Gå til innhold

Sladding av et punkt i bildet Liquid Edition

Anbefalte innlegg

Finnes det en eller annen "hokus Pokus" løsning på dette, eller må man rett og slett kjøre med keyframes.

På tradisjonelle bildemiksere kan man styre sladden med en joystick eller lignende fortløpende. Er det mulig i Liqiud med f.eks. musa? :ide:

Alle forslag tas i mot med takk!

Endret av Predecessor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja: Dette er ett seriøst forum :roll:

Predecessor: Har ikke prøvd dette, men jeg kan ikke se for meg noen annen mulighet enn med keyframes. men det går jo rimelig fort da! værtfall èn mulig løsning jeg kommer på sånn i farten, dog uten å ha testet den..

1. I photoshop lager du ett nytt bilde. Slett Background- layeren og på en tom layer maler du en prikk, f.eks. med brush-størrelse 65 eller 100, med bløte kanter. Fargen må være 128 128 128

2. Lagre som PSD

3. Importer i Liquid Edition og plasser på et video-spor over det du vil skal sladdes

4. åpne Filter- verktøyet og gjør den uskarp

5. I 2D Editor fikser du størrelse: vertikalt/horisontalt, alt etter som, og bruker verktøyet helt til høyre som du kan bruke til å flytte med (den med alle de kule pilene! :D ) til å flytte sladden fra tid til annen. keyframene kommer av seg selv når du flytter sladden..

Tror da det skal funke :cool:

Endret av TigerOla
Lenke til kommentar
Fikk du det til å funke?.. :roll: bare lurer igrunn.. har ikke hatt tid/mulighet til å fått teste det selv!

Heisan TigerOla!

Takker for tipset ditt. Jeg beklager, men jeg skulle ha gitt deg tilbakemelding for lenge siden. Jeg rakk aldri å teste det ut på dette prosjektet, men jeg skal gjøre noen forsøk etter oppskriften din. Av tidsmessige årsaker måtte jeg finne alternative bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...