john_h Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 du kan først prøve å tyne fsb med samme multiplier opp til 166,5... går ikke det, kan du prøve å jekke ned multiplieren et hakk eller to... hvis alt går greit med en gang, kan du jo prøve å senke timingene (=raskere timings)... eller så kan du kjøre 266 mhz fsb, skru opp multiplieren det som går, og senke timingene... du må nesten sjekke med benchmarks hva som gir best ytelse... jeg vet ikke noe om hva som er safe volt dessverre... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Ja, nå stilte jeg multiplier til 11 og FSB til 166.. Når jeg så skulle starte lyste HDD-LED'n foran på kabinettet orange og ingenting kom opp på skjermen. (Det gikk til helvetet). Så hva gjør jeg nå? PC'n starter ikke! Tenkte på å ta ut og innigjen det lille batteriet - for da vil vel alle BIOS instillinger tilbakestilles? ...eller? Hjelp! Endret 18. november 2003 av Medrakil Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Du kan resette hovedkortet med en jumper. Slå av strømmen på strømforsyninga, flytt over jumperen fra pin 1-2 til pin 2-3 og la stå ca. 1minutt. Flytt tilbake og slå på strømmen, start opp. Noen HK har også muligheten til å resette BIOS ved å holde nede/trykke som en gal på en eller annen tast (INSERT i mitt tilfelle). Lykke til. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ah. Vet ikke helt hvilken jumper det er men... har vel manualen på hovedkortet i nærheten så... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Det ordna seg. En kjapp BIOS konfig og maskina var oppe og gikk. *tar det likevel litt rolig med klokkinga framover* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå