Gå til innhold

Skurring i nye hodetelefoner når lyden er av.


Anbefalte innlegg

Hei!
Kjøpte meg noen philips fidelio s2 for noen dager siden og veldig fornøyd med dem, men jeg har merket meg en irriterende ting med dem, og det er at når lyden er av (eller når de spiller lavt) kommer det en svak skurre lyd (slags statisk lyd). Når jeg spiller mer detaljrike sanger på høyere volum, merker jeg nemlig ikke noe av det. Har prøvd dem på både mobil og pc, men det samme skjer dessverre på dem begge. Så lurte på om det var noen som viste om dette er et vanlig fenomen, om det er noe galt med hodetelefon eller om det er en løsning som jeg kan gjøre noe med :)?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan evt være kabel (*) som plukker opp støy eller dårlig kobling ett eller annet sted i hodetlf.

 

Brum fra nettspenning har du eliminert i og med at det samme skjer fra mobil (som bruker batteri)

Skurring pga forsterker har du eliminert ved å prøve på PC og mobil.  Bagkrunns-støy fra prosessor i PC/mobil er forsåvidt ikke eliminert, men dette pleier å være svært lavt nivå, spesielt på mobil.

 

*)Enkelte kabler kan plukke opp støy hvis de gnisser mot noe eller bøyes f.eks. - det kalles mikrofoni.

 

Det er forsåvidt nevnt i en test for S2:

http://www.innerfidelity.com/content/philips-fidelio-s1-and-s2-ear-headphones

"Isolation from outside noise is average and cable noise (microphonics) is very low."

Endret av Rune_says
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan evt være kabel (*) som plukker opp støy eller dårlig kobling ett eller annet sted i hodetlf.

 

Brum fra nettspenning har du eliminert i og med at det samme skjer fra mobil (som bruker batteri)

Skurring pga forsterker har du eliminert ved å prøve på PC og mobil.  Bagkrunns-støy fra prosessor i PC/mobil er forsåvidt ikke eliminert, men dette pleier å være svært lavt nivå, spesielt på mobil.

 

*)Enkelte kabler kan plukke opp støy hvis de gnisser mot noe eller bøyes f.eks. - det kalles mikrofoni.

 

Det er forsåvidt nevnt i en test for S2:

http://www.innerfidelity.com/content/philips-fidelio-s1-and-s2-ear-headphones

"Isolation from outside noise is average and cable noise (microphonics) is very low."

Takk for svar!

Så med andre ord så tror du det er et vanlig fenomen? Vurderer om det er verdt å prøve å bytte dem i noen nye evt... 

 

Det er forresten ikke noe lyd som oppstår når jeg tar eller beveger på ledningen jeg mener. Når jeg kobler dem inn i PCen får jeg en konstant svak "summing", som ikke går vekk før jeg skrur lyden helt av.

Lenke til kommentar

Støyen må nesten komme fra kildene. Disse øreproppene er passive og kan ikke lage støy på egenhånd. Siden dette er ørepropper sitter de så nære at du hører selv den minste antydning til støy.

Okei, vis det er kilden så er vel det på en måte positivt, men negativ også :p. Hvis det er til noe nytte så kan jeg ihvertfall si at lydkortet i den bærbare pcen min er et Realtek ALC268 HD Audio, og mobilen min er en galaxy s3 (mobilen jeg kommer til å bruke dem mest på). Skulle gjerne prøvd dem i magni/modi comboen min jeg bruker til PCen, men dessverre trenger jeg adapter da og det har jeg ikke :p. Kanskje på tide å skaffe seg ny mobil da :)

 

Kjøpte dem på Lefdal, vet ikke hvor ivrige de er på å la meg prøve to par opp mot hverandre?

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Hvis det er knitre/skurre/skrapelyder, kan støyen kan komme fra iem (ørepluggen). Jeg har selv opplevd dette med iem fra Shure. Det var statisk elektrisitet som slo over i ledning/driveren og skapte knitre/skurre/skrapelyder. Jeg ville tatt dette opp med leverandør for å få til et bytte.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Hei igjen!
Fikk nettopp testet hodetelefonene på broren min sin galaxy s6, og det var en klar forskjell på skurre-lyden da (Hørte ingen ting av den). Så virker som det er kilden min som forårsaker ulyden som dere sa ^^.  Så er veldig takknemlig for alle svar jeg har fått! Jeg syns det er litt rart at jeg ikke har hørt noe til skurringen fra mine PX-100ii... Eneste løsningen nå er vel å skaffe seg ny mobil da :p.

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...