Gå til innhold

[Løst] Skrive ut bilder i spesifikk størrelse

Anbefalte innlegg

Driver sjeldent med utskrift av bilder, og har ingen avanserte programmer eller kan bruke dem.

Skal skrive ut noen bilder til ett prosjekt, og det jeg har testet med medfølgende Windows programvare, så har jeg ingen kontroll på den fysiske størrelsen. Må da bare prøve meg fra.

Er det en enkel måte jeg kan sette at bilde skal bli en fysisk størrelse?

Si jeg har ett A4 photo ark, men jeg ønsker kun at bildet skrives ut i f.eks. 8x8 cm eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver sjeldent med utskrift av bilder, og har ingen avanserte programmer eller kan bruke dem.

Skal skrive ut noen bilder til ett prosjekt, og det jeg har testet med medfølgende Windows programvare, så har jeg ingen kontroll på den fysiske størrelsen. Må da bare prøve meg fra.

Er det en enkel måte jeg kan sette at bilde skal bli en fysisk størrelse?

Si jeg har ett A4 photo ark, men jeg ønsker kun at bildet skrives ut i f.eks. 8x8 cm eller noe slikt?

Du trenger et eller annet program som kan litt mer enn det Paint kan.

De fleste foto-editerings program har "templates" (maler) for utskrift som lar deg skrive ut bilde i flere størrelser eller f.eks. flere bilder på samme side.  

Du trenger ikke investere noe heller, men f.eks. bruke gratisversjon:

http://www.serif.com/free-photo-editing-software/

(Vær dog forberedt på endel reklamemail fra Serif)

Ad utskrift:

https://youtu.be/ycdIFAO5UHQ?t=789

Lenke til kommentar

En veldig enkel måte er å bruke en tekstbehandler, OpenOffice Writer eller MS Word fungerer bra begge to :) Bare forandre på bildeegenskapene/ størrelsen og plasser dem hvor du vil i A4 dokumentet.

Hørtes ut som en smart løsning. Det skal funke bra, har Word, og får jo lett justert både størrelse på bildene og ark typen der. Får jo satt egendefinert størrelse på sidene også, hvis den ikke har størrelsen på photoarkene jeg skal bruke.

Takk for tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...