morgan_kane Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Heisann. Vurderer å kjøpe meg en NAS. Grunnen er at jeg har noen store filer jeg vil lagre, pluss at jeg vil samle alle familiebildene på en plass. det er totalt 5 som skal ha tilkobling til denne NASen. Har i tillegg skylagring på bilder, slik at de ligger som en kopi der. Men tingen er at jeg har en liten harddisk på laptopen min slik at jeg vil kunne gå på inn på NAS for å se gjennom bilder. Har dere noen tips? NAS med harddisk? Tenkte max 3 k for nas+ disk i tillegg. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Maks 3k for NAS åleine og så disk pris i tillegg? Kor mykje plass treng du? Vil tilkopling gå via wifi? Om det meste går via wifi så kan du like godt bruke ein god wifi router med USB disk kopla til for å dele filer. Endret 18. desember 2015 av Gazer75 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg bruker USB 3.0 disk i en Asus router. Veldig stabilt, men litt tregt, max 20 mb/sek. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 20MB/s er faktisk ganske bra det via wifi om du ikkje er på AC med 2-3 antenner. Om dette er via kabel så kan det virke som at disken er kopla til USB 2.0 port. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Om du ønsker å ha en viss sikkerhet på lagringen (sikret mot ett samtidig diskkræsj), så anbefaler jeg deg å droppe for USB-disker i ruter-løsningen. Jeg kan anbefale å gå for en RAID1-løsning, og Synology er fine og stabile bokser. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Har en litt eldre syno selv, ja den kostet, men for meg har det vært vært det, så langt stabil og helt konge. Prøve meg på å bygge egen også først, men det ble mye å passe på også var det alle de app løsningene til Synology da. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 (endret) 2xx serien til Synology kostar alt frå rundt 1500 for ein DS215se til omlag 3500 for ein DS215+. https://www.synology.com/en-uk/products/compare/DS215+/DS216/DS214/DS216se/DS215j http://www.prisjakt.no/category.php?l=s249817645&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Her går det på minne og prosessor kraft som igjen vil vise seg på overføringshastigheit. Dei svakare modellane vil klare kanskje 50MB/s medan dei nyare og kraftigare vil klare over 100MB/s. Dette er via kabla gibabit nettverk. Dei svakare vil heller ikkje vere like gode i bruk av Synology apps. Endret 19. desember 2015 av Gazer75 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Western disken + Asus router har vært helt stabil i nesten 2 år. Backup via jottacloud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå