AfterGlow Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 «PINE A64» byr på brukbare spesifikasjoner og koster bare 130 kroner.Denne billige mini-PC-en går rett i strupen på Raspberry Pi Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) La inn pledge på en 64+. Alltid spennende med disse små maskinene. Endret 11. desember 2015 av WonderStivi Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 "På Kickstarter har det nå dukket opp nok en miniatyr-datamaskin som ser ut til å bli vesentlig billigere enn Raspberry Pi" Er dette riktig? Pi Zero koster kun 5$? Det blir kasnkje bedre om det hadde stått vesentlig billigere enn Pi 2? 2 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Det som er mest genialt med Raspberry Pi er det store miljøet rundt det. Og bygge opp et miljø rundt ting er ikke lett! 6 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Det som er mest genialt med Raspberry Pi er det store miljøet rundt det. Og bygge opp et miljø rundt ting er ikke lett!Dette er et godt poeng. Men med både Ubuntu og Android har msn ihvertfall et godt utgangspunkt. Så gjenstår det å se hvor god implementasjonen blir. Har handla inn en RPi2 i julegave til den eldste gutten som blir hans første maskin, hovedsakelig til Minecraft. Fungerer denne konkurrenten bedre bytter vi Pi'en ut. Hvis den ikke fungerer bedre blir det mitt leketøy. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) PC-en skilter først og fremst med en ARM Cortex A-53 prosessor på 1,2 GHz, som altså er en 64-bits-prosessor og en god del kraftigere enn for eksempel Cortex A7-brikken som sitter i Raspberry Pi 2. Det er verd å nevne at begge er firekjernet og at A53-arkitekturen yter vesentlig bedre enn A7-arkitekturen samtidig som den trekker mindre strøm. Birger: Den naturlige sammenlignignen til Pine64 er Raspberry pi 2. Pine har faktisk også et motstykke til Raspberry Pi Zero og den heter Pine A0 og koster også 5 dollar. Den skal ha firekjerners 64 bit CPU i motsetning til Zero sin singlekjerne 32 bit CPU og 4K støtte via HDMI 2.0. I likhet med Zero har den ingen nettverksport. A0 kom i lite opplag og er allerede solgt ut. Endret 11. desember 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Håper denne kan hevde seg og få et stort miljø rundt seg, på samme måten som RPi. Men jeg har sett mange like prosjekter som dette som jeg aldri har hørt noe om i ettertid. Jeg har lagt inn en pledge. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Går det ikke snart an å finne alternativer til forslitte formuleringer av typen "går rett i strupen på"? Hvorfor må tech-journalistene være med i kampen om "lavmålsprisen" i norsk språk? (De slår uansett ikke sportsjournalistene.) 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Finnes det egne utvikligsmiljøer som bruker kun android både under utviling av apper/programmer og når appen kjøreer ? Da trenger man jo ikke egene systemer for dette Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Allwinner = badJeg leste meg frem til det og kansellerte pledgen. Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 På denne siden står det at den bare får 100Mb Ethernet: http://www.tomshardware.com/news/pine-a64-mini-pc,30724.html Har Tek.No bommet? Frykter at hvis det stemmer så blir det tregt nettverk via intern USB kobling som på Raspberry Pi og andre X.Pi med Quad core. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg stoler mer på Pine64-teamet direkte enn på en journalist som tilfeldigvis har skrevet om Pine64 og potensielt kan ha misforstått. På Kickstarter skriver Pine64-teamet at bunnmodellen A64 til 15$ får 10/100 Mbit ethernet, mens den oppgraderte A64+ til 19$ får Gigabit ethernet. https://www.kickstarter.com/projects/pine64/pine-a64-first-15-64-bit-single-board-super-comput The upgraded unit has a gigabit ethernet port, .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg