AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Har drevet å brukt kaffe de siste 4 ukene og de tre første ukene var herlige. Gikk rundt med en allright stimulant rus i den perioden. Helt klart fokus og mye indre ro, men nå får jeg ikke den følelsen lenger til tross for at jeg har øket dosen kontuinierlig. Er oppe i 4.5L svart kaffe om dagen nå(3 kanner bare for å holde meg i normal form). Har merket at hvis jeg drikker mer enn det så får jeg små kramper rundt omkring i kroppen og ujevn hjerterytme. Noe som åpenbart ikke er bra. Jeg får derimot effekten tilbake hvis gjør det. Hva kommer dette av? Er det at hjernen tilvenner seg koffeinen raskere enn hjerte? Anonymous poster hash: c6807...ed9 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Om dette skyldes at det er hjernen eller hjertet som henger litt etter har lite å si når du har dødd av slag eller hjerteatakk. Du inntar en stor mengde kjemisk stimuli som du ikke er vant til, og for å opprettholde nivået på effekten øker du dosen. Det er normalt, mengden må økes for å opprettholde "sjokket", men sånn kan det ikke fortsette. Voksenstemme: Ta til vett, du er for ung, ikke ta livet av deg! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Hjertet får ikkje toleranse for forgiftning. Hjerna vil tilpasse seg eit høgt inntak av "rusmiddel" slik at den klarer å håndtere større doser, men hjertet er berre en dum muskel som presser blodet rundt i kroppen så lenge den ikkje mottar motstridande meldingar, slik som ved for høgt koffeininntak. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Er oppe i 4.5L svart kaffe om dagen nå(3 kanner bare for å holde meg i normal form). Har merket at hvis jeg drikker mer enn det så får jeg små kramper rundt omkring i kroppen og ujevn hjerterytme. 4,5 liter ja, skjønner godt at du poster som anonym. Hjertet er autonomt, tilvenning av stoffer og påvirkning av hjertefunksjonen sitter i hjernen. De fleste stoffer venner hjernen seg til etterhvert, når du drikker kaffe så skjer det ting som hjernen blir så vant med at du ikke merker den effekten du fikk til å begynne med. Les om koffein. Når du nå vil ha den "energien" du fikk i starten så trenger du så store mengder at det påvirker hjertet og dens funksjon. Her kan du lese om LD50 (Lethal Dose 50, hvor stor dose som trengs for å drepe 50% av forsøksdyr (eller mennesker)). 4,5 liter er en ganske ekstrem mengde og siden du merker kramper etc. ved den dosen så tror jeg du nærmer deg LD50 med stormskritt, da er du virkelig i faresonen. Muligens overdrevet littegrann. Link rett til overdosedelen av wiki'en Endret 11. desember 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Du kommer til å få magesår hvis du fortsetter. En kollega var sykemeldt i 3 uker med magesår, legen skyldte på all kaffen han tømte i seg hver dag. Minst 3 liter daglig over flere år. Det etset hull i magesekken hans rett og slett. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Ja, tråden er besvart. Jeg fikk svar på hvordan jeg trodde det var. Regner med jeg må kutte ut kaffen for en stund og så er det pån igjen. Anonymous poster hash: c6807...ed9 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Er oppe i 4.5L svart kaffe om dagen nå(3 kanner bare for å holde meg i normal form). Har merket at hvis jeg drikker mer enn det så får jeg små kramper rundt omkring i kroppen og ujevn hjerterytme. 4,5 liter ja, skjønner godt at du poster som anonym. Hjertet er autonomt, tilvenning av stoffer og påvirkning av hjertefunksjonen sitter i hjernen. De fleste stoffer venner hjernen seg til etterhvert, når du drikker kaffe så skjer det ting som hjernen blir så vant med at du ikke merker den effekten du fikk til å begynne med. Les om koffein. Når du nå vil ha den "energien" du fikk i starten så trenger du så store mengder at det påvirker hjertet og dens funksjon. Her kan du lese om LD50 (Lethal Dose 50, hvor stor dose som trengs for å drepe 50% av forsøksdyr (eller mennesker)). 4,5 liter er en ganske ekstrem mengde og siden du merker kramper etc. ved den dosen så tror jeg du nærmer deg LD50 med stormskritt, da er du virkelig i faresonen. Muligens overdrevet littegrann. Link rett til overdosedelen av wiki'en LD50 blir ikke et godt vurderingskriterie i dette tilfellet siden LD50 er et mål for akutt overdose død. TS skriver at h*n har brukt koffein i ca en mnd og økt dosene for å få tilsvarende virkning. Her ville toksikologer heller tenk LCT, den dødlige konsentrasjonen over tid i et medie. I dette tilfellet blodet til ts. Faren med koffein bruk i dette tilfellet er at betydelige koffein konsentrasjoner i kroppens væsker kan forstyrre hjerterytmen og sende den ut av kurs slik at hjertet stopper. Dvs at en person kan død av et stoff selvom de er milevis unna LD50 og til og med LD0, selvom stoffet ikke bioakumuleres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå