D02 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hei Har en laptop hvor skjermen går i svart når jeg vipper den over et vist punkt. For noen uker siden var problemet ved ca 120* men nå kan jeg ikke ta skjermen mer enn 80* før skjermen blir helt svart. Kan det være noe med ledning mellom skjerm og pc. Hva kan årsaken være? Er en Windows 10, Intel ® core i7-4700HQ CPU @ 2.40 GHz RAM: 16gb 64bit systemtype Takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Hei. Det høres ut som fysisk. Vanskelig å forklare det på noen annen måte enn kabel/ribbon band som har/får dårlig kontakt med bevegelse av lokket. Endret 12. desember 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Er det noe jeg kan selv fikse, (har begrenset erfaring) eller hvordan kan det lettest fikses? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Dette er en reklamasjonssak. Tukler du med det selv, risikerer du å miste denne muligheten. Når det er sagt, så kan det være rimelig enkelt å fikse selv, Det avhenger av hvilken maskin du har. Oppgir du merke og modell er det enklere å gi et godt svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Det tviler jeg på at du kan fikse selv. Kan være særdeles vanskelig å åpne laptopper og spesielt display delen. Så må du kanskje også bytte displaykabel/ribbon. Edit: Hvis produktet ikke er eldgammelt så bruk reklamasjonsrett som omnithunder sier. Endret 12. desember 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Pcen er ett og et halvt år gammel. Hadde den inne for problem med spacetasten. De kan ikke si at det har med slitasje å gjøre, og da ikke få reklamasjon? Er en 17" PC, og opplever den som dårlig bygget. Kan være at noe av årsaken til at skjermen er dårlig er fordi den går ned i en sekk og er såpass stor at deler lettere bøyes rundt (mindre stiv enn mindre pc-er). Hva foreslår dere at jeg gjør videre? Er en Multicom Arya MS-1771 Ultra-thin 17.3" Full-HD Matt (usikker på nummere, men Verndal multicom Arya MS ultra-Thin 17.3") Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Kontakt Multicom og reklamer på maskinen. En bærbar maskin skal tåle at skjermen åpnes og lukkes flere ganger daglig. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Da gjør jeg det Sist jeg sendte den inn krevde de original emballasje. Den er selfølgelig kastet. Kan de kreve dette nå også, eller holder det hvis man pakker den godt inn? edit: Det jeg tenker er om de kan kreve at man sender det i original emballasje Endret 12. desember 2015 av D02 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 De krever forsvarlig emballert og beskyttet laptop. Beste måten å frakte laptopper og annen elektronikk er original emballasje. Søkt opp noen tips her: http://www.google.no/search?q=how+to+pack+a+laptop+to+ship Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå