Gå til innhold

Defekt skjerm på Dell Latitude CPx

gixer

Anbefalte innlegg

Hallois!

Jeg har en Dell Latitude CPx bærbar datamaskin som jeg har arvet av min far.

Problemet med den er at det ikke dukker opp et skjermbilde på skjermen. Eller det var det jeg trudde. Faktisk så er det et skjermbilde, men det er så svakt at man like godt kan tro at skjermen er slått av.

Er det noen som vet hva det kan være? Har ikke planer om å sende den på repp fordi det koster så mye og det mener jeg ikke det er verdt siden maskinen er så gammel. Jeg er derfor ikke redd for å åpne den opp å mekke på den selv.

Specsa på maskinen (hvis det er viktig) :

Intel PII 550Mhz

128MB SD-RAM

12GB HD

ATI Rage 8mb grafikkort (tror jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lcd skjermer er dyre ja.

Det er nok mest sansynlig at lcd skjermen må byttes. Det kan være Inverteren som er gåen hvis du vil satse å det, den er koster ikke så mye.

Kontakt dell support så de kan sende en forespørsel til Dell Spareparts om et kostnadsforslag til deg. så får du vite pris på fix før du velger om du vil reparere eller kaste den.

Lenke til kommentar

Det er nok bakgrunnslyset som har gått.

Er du heldig er feilen så enkelt å fikse som å bytte en ledning (hvis det er brudd i en).

Hvis du ikke er fult så heldig kan det tenkes du kan skifte lyskilde.

Har du maks uflaks må du bytte hele LCD enheten, og det koster like mye som en ny maskin.

Ta å åpne opp skjermen, så du kommer til LCD enheten. Et eller annet sted langs nedre kant av LCD'n ser du noen som kan se ut som en lyskilde. Sett et voltmeter over de to ledningene som går til lyskilden. Får du noen spenning?

Hvis du har spenning er det sansynligvis lyset som må byttes (eller hvis du er heldig er det bare loddinga mellom ledning og lyskilde som er dårlig). Sjekk om det er mulig å bytte lys uten å bytte resten av LCD'n.

Hvis du ikke har noen spenning må du følge ledningen og finne ut hvor spenningen forsvinner. Det kan være brudd i ledningen. det kan også være strømkilden som er død.

-pg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Hej hej

Det är lysröret som har gått. Se http://home.comcast.net/~stonent/screenfix.htm och har du tur är det lika lätt som där, har du otur sitter lysröret i en kassett tillsammans med LCDn (så är det för mig). Mät lysrörets längd och omkrets/diameter och så tar du kontakt med jkllamps.com och får adressen till en butik som har det lysröret. Några hundralappar och en tur till posten senare kan du sätta ihop allt igen.

Lycka till!

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...