Nénmacil Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Hei På grunn av hardware feil på mitt Sapphire Radeon 9500PRO 128MB skjermkort, har jeg muligheten til å få et ATI Radeon 9800SE basert skjermkort som erstattning. Jeg kan velge mellom Sapphire og PowerColor. Jeg har tenkt til å software modifisere kortet til ett Radeon 9800PRO kort, dersom det er mulig. Spørsmålet mitt blir da, hvilket kort burde jeg velge?. Jeg vet at PowerColor kort kan modifiseres, så da burde vel egentlig Sapphire sine kort også klare dette?. Endret 16. november 2003 av azone Lenke til kommentar
StigK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg ville ha valgt Powercolor. Jeg har ikke hørt om sapphire kort som kan moddes, det har jeg derimot gjort om powercolor sine kort. Du kan også sende mail og spørre om minnet er i L-form på de. Hvilken nettbutikk har powercolor 9800 se? mvh StigK Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Ta en titt her for liste over hvilke webshop butikker som selger PowerColor Radeon 9800SE. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ta en titt her for liste over hvilke webshop butikker som selger PowerColor Radeon 9800SE. He he, ja så enkelt kan det gjøres. Trodde ikke noen kjente norske nettbutikker hadde det kortet, spurte egentlig kun av ren nysgjerrighet. De hadde ihvertfall ikke kortet når jeg kjøpte skjermkort, for jeg måtte kjøpe 9800se aiw isteden. Jeg kunne ha spart 500 kr med å vente, men jeg skal ikke klage, jeg sparte jo 2000 kr etter en softmodd uansett. mvh Stigk Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Etter det jeg har forstått er det vel heller ikke alle kortene som kan modifiseres?. Med andre ord kan du være så uheldig å få et kort som ikke kan modifiseres. Men jeg skulle veldig gjerne likt å visst om Sapphire sine kort kan modifiseres. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 med Hercules sine kort, skal man visstnok være sikker på å få moddet det. derfor vil jeg ha det, så fort mitt FX5900 er solgt Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 med Hercules sine kort, skal man visstnok være sikker på å få moddet det. derfor vil jeg ha det, så fort mitt FX5900 er solgt Du kan kanskje være sikker på å få moddet det slik at alle pipelines blir aktivert, men det er ikke sikkert kortet kommer til å fungere av den grunn. Mange får problemer med artifaker, og da er det bare å deaktivere igjen for at det skal virke, men da blir jo ytelsen desto dårligere igjen.. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hvis man forsøker å softmodde et 9800SE til 9800 og det viser seg å ikke være vellykket, hva kan/vil da skje med kortet? Vil det bli ødelagt, eller er det bare å bruke standard drivere og det vil fungere fint som standard 9800SE etterpå? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Nei, det er ikke fare for å ødelegge kortet. Funker det ikke er det bare å gå tilbake til de vanlige driverne. Mvh Raimo Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 azone: Kortet må ha 256bit minnebuss i utgangspunktet for at du i det hele tatt skal ha en sjanse. Dette får du ikke gjort noe med uansett. I tillegg må de siste disablede 4 pipelines (av 8) fungere, slik at du kan enable dem. NB: vet at dette er upopulært, men dere som tror dere har klart "modden", har dere sjekket at kortet har 256bit minnebuss? Jeg fikk noen sinte folk på nakken da jeg påpekte at 9500modden deres ikke fungerte for en stund tilbake, ettersom de hadde 128bit kort... StigK: Tør jeg spørre hvilket regnestykke du bruker for å få til at du har spart 2000kr?! Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 På grunn av hardware feil på mitt Sapphire Radeon 9500PRO 128MB skjermkort, har jeg muligheten til å få et ATI Radeon 9800SE basert skjermkort som erstattning. Det var da en dårlig deal, hvis det er en 128 bit utgave av 9800se, vil det kun ha samme ytelse som 9500 non pro, og de fleste vet jo hvor stor forskjell det var på 9500 og 9500 pro. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Takker for alle innspill og svar til nå. sheriff: Hva mener du jeg i såfall burde "kreve" som en ersattning for kortet?. Nå tenkte jeg som skrevet, først og fremst prøve å software modifisere kortet til et Radeon 9800PRO. Det er en veldig stad og lite service innstilt webshop jeg har med å gjøre, så derfor blir ikke saken lett. Jeg har flere ganger vurdert å blande tv2 hjelperdeg inn i saken. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 9800SE er absolutt ikke noe racer, men det yter betraktelig bedre enn R9500, og skulle være en fin erstatning for 9500pro. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Dere må gjerne lese litt her: http://www.digit-life.com/articles2/radeon/sapphire-5.html Gjennomgangen av kortene er lang, men grei, og du kan her finne ut hva slags kort du bør forlange. Sammenligningen med 9500 gjaldt de kortene med 128 bit minnebus. Blir en anne sak dersom du får et 9800se med 256 bit minnebus, men det bør avklares på forhånd. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har selvfølgelig sagt at jeg kun er interessert i Radeon 9800SE dersom kortet har 256-bits minne buss. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har selvfølgelig sagt at jeg kun er interessert i Radeon 9800SE dersom kortet har 256-bits minne buss. Javel, og hvilke kort fikk du tilbud om å få da? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Som jeg tildigere skrev ha jeg fått tilbud om kort fra enten Sapphire eller PowerColor, abhengig av hvilket kort som har 256-bits minne buss. Dersom du heller mener jeg har krav på et annet kort, vil jeg gjerne høre. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Som jeg tildigere skrev ha jeg fått tilbud om kort fra enten Sapphire eller PowerColor, abhengig av hvilket kort som har 256-bits minne buss. Dersom du heller mener jeg har krav på et annet kort, vil jeg gjerne høre. Nei, så lenge du får et 256 bit kort er det greit, få butikken til å sjekke det opp, da det virker som produsentene har flere versjoner av 9800se. Forresten, hvor langt lå 9500pro unna 9800 non pro i pris? kan ikke ha vært allverden. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Vel, jeg ga litt over 1600,- for mitt Radeon 9500PRO. Nå har ikke jeg sjekket prisen på Radeon 9800, men kanskje noen andre har?. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Vel, jeg ga litt over 1600,- for mitt Radeon 9500PRO. Nå har ikke jeg sjekket prisen på Radeon 9800, men kanskje noen andre har?. Okei, da er det 1000-lappen i forskjell da. Var litt drøyt, kanskje du kan få en deal med litt mellomlegg. Den testen jeg refererte til tidligere har jo sapphire kortet 128 bits minnebus, har ikke sett noen tester av PowerColor sitt SE kort ennå. Uansett, kan jo ikke være store jobben for den sjappa å finne utav det. Vet ikke suksessraten med å åpne de resterende piplinene, men virker som det er en del som sliter da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå