstrahjelp basert på deres opphav og utseende.

Det er klart at slike ting som det her skaper fiendskap, noe de progressive igjen legger en et lufttett lokk på, mens de fyrer på under, slik at vannet fordamer og gjør at kjelen eksploderer til slutt (har ikke skjedd enda).

Hva tenker dere om disse progressive (sosial liberale)? Er de flinke eller totalt inkompetente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg såg nettopp på NrK, der det var en sak om at en del muslimer hadde opplevd hatefulle yttringer fra nordmenn den siste tiden.

De aller fleste med litt omløp forstår at en ikke skal være stygge mot folk på den måten, det er det ingen tvil om. Det vil likevel allitd finnes folk som gjør slike ting, det ligger i menneskets natur å være slik mot "stammer" de mener er fientlige.

Media og de progressive driver likevel å heiser opp disse få sakene, slik at det blir flere spenninger mellom befolkningene. Samtidig som de ikke ønsker å heise opp saker der det er nordmenn som er offer, noe som skaper enda flere spenninger.

De ønsker og å splitte befolkningene ved å lage lover osv., osv., slik at folk ikke lenger ser på hverandre som mennesker, men som raser og grupper. Så gir de enkelte grupper fordeler og ekstrahjelp basert på deres opphav og utseende.

Det er klart at slike ting som det her skaper fiendskap, noe de progressive igjen legger en et lufttett lokk på, mens de fyrer på under, slik at vannet fordamer og gjør at kjelen eksploderer til slutt (har ikke skjedd enda).

Hva tenker dere om disse progressive (sosial liberale)? Er de flinke eller totalt inkompetente?

Minner meg når jeg bodde i sørstaten North Carolina i 1965 og politiet jaget bort alle uten hvite hud fra småbyen unntatt lørdag aften når andre "stammer" fikk handle på butikkene. Alle visste at blanding av "stammene" ville føre til mer konflikt og media dekket aldri det som skjedde når en annen "stamme" prøvde å bryte uskrevne reglene og politiet eller KKK ville gjør det som var nødvendig til å sikre et helt segregert men fredselskende samfunn så lenge "stammene " ikke blandet seg.

Etterhvert endret det seg og KKK fikk ikke gjør som de ville uten en journalist på stedet bare for å skape uro og ødelegge den småbyens fred

Tenk hvor mye det ville ha vært hvis journalistene ville ha ignorert noe småbråk. Idag går mine barn på skolen med mange andre stammer og har nesten ingen venner fra sin egen stamme. Så synd det som skjer idag....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en informativ artikkel om forholdene i Sverige der det har vært "tabu" å snakke om forhold

til "fremmedkulturer" og der en "elite" definerer kritikere som "hatefulle" :

http://www.ffi.no/no/Aktuelle-tema/Sider/Hvorfor-er-det-s%C3%A5-mye-mer-h%C3%B8yreekstrem-vold-i-Sverige.aspx

Sverige er ledene angående "rasistisk motivert vold" - mens i Danmark, hvor innvandringskritiske partier

er mer i sentrum, der har det praktisk talt ikke vært rassistisk motivert vold.  Det kan virke som at FrP har

bidratt til mindre rassistisk vold og hat i Norge. 

Og visste dere at nazi-organisasjoner i Svrige har røtter tilbake til mellom-krigstida?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så du lager deg en gruppe du kaller "progressive sosial-liberale", som du henger ut fordi de i din forståelse manipulerer oss til å se på hverandre som grupper/raser, og underbygger dermed for generell ufred ...

Lenke til kommentar

Herregud.

Problemet er folk som sprer vold, hat og frykt. Og kun de.

Hvis noen sparkes ut av bussen de er på pga hudfarge/religion så er det en selvfølge at det får mediadekning.

Og ja, verden/livet/naturen er progressivt, heldigvis. Det gir meg et håp om at rasister og hatpredikanter er en døende "rase".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig mange tråder om samme sak nå, er det slik at de som oppretter alle disse trådene tror det hjelper å starte på blanke ark?

Det er et faktum at utlendinger, flyktninger/ innvandrere som ofte er muslimer, grupperer seg og starter mikrosamfunn. Det er faktisk ofte god grunn til at folk blir drevet til å hate disse gruppene, ikke det at slikt hat er positivt selvfølgelig, fornuft er stort sett bedre. Disse mikrosamfunnene isolerer seg så og si 100% og har også et sterkt hat mot etniske nordmenn og ofte hvite folk generellt.

Slik stillingen er i dag så er det like ille på begge sider, nytter ikke å ta imot folk som lager et eget land i landet vårt. Kunne vi ikke bare gitt dem Østfold eller noe og sett hvordan de gjorde det på egenhånd? Hadde sikkert fungert flott...

De som bestemmer lukker øynene og tror at de hjelper til, så sitter de der i de flotte husene sine, som er isolert fra den virkelige verden, og synser om alt mulig mens de drikker en fin årgangsvin og har god samvittighet fordi de "hjelper verden".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det er faktisk ofte god grunn til at folk blir drevet til å hate disse gruppene

En utrolig påstand.

Nevn en god grunn

Lenke til kommentar

En utrolig påstand.

Nevn en god grunn

Tilsvarende hat fra andre siden. Mobbing, vold, media og fra hvilken vinkel de ser ting/ erfarer ting. Har sett rasisme og meningsløs bruk av makt og vold fra utlendinger selv, det er ikke så rart de personene utvikler hat. Mye er grunnløst men på langt nær alt.

Greit nok at man synes alt hat er unødvendig, men man er ignorant hvis man ikke skjønner hvorfor en del folk har kommet til punktet der det kan kalles hat.

• Liker 4
Lenke til kommentar

En utrolig påstand.

Nevn en god grunn

Tilsvarende hat fra andre siden.

Hvilket hat sikter du til, rent spesifikt?

Mobbing, vold, media og fra hvilken vinkel de ser ting/ erfarer ting.

Finner du på ting nå etter eget forgodtbefinnende, eller er det noe konkret du kan vise til?

Har sett rasisme og meningsløs bruk av makt og vold fra utlendinger selv

Ja, men er dette en "god" grunn til å,- etter dine egne ord "hate disse gruppene"? Jeg går ut ifra at med "grupper" snakker vi om utlendinger/muslimer generelt, da dette er det vi snakker om i tråden.

det er ikke så rart de personene utvikler hat. Mye er grunnløst men på langt nær alt.

Er det grunnløst, er det ikke en god grunn. Da er det grunnløst. Og jeg venter gjerne på at du forklarer litt mer hva du legger i "på langt nær alt". Tviler på at du har en "god" forklaring på hva som er en "god" grunn, dog.

Greit nok at man synes alt hat er unødvendig, men man er ignorant hvis man ikke skjønner hvorfor en del folk har kommet til punktet der det kan kalles hat.

Jeg skjønner hvorfor folk har kommet til det punktet hvor det kan kalles hat, men det er ingen forutsetning for at det er rasjonelt, bare fordi det er forståelig. Det virker dog som om du har problemer med å rasjonalisere dette hatet, folk har "god grunn" til å ha.

Lenke til kommentar

Folk vil alltid inndeles i grupper, dersom de ikke er født med mer velstand enn andre så kan de være født sterkere eller mer intelligent enn andre. Dette vil uunngåelig gjøre at de får goder som andre misunner og det blir en segregering eller klasseskille.

Å jobbe for at alle skal være like er ondsinnet, det er bedre å jobbe for at alle skal få det bra og et verdig liv.

Lenke til kommentar

@vonfaff; Siden du tydeligvis er en trangsynt vegg når det kommer til dette og superantirasist så er det meningsløst å prøve å banke vett inn i hodet ditt. Jeg gidder ikke bruke tiden min på å konkretisere hva jeg sier når du antagelig ikke er villig til å forstå noe fra den andre siden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

@vonfaff; Siden du tydeligvis er en trangsynt vegg når det kommer til dette og superantirasist så er det meningsløst å prøve å banke vett inn i hodet ditt. Jeg gidder ikke bruke tiden min på å konkretisere hva jeg sier når du antagelig ikke er villig til å forstå noe fra den andre siden.

Akkurat hva et rasjonelt, sammensatt individ ville ha sagt når man forsøker å forklare standpunktet sitt

Nei vent, det motsatte.

Lenke til kommentar

det er flere typer rasjonalitet og selv om du ikke er enig i en annens rasjonelle tankegang så betyr ikke det at tankegangen til den personen er irrasjonell. Bazinga :rofl:

Nei, det er selvfølgelig sant, men nå er det altså litt mer enn uenighet fra min side som påpeker din irrasjonalitet. Nærmere bestemt at du ikke evner å forklare hva som er rasjonelt med hatet du selv mener "det er en god grunn for". At jeg i det hele tatt må påpeke denne uoverensstemmelsen for deg, lover heller ikke godt.

Protip: Neste gang du bruker ordet "Bazinga", vær sikker på at du har en ordentlig punchline.

Lenke til kommentar

At jeg i det hele tatt må påpeke hva rasjonalitet er lover heller ikke godt. Selv om du ikke forstår "slaglinjen" så betyr det ikke at den ikke er ordentlig.

Det er utrolig artig å lese svarene dine, du prøver å påpeke min irrasjonalitet ved å bruke irrasjonelle argumenter. Men som sagt, det som er rasjonellt for deg er ikke nødvendigvis rasjonellt for meg og motsatt. Rasjonalitet er et artig tema, men det trenger vi ikke å diskutere her :)

Lenke til kommentar

Hey, urettferdig, vonaff har vært like spydig og gått like mye på person som meg. Tror vi bør finne en annen dommer :p:D Neida, alt er bra, uenighet har ført med seg mye godt og å hisse opp "motstanderen" er også positivt i mange tilfeller.

Overlater resten til dere andre jeg, jeg har ikke noe rasjonellt å komme med alikevel :ph34r:

Lenke til kommentar

At jeg i det hele tatt må påpeke hva rasjonalitet er lover heller ikke godt.

Du trenger hverken å påpeke eller forklare dette for meg. Men det virker som om du må ha det inn med teskje at det ikke er noen uenighet du oppfatter mellom oss som gjør at det du skriver fremstår som irrasjonelt. Det er at du ikke klarer å gi en troverdig forklaring på hvor den gode grunnen for dette hatet du bringer frem ligger

Selv om du ikke forstår "slaglinjen" så betyr det ikke at den ikke er ordentlig.

Jeg tror ordet du leter etter er "virkelig". Og hvis det "virkelig" er en punchline eksisterer det nok kun i ditt eget hode, sammen med forklaringen du enda ikke har gitt.

Det er utrolig artig å lese svarene dine, du prøver å påpeke min irrasjonalitet

Jeg trenger ikke å forsøke meg på dette, det klarer du fint på egen hånd ved å komme med tøys som "Siden du tydeligvis er en trangsynt vegg når det kommer til dette og superantirasist så er det meningsløst å prøve å banke vett inn i hodet ditt." istedenfor å faktisk forklare standpunktet ditt.

Men fortsett bare denne "diskusjonen" der du fabler om at du virkelig har satt meg på plass, altså. Jo mer du gjør det, jo mer understreker du poenget mitt og beviser hvor lite du har å fare med.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor folk har kommet til det punktet hvor det kan kalles hat, men det er ingen forutsetning for at det er rasjonelt, bare fordi det er forståelig. Det virker dog som om du har problemer med å rasjonalisere dette hatet, folk har "god grunn" til å ha.

Hvis du snakker med nordmenn i Groruddalen vil disse være mer skeptiske overfor innvandrere enn nordmenn fra andre steder.

Er det fordi rasistiske nordmenn tilfeldigvis bosatte seg i Groruddalen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...