Dotten12 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hallo! Skal begynne på folkehøgskole til høsten og står overfor dilemma om jeg skal velge enerom eller dobbeltrom. Føler det er så utrolig mange pluss og minus med begge, og jeg klarer ikke å finne ut hva jeg tror er best. Jeg er selv egentlig en person som digger å ha privatliv og ha tid for meg selv til å bare slappe av. Er vell det man kaller "introvert". Samtidig er jeg redd for at jeg skal trekke meg tilbake for mye på rommet dersom jeg velger enerom? Men man er jo ganske sosial generelt ellers også, i timer og måltider, så har det egentlig så mye å si hva slags rom man sover på? Også er jeg drit redd for å ikke komme overens med romkameraten hvis jeg velger dobbeltrom, eller at jeg bare kommer til å klikke fordi jeg aldri får noe tid for meg selv. Veit jo ikke hvordan jeg kommer til å synes det er når jeg aldri har prøvd det. Noen som har erfaringer å dele?? Tar i mot alt!!! Skal for øvrig søke på Bømlo fhs, så om noen har erfaringer fra den skolen så setter jeg pris på å få høre ps. er jente Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Velg enkel og be med selskap når du føler for det. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Nå vet jeg ikke hvordan det er med rommene der, men om det er sånn at så og si alle deler rom, så ville jeg også delt rom. Det er en del av sjarmen med folkehøgskole. Men for all del, på folkehøgskole er det mye som skjer og man er med folk hele tida, så det kan absolutt være godt å ha en plass man vet man kan være helt for seg selv når man vil trekke seg litt tilbake. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hadde dobbeltrom da jeg gikk på FHS – mest fordi det var billigere, men det spiller egentlig ingen rolle her. Jeg er også temmelig introvert, men jeg synes det var ganske problemløst å dele rom. Jeg og romkameraten min kom overens, men vi gikk for øvrig også på samme linje. Flere folkehøgskoler har det slik at to fra samme linje ikke deler rom. Det er for øvrig mulig å bytte rom, om du finner ut at du kommer bedre overens med noen andre, men det forutsetter selvsagt at det er grei for alle de involverte. Lenke til kommentar
Dotten12 Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Nå vet jeg ikke hvordan det er med rommene der, men om det er sånn at så og si alle deler rom, så ville jeg også delt rom. Det er en del av sjarmen med folkehøgskole. Men for all del, på folkehøgskole er det mye som skjer og man er med folk hele tida, så det kan absolutt være godt å ha en plass man vet man kan være helt for seg selv når man vil trekke seg litt tilbake. Det er ikke helt det "standard" folkehøgskole internatet på den skolen jeg har tenkt å søke. Det er mange små "hus" med 6 enkeltrom og 3 dobbeltrom i hvert hus, altså 12 personer per hus om alle rommene fylles opp. Dermed blir det jo en større del av skolen som bor på enerom, og man blir jo også kanskje en liten "familie i hvert sitt hus tenker jeg? Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Nå vet jeg ikke hvordan det er med rommene der, men om det er sånn at så og si alle deler rom, så ville jeg også delt rom. Det er en del av sjarmen med folkehøgskole. Men for all del, på folkehøgskole er det mye som skjer og man er med folk hele tida, så det kan absolutt være godt å ha en plass man vet man kan være helt for seg selv når man vil trekke seg litt tilbake. Det er ikke helt det "standard" folkehøgskole internatet på den skolen jeg har tenkt å søke. Det er mange små "hus" med 6 enkeltrom og 3 dobbeltrom i hvert hus, altså 12 personer per hus om alle rommene fylles opp. Dermed blir det jo en større del av skolen som bor på enerom, og man blir jo også kanskje en liten "familie i hvert sitt hus tenker jeg? Hadde det vært slik hadde jeg valgt eget rom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå