Toa Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fant en norsk guide til hvordan en kan spille gode gamle Goal! på nettet. En del husker sikkert at det er Dino Dini's oppfølger til Kick Off 2 på bl.a Amiga. Siden inneholder også link til der en kan laste ned siste versjon av spillet, med oppdaterte spillere o.l. http://www.urdalen.no/goal/goal-netplay-howto-no.html O je! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Du er min helt Goal er og blir tidenes fotball spill, nå skal kompiser slaktes *grin* Lenke til kommentar
NuB Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kick off 2 er tidenes fotballspill for meg, men jeg har ikke vært borti Goal-varianten. Må si jeg savnet den gamle Amiga-joysticken da jeg prøvde dette... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Goal var oppfølgeren, siste spillet fra dino dini og anco. Ble aldri så stort, fordi amigaens dager var nær enden da det kom ut. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kan noen legge ut screenshots fra dette spillet? Lenke til kommentar
Toa Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Finner screenshots her: http://lsp.hjem.wanadoo.dk/ Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Goal var oppfølgeren, siste spillet fra dino dini og anco. Ble aldri så stort, fordi amigaens dager var nær enden da det kom ut. Goal! ble ikke utgitt av Anco, men av Virgin Games. Dino Dini og Anco sluttet å samarbeide, og Anco beholdt retten til Kick Off navnet. Det er derfor Goal! ikke heter Kick Off 3 (og forresten derfor det offisielle Kick Off 3 ikke var i nærheten av kvaliteten på de to forrige spillene i serien). Selv synes jeg forøvrig at Sensible World of Soccer er tidenes fotballspill, men jeg skal ærlig innrømme at det er lenge siden jeg har spilt noen nye spill i sjangeren. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Det jeg likte med Goal var at spillerne aksellererte når du startet å løpe. Man kan bruke korte trykk på spaken for å holde en sakte fart med spilleren, og da kunne man drible så mye man ville. Fikk man skikkelig kontroll på dette kunne man holde høy fart mot en spiller, miste litt fart, og deretter gjøre flotte dragninger for å komme forbi spillerne. Man kan også lobbe ballen (dra spaken i motsatt retning av den man løper, UTEN å trykke på skyteknappen). Man kan også velge om man skal spille med zoom eller ikke, og om banen er horisontal (som FIFA/PES) eller vertikal (Sensible Soccer). Utzoomet horisontal bane er tingen for meg. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Goal var oppfølgeren, siste spillet fra dino dini og anco. Ble aldri så stort, fordi amigaens dager var nær enden da det kom ut. Goal! ble ikke utgitt av Anco, men av Virgin Games. Dino Dini og Anco sluttet å samarbeide, og Anco beholdt retten til Kick Off navnet. Det er derfor Goal! ikke heter Kick Off 3 (og forresten derfor det offisielle Kick Off 3 ikke var i nærheten av kvaliteten på de to forrige spillene i serien). Selv synes jeg forøvrig at Sensible World of Soccer er tidenes fotballspill, men jeg skal ærlig innrømme at det er lenge siden jeg har spilt noen nye spill i sjangeren. Bommet litt da, men den egentlige kick off 3 er goal da, vet ikke om det er det siste dino dini har laget, men i alle fall det beste, kanskje med unntak av player manager (om det var han som lagde det da) Likte også sensible serien kjempe godt, men synes Football Glory la en stygg sky over hele suksessen, selv om jeg ikke aner om det var de samme gutta som lagde det spillet. Om ikke, så var det et plagiat som virkelig sugde. Dette ble heldigvis rettet opp i av sensible world of soccer året etter, som er høyt oppe på min "all time top 5 liste". Endret 19. november 2003 av zaico Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) men synes Football Glory la en stygg sky over hele suksessen, selv om jeg ikke aner om det var de samme gutta som lagde det spillet. Om ikke, så var det et plagiat som virkelig sugde. Dette ble heldigvis rettet opp i av sensible world of soccer året etter, som er høyt oppe på min "all time top 5 liste". Football Glory ble utviklet av Croteam, som senere lagde Serious Sam-spillene. Jeg likte Football Glory Indoors (eller Five a Side Soccer, som det også ble kallt). Sensible World of Soccer ble laget av Sensible Software, som står bak en rekke Amiga & C64 klassikere (Cannon Fodder, Megalomania, Wizball,...). De satset en haug av penger på utviklingen av et spill som het Sex, Drugs and Rock'n'Roll, og etter tre års utvikling ville ingen utgivere ville ha noe med å gjøre (faktum er at spillindustrien blir overraskende puritansk med en gang noen nevner "sex"), så de gikk rett og slett tom for penger. Codemasters kjøpte dem opp, men ser egentlig ut til bare å ha glemt det. Anco er forøvrig også nedlagt. Den ene av grunnleggerne (Anil Gupta) døde for ikke så forferdelig lenge siden, og det var egentlig kun hans egne penger som holdt selskapet oppe. De øvrige folkene bak Anco startet Floodlit Software, og dette selskapet har alle Kick Off-rettighetene. Det var dagens historieleksjon Endret 19. november 2003 av Joachim_F Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Takk for headsup. Da må jeg for all fremtid aldri kjøpe noe fra Floodlit Software. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Takk for headsup. Da må jeg for all fremtid aldri kjøpe noe fra Floodlit Software. Kjøpte du kanskje Kick Off 2002? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå