Gå til innhold

hvilket kort er best

Sjurh

Anbefalte innlegg

har sett litt rundt på forumet her, men har enda ikke funnet fram til harde fakta.

vet at radeon 9600 er bygd på 0,13 microns teknologi og at dette gjør at kortet avgir mindre varme, men har også lest at det er en dårlig klokker. 9700pro er en dårlig klokker har jeg lest. osv HVILKE KORT ER GODE KLOKKERE?

har tenkt til å kjøpe meg nytt kort når jeg får råd til det, men lurer på hva som er best i forhold til ytelse(altså når man har klokka det), har ikke så mye penger for øyeblikket så 9800xt er litt dyrt (det vil vel ta meg laaaang tid før jeg har penger til det :shrug: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha et kort som klokker bra, bør du ta fra en produsent som er kjent for klokking. Et Abit kort hadde ikke vært så dumt - For overclockers, by overclockers -, og vil du slå deg litt løs, går du for et FX5900 Ultra, som yter bedre enn Radeon 9800.

5900U yter dårligere enn 9800PRO, som koster mindre.

Sjurh: Det var "np" jeg mente.

Lenke til kommentar

ok takker, er heller smått med penger her i gården, så det var et powercolor r9800np for 1724kr hos komplett, er powercolor kjent som en god klokker?

EDIT: var vist 9800se det, er den en god klokker?

Endret av Sjurh
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig at hercules og powercolor og alle som er buildt by ATI klokker like bra så lenge de har 2.8 ram. SÅnn jeg har forstått det så har alle 9800pro kort 2.8ns minne. Men kommer jo an på hva slags kjøling du har, hercules har jo bedre kjøling enn sapphire og powercolor. Men skal du OC så skift ut kjøler uansett, vis du ikke gjør som meg. Å plasserer maskina i en gang eller rom som det er lav temp i.

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig at hercules og powercolor og alle som er buildt by ATI klokker like bra så lenge de har 2.8 ram. SÅnn jeg har forstått det så har alle 9800pro kort 2.8ns minne. Men kommer jo an på hva slags kjøling du har, hercules har jo bedre kjøling enn sapphire og powercolor. Men skal du OC så skift ut kjøler uansett, vis du ikke gjør som meg. Å plasserer maskina i en gang eller rom som det er lav temp i.

Rettelse Hercules er ikke buildt by ATI. My bad

Lenke til kommentar

9800 er klokket litt lavere enn 9800pro. Altså vil et 9800 bli like raskt som et 9800pro hvis du overklokker det til samme hastighet. Forskjeller på disse kortene er knapt merkbar.

9800se er et 9800 pro/np som har 4 av 8 pipelines disablet. Dette gjør at det har en del dårligere ytelse enn de to andre. Men er du heldig får du et kort hvor alle de avskrudde pipelinene er inntakte, slik at du kan skru dem på igjen og få et 9800 pro/np

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...