Gå til innhold

Logisk tenkende mot emosjonelt tenkende mennesker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det krever en viss høy intelligens å sette følelsene til side og la seg være upåvirket av følelser, mennesker som ikke klarer dette har lav iq og er såkalte "følelsesstyrte mennesker", disse har ofte konflikt i livet, er ofte ensom, hevngjerrig osv.... 

Det krever en viss høy intelligens å være oppmerksom på og å verdsette den emosjonelle delen av selvet. Svært mange går rundt i livet uten å vite hva de egentlig føler, de er fortapte i sine egne tanker og ikke tilstedeværende i øyeblikket. Å anse seg som et "tenkende" menneske tyder på at noe ikke er helt balansert.

Endret av Relio
Lenke til kommentar

det krever en viss høy intelligens å sette følelsene til side og la seg være upåvirket av følelser, mennesker som ikke klarer dette har lav iq og er såkalte "følelsesstyrte mennesker", disse har ofte konflikt i livet, er ofte ensom, hevngjerrig osv.... 

Det krever en viss høy intelligens å være oppmerksom på og å verdsette den emosjonelle delen av selvet. Svært mange går rundt i livet uten å vite hva de egentlig føler, de er fortapte i sine egne tanker og ikke tilstedeværende i øyeblikket. Å anse seg som et "tenkende" menneske tyder på at noe ikke er helt balansert.

En interessant tanke. Men alle mennesker er vel forskjellige? Det er vel ikke galt å i å være på den ene eller andre siden av et slikt spekter?

Lenke til kommentar

Men alle mennesker er vel forskjellige? Det er vel ikke galt å i å være på den ene eller andre siden av et slikt spekter?

Selvsagt ikke, for en kjedelig verden det ville vært :)

Folk er takk og lov forskjellige, men også merkverdig like på ganske mange områder vi ikke tenker over...

Er faktisk veldig glad for at folk er forskjellige, at de liker forskjellige ting også videre... Jeg lar meg ofte forundre av sterkt kunstneristiske mennesker nettopp fordi jeg ikke er spesielt kunstneristisk selv og jeg vet at sterkt kunstneristiske mennesker ofte blir fasinert av meg fordi jeg lever så i nuet, selv om jeg ofte opplever at de anser meg som en litt blunt og grunt person når de ikke kjenner meg, nettopp fordi jeg lever i nuet og ikke omgir meg med mye mystikk, men med handling og konstant energi... Fikk faktisk høre akkurat det i går kveld, etter at jeg hadde vært på farten i over 15 timer på fly og i bil med tre av mine kolleger, der han ene sa direkte at han nå trakk vilt og uhemmet av min energi fordi han var så sliten selv og han ikke fattet hvordan jeg kunne være like blid og energisk etter en så lang og slitsom reise. Var positivt å høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...