Luske_Ludvig Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hei, jeg har en vanlig Asus RT AC router med mulighet for tilkobling av USB-drive som nettverks-disk. Bør jeg bekymre meg for at oppsettet kan hackes og data fra USB-disken havne på avveie? FTP avslått Passordbeskyttet router Passordbeskyttet deling på nettverket Router har oppdatert firmware. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Man bør alltid bekymre seg for sikkerhet og gjøre en ekstra innsats for å forhindre å bli utnyttet. Hjemmerutere er ikke det mest attraktive å ta seg inn på, men det er alltid noen som kjeder seg Det er lite mer du får gjort enn å sørge for å alltid ha oppdatert firmware, men det vil være tider hvor et sikkerhetshull er funnet og er kjent, men ikke enda patchet av produsent og data kan havne på avveie. TL;DR Det er liten sannsynelighet for at noen tar noe, men det kan skje men du bør klare sove godt om natten selv om. Jeg hadde ikke lagret hemmeligheter som er verdt i en slik løsning dog, og sørg for å ha backup av det du måtte trenge det av. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Jottacloud er på plass. Fikk nylig 100 ganger raskere upload hjemme og dermed kan innhold stjeles på et dag i stedet for uker. Hovedsakelig familiebilder. Finnes sikker psykoser som digger sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå