biscotti Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Oppdatering, hehe!!! Han har skrevet at det merkes at jeg er 18. Skjønte ikke helt hvor han ville frem med det, siden jeg er 18.... Og i tillegg har han skrevet "sex hver 14ende dag?" Dette begynner bare å bli eklere og eklere. En normal oppegående person hadde ikke startet å snakke på den måten, men forstått at jeg ikke ville ha noe mer kontakt. Sa jo klart å tydelig at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Noen råd til hva jeg skal gjøre videre? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Oppdatering, hehe!!! Han har skrevet at det merkes at jeg er 18. Skjønte ikke helt hvor han ville frem med det, siden jeg er 18.... Og i tillegg har han skrevet "sex hver 14ende dag?" Dette begynner bare å bli eklere og eklere. En normal oppegående person hadde ikke startet å snakke på den måten, men forstått at jeg ikke ville ha noe mer kontakt. Sa jo klart å tydelig at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Noen råd til hva jeg skal gjøre videre? Lawl? Hvor gammel er han? I hvilken kontekst skrev han det? Hvis du skrev det klart og tydelig så er det vel ikke noe mer å gjøre enn å unngå han. Slett nummer (ev. blokkér), slett og blokker fra Fb. Han vet jo hvor du trener, så det er jo en mulighet du får besøk. Hvis han begynner å stalke deg så må du jo gjøre noe mer enn å kutte kontakten. Endret 12. desember 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Er ikke ofte man får ta del i en sak som denne, jeg sitter her og Dette virker skummelt. Jenter har en egen evne til å være for snille når de skriver så jeg lurer på hvor hardt du gikk ut. En ting jeg ikke har fått med meg er hvordan du kom i kontakt med denne fyren? Edit; Jeg kan gi deg noen råd, men antagelig ikke noe du er villig til å gjøre. En stalker vil ikke ha en gal dame, de vil ha noen de kan kontrollere. Endret 12. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Oppdatering, hehe!!! Han har skrevet at det merkes at jeg er 18. Skjønte ikke helt hvor han ville frem med det, siden jeg er 18.... Og i tillegg har han skrevet "sex hver 14ende dag?" Dette begynner bare å bli eklere og eklere. En normal oppegående person hadde ikke startet å snakke på den måten, men forstått at jeg ikke ville ha noe mer kontakt. Sa jo klart å tydelig at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Noen råd til hva jeg skal gjøre videre? Lawl? Hvor gammel er han? I hvilken kontekst skrev han det? Hvis du skrev det klart og tydelig så er det vel ikke noe mer å gjøre enn å unngå han. Slett nummer (ev. blokkér), slett og blokker fra Fb. Han vet jo hvor du trener, så det er jo en mulighet du får besøk. Hvis han begynner å stalke deg så må du jo gjøre noe mer enn å kutte kontakten. Han er 27. Han må jo ha blitt utrolig fornærmet? Det er akkurat det. Helt jævlig å tenke at han vet hvor jeg trener og hvor skolen min er, han klarer vel og å finne ut adressen min, som egentlig bekymrer meg mest. Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Er ikke ofte man får ta del i en sak som denne, jeg sitter her og Dette virker skummelt. Jenter har en egen evne til å være for snille når de skriver så jeg lurer på hvor hardt du gikk ut. En ting jeg ikke har fått med meg er hvordan du kom i kontakt med denne fyren? Edit; Jeg kan gi deg noen råd, men antagelig ikke noe du er villig til å gjøre. En stalker vil ikke ha en gal dame, de vil ha noen de kan kontrollere. Dette er veldig skummelt, og jeg pleier ikke å være noe snill om jeg føler meg såpass ukomfortabel. Angrer litt på at jeg ikke konfronterte han på treningssenteret, kommer 2 timer for å trene på et helt vanlig treningssenter liksom.... ehhh.. Via nettet. Vil helst bare komme meg unna dette og ikke gjøre noe mot han. Helst aldri snakke med han eller se han igjen.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Han er 27. Han må jo ha blitt utrolig fornærmet? Det er akkurat det. Helt jævlig å tenke at han vet hvor jeg trener og hvor skolen min er, han klarer vel og å finne ut adressen min, som egentlig bekymrer meg mest.Spørs hva som er blitt skrevet. Synes det virker som at han mener du overreagerer, typisk 18-åringer liksom med deres turbulente humør... xD Per nå kan man jo ikke vite hva han kan finne på. Ehm, sånn i førsteomgang er det kanskje greit å låse døra? Eventuelt sjekke at du ikke har lagt ut adressen din noen sted, eller annen informasjon? Hva med nummeropplysningen, er du listet der? Dette blir vel til slutt en nettvett 101-tråd. EDIT: ...og si ifra om hvor du går osv., sånn i tilfelle. Gå med venner om du kan, nå i første omgang ihvertfall, i tilfelle han skulle være godt over gjennomsnittet psycho. Endret 12. desember 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Dette må du fortelle utfyllende og detaljert om til venner og familie slik at de har hans navn og mest mulig informasjon. Du gir også beskjed til han at om han kontakter deg igjen så vil du gå til politiet og fortelle dem om en potensiell stalker. her kan du gå helt CrazyBitch og angrep er det beste forsvar. Ta vare på alle meldinger fra han for å ha bevis for hvor spik spenne gærn fyren er. Ellers, du drikker IKKE en flaske vin før date! EVER! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hva er så farlig med å drikke en flaske vin før en date? Så lenge det ikke er en totalt 100% fremmed person man har møtt på nett så synes jeg det er jo greit nok. Ikke anbefalt hvis man skal ha en "seriøs" date selvfølgelig, da drikker man seg heller snydens sammen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hva er så farlig med å drikke en flaske vin før en date? Så lenge det ikke er en totalt 100% fremmed person man har møtt på nett så synes jeg det er jo greit nok. Ikke anbefalt hvis man skal ha en "seriøs" date selvfølgelig, da drikker man seg heller snydens sammen Det er respektløst. Når en går på en date så forventer en å møte noen som er seg selv. Etter en flaske vin så er en løsere i personligheten en hva en er ellers. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Etter mine preferanser så ville det vært respektløst å ikke drikke en flaske vin Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Det er respektløst. Når en går på en date så forventer en å møte noen som er seg selv. Etter en flaske vin så er en løsere i personligheten en hva en er ellers.Når man er nervøs så vil faktisk dette i større grad endre hvordan personligheten blir oppfattet (sånn strengt tatt). Det å være litt brisen gjør jo at du slapper mer av og bedre klarer å vise hvem du er. Man gjør det jo fordi man ønsker å kunne være seg selv, hvis man er redd man ikke klarer dette edru. Synes du legger for mye i det. So what, så lenge hun ikke var dritings liksom. Det tilsier ikke at hun tok det mindre seriøst, heller det at hun tvilte på seg selv i edru tilstand. Ikke det at jeg oppfordrer folk å gjøre det. Man bør jo selvsagt utfordre seg selv og møte livet i flest mulig situasjoner på egenhånd. Etter mine preferanser så ville det vært respektløst å ikke drikke en flaske vin Lawl xD Hva enn det betyr. Endret 12. desember 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Sånn jeg ser det, 18 år og 27 år.. Ikke det største problemet.. Kjenner personlig par som lykkes som 22 og 48. Dere er begge voksne mennesker. Når han som har såpass mange år på seg oppfører seg sånn, så har han enten fått napp på denne oppførselen før; eller så gjør han hva som helst for å legge på den oppmerksomheten han allerede har fått.. Hva skjer med sex hver 14. dag som du sier? Har du hatt sex med denne fyren, eller er det såpass avstand mellom dere at dere ikke er i nærheten av hverandre annet enn hver 14. dag? Samme kan det være, Men det du skreiv i 1. tråden om at du var flau osv for å ha dratt på date, synes jeg ikke du skal være.. Ikke la denne opplevelsen ødelegge for fremtidige dater! Langt ifra alle menn er som denne fyren. Fortsatt lykke til! Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Tusen takk for alle rådene dere! Har vært til stor hjelp ☺️ Skal holde dere oppdaterte om det skjer noe mer. Og det han mente med sex hver 14 dag aaaaner jeg ikke. Aldri hatt sex med denne fyren heller, så den skjønte jeg ikke. Kommer og til å være ekstremt forsiktig med hvor jeg går alene osv, er helt paranoid i slike situasjoner og forventer vel egentlig det verste. Som Idag, hvor det utenkelige faktisk skjedde. Uff.. Endret 12. desember 2015 av biscotti 2 Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Han karen høres ikke helt stabil ut. Det er jo mulig at han bare gjør dette for å skremme deg, men det er også mulig at han er helt psyko.Hadde jeg vært deg, så hadde jeg anskaffet meg en voldtektsalarm. Worst case scenario så må du ut og gå alene, og da gjør en slik sikkerhet at du føler deg mye tryggere. Du kan gå for en tradisjonell alarm som du har i fysisk form, som piper som et H når du drar i den, eller eventuelt laste ned en app som bSafe og ha den på når du er ute og går.En annen mulighet er å si ifra til et familiemedlem/en venn eller lignende, som du har på tråden mens du er ute og går, i tilfelle det skulle skje noe. De nyeste Samsung telefonene har også en SoS funksjon som du kan skru på. Den fungerer slik at om du tapper låseknappen 3 ganger fort, så sender den ut SoS melding+gps koordinater til stedet du sendte den fra, til de kontaktene du vil. Håper alt ordner seg for deg! Endret 12. desember 2015 av Dolandyret Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Ser vel for meg at når han skrev det han gjorde, så skjønte han tegninga.. Ser mest ut som han ville at det skulle se ut som du tapte i det "forholdet" og at han fikk siste ordet?... Det ordner seg for snille jenter! Bare husk på å være snill! (Julenisse-tid snart veit du) hehe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Oppdatering, hehe!!! Han har skrevet at det merkes at jeg er 18. Skjønte ikke helt hvor han ville frem med det, siden jeg er 18.... Og i tillegg har han skrevet "sex hver 14ende dag?" Dette begynner bare å bli eklere og eklere. En normal oppegående person hadde ikke startet å snakke på den måten, men forstått at jeg ikke ville ha noe mer kontakt. Sa jo klart å tydelig at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Noen råd til hva jeg skal gjøre videre? Som du sier, ble han fornærmet. I tillegg skjønner han at han ikke har noe å tape på å se om han likevel kan få sex, selv om han sikkert forstår at dette ikke gikk hans vei. Svar tydelig igjen at du ikke vil ha noe mer kontakt. Ellers synes jeg også at det er unødvendig å drikke før en date. Nå viste det seg riktignok at denne karen ikke lot det dempe interessen hans, samtidig som det ikke ville vært et tap for deg. Men hadde jeg avtalt en date der tanken er at jeg og den andre personen skal ha det hyggelig og bli bedre kjent, hadde det ikke vært positivt. Jeg har ikke noe problem med at nnoen koser seg med et glass vin eller tilsvarende, men hvis den andre personen møter opp merkbart beruset, må det enten bety at hun ikke klarer å styre alkoholinntaket sitt eller at hun har drukket seg beruset med vilje. Hvis sistnevnte, er det fordi hun tror hun ville kjedet seg edru eller fordi hun ikke er interessert i å ha en seriøs samtale og bli bedre kjent? Da hadde jeg kanskje ikke giddet å prøve å få noe annet enn sex fra den personen. Endret 13. desember 2015 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Slett og glem. Ha med denne i veska? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå