AndersT2 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Driver sjeldent med utskrift av bilder, og har ingen avanserte programmer eller kan bruke dem. Skal skrive ut noen bilder til ett prosjekt, og det jeg har testet med medfølgende Windows programvare, så har jeg ingen kontroll på den fysiske størrelsen. Må da bare prøve meg fra. Er det en enkel måte jeg kan sette at bilde skal bli en fysisk størrelse? Si jeg har ett A4 photo ark, men jeg ønsker kun at bildet skrives ut i f.eks. 8x8 cm eller noe slikt? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Driver sjeldent med utskrift av bilder, og har ingen avanserte programmer eller kan bruke dem. Skal skrive ut noen bilder til ett prosjekt, og det jeg har testet med medfølgende Windows programvare, så har jeg ingen kontroll på den fysiske størrelsen. Må da bare prøve meg fra. Er det en enkel måte jeg kan sette at bilde skal bli en fysisk størrelse? Si jeg har ett A4 photo ark, men jeg ønsker kun at bildet skrives ut i f.eks. 8x8 cm eller noe slikt? Du trenger et eller annet program som kan litt mer enn det Paint kan. De fleste foto-editerings program har "templates" (maler) for utskrift som lar deg skrive ut bilde i flere størrelser eller f.eks. flere bilder på samme side. Du trenger ikke investere noe heller, men f.eks. bruke gratisversjon: http://www.serif.com/free-photo-editing-software/ (Vær dog forberedt på endel reklamemail fra Serif) Ad utskrift: https://youtu.be/ycdIFAO5UHQ?t=789 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Takk, skal testes. Takk for infoen om reklamemail, da bruker jeg bare en gammel mailadresse i stedet. EDIT: Må ha fullversjonen for å få tilpasse utskriften ser det ut til Endret 13. desember 2015 av AndersT2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 En veldig enkel måte er å bruke en tekstbehandler, OpenOffice Writer eller MS Word fungerer bra begge to Bare forandre på bildeegenskapene/ størrelsen og plasser dem hvor du vil i A4 dokumentet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 En veldig enkel måte er å bruke en tekstbehandler, OpenOffice Writer eller MS Word fungerer bra begge to Bare forandre på bildeegenskapene/ størrelsen og plasser dem hvor du vil i A4 dokumentet. Hørtes ut som en smart løsning. Det skal funke bra, har Word, og får jo lett justert både størrelse på bildene og ark typen der. Får jo satt egendefinert størrelse på sidene også, hvis den ikke har størrelsen på photoarkene jeg skal bruke. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå