lisene Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg kjøpte laptop med windows 8 og har oppgradert til windows 10. Recovery ligger på D og jeg har ingen plate. På tidligere laptoper har jeg formatert. Her kan jeg velge gjenopprett. Jeg velger tilbakestill, så får jeg flere valg. Jeg har prøvd med å beholde filene, men lyden sluttet å virke for noen dager siden, og problemet ble ikke løst med det alternativet. Jeg har tatt sikkerhetskopi av alt jeg ønsker å beholde av filer, så jeg ønsker å prøve en skikkelig opprensking. Da står jeg igjen med to valg og er usikker på hva jeg skal velge når jeg ikke har recovery plate. Jeg ønsker å gjøre det som er nærmest en full formatering, og lurer på hva som blir forskjellen på full formatering og tilbakestilling? Lenke til kommentar
Adrian1996 Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg kjøpte laptop med windows 8 og har oppgradert til windows 10. Recovery ligger på D og jeg har ingen plate. På tidligere laptoper har jeg formatert. Her kan jeg velge gjenopprett. Jeg velger tilbakestill, så får jeg flere valg. Jeg har prøvd med å beholde filene, men lyden sluttet å virke for noen dager siden, og problemet ble ikke løst med det alternativet. Jeg har tatt sikkerhetskopi av alt jeg ønsker å beholde av filer, så jeg ønsker å prøve en skikkelig opprensking. Da står jeg igjen med to valg og er usikker på hva jeg skal velge når jeg ikke har recovery plate. Jeg ønsker å gjøre det som er nærmest en full formatering, og lurer på hva som blir forskjellen på full formatering og tilbakestilling? Full formatering blir det i hovedsaken det samme som å formatere en HDD eller SSD. Du sletter alt, tilbakestilling vis vi tenker system messig så kan du velge å stille pc'n tilbake i tid. Altså, om du stiller den tilbake før problemet oppstod. Men Problemet med lyden kan være lydkortet som har tatt kveld eller en lyd driver. Anbefaler du tar en backup og reinstallerer pc'n tilbake til standard. Lenke til kommentar
lisene Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Så det blir ikke slettet alt på noen av de valgene jeg får? Valget jeg tenkte å prøve var gjenopprett fabrikkinnstillinger. Det står at den fjerner personlige filer, apper, og innstillinger, og innstallerer windows-versjonen som fulgte med PCen. Formaterer den da C og innstaller windows fra D? Lenke til kommentar
lisene Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Da er det gjort og lyden kom tilbake igjen Det gjorde også den gamle windows versjonen. Endret 12. desember 2015 av lisene 1 Lenke til kommentar
Adrian1996 Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Ja, når du tilbake stiller Pc'n til start så blir alt slettet. Det er viktig å huske på, når du tilbakestiller til 07.12.15 også har du lastet ned word den 09.12 f.eks så forsvinner da word. Men det er bra det ordnet seg, men enda en viktig ting. Etter en reset av pc systemet så må du laste ned windows update igjen, der ligger masse drivere osv. kan være ganske greit å få lastet ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå