PandaBoi Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hadde tenkt å kjøpe meg en "Lenovo H30-50 stasjonær", men salgsmannen på elkjøp anbefalte at jeg heller bygget en PC, siden den hadde dårlig skjermkort (som jeg ville bytte ut). han fortalte meg også at det ikke kom til å være plass i kabinettet til nytt skjermkort. Tips? Går det greit å bare kjøpe ett nytt (billig) kabinett + skjermkort? i så fall; hva skjermkort (GTX 960 2GB?) og hva kabinett? Lenke til siden http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE90B80044MT/lenovo-h30-50-stasjonar-pc tusen takk ) Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Maskinvare og kabinettet følger standarder. Du vil få null problemer med det i fleste tilfeller. Kabinett kommer i mange størrelser. De deles ofte inn i den største standarden på hovedkort de har plass til og det er de du må være obs på. Du har ikke sagt noe, så jeg fant et ATX miditower 280kr. Et GTX 960 har jeg ingen invendinger mot. Videre så kan det være greit å vite noe om hva du har fra før og hva du skal bruke maskinen til. Det kan godt være du heller anbefales til å bygge en helt ny PC eller kjøpe andre komponenter nytt. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Du må ha kraftigere strømforsyning for å kunne bruke et GTX 960. Kjøp deg heller en annen maskin. 1 Lenke til kommentar
PandaBoi Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Du må ha kraftigere strømforsyning for å kunne bruke et GTX 960. Kjøp deg heller en annen maskin. Hvor ser man hvor kraftig strømforsyning man har og/eller trenger? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hvor kraftig den er står på selve enheten. Hva man trenger varierer, men 500-600W holder for de aller fleste, inkludert deg. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Lenovo'en har kun 240W PSU. Alt over 400W går greit med et GTX 960. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 En middelmådig arbeidsstasjon (eller mediesenter-pc) blir ikke en gaming-pc fordi den er på tilbud. Bygg selv, eller kjøp en ferdigbygget gaming-pc. 1 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Maskinvare og kabinettet følger standarder. Du vil få null problemer med det i fleste tilfeller. Kabinett kommer i mange størrelser. De deles ofte inn i den største standarden på hovedkort de har plass til og det er de du må være obs på. Du har ikke sagt noe, så jeg fant et ATX miditower 280kr. Et GTX 960 har jeg ingen invendinger mot. Videre så kan det være greit å vite noe om hva du har fra før og hva du skal bruke maskinen til. Det kan godt være du heller anbefales til å bygge en helt ny PC eller kjøpe andre komponenter nytt. Det er ikke alltid ferdigbyggede maskiner fra de store produsentene følger standardene, spesielt SFF makskiner, slik den trådstarter har linket til. Den har en strømforsyning som ikke følger ATX standarden, så den passer ikke i et annet kabinett. Videre bruker hovedkortet en 14 pin kontakt stede for den vanlige 24 pin ATX standard kontakten, slik at det ikke er mulig å bruken en vanlig strømforsyning sammen med dette hovedkortet Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg tolket det slik at TS ville oppgradere sin gamle PC istedenfor å kjøpe den han linket til. Ser ut som det ikke var det som var tilfelle. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Jeg tolket det slik at TS ville oppgradere sin gamle PC istedenfor å kjøpe den han linket til. Ser ut som det ikke var det som var tilfelle. Tror nok ts hadde tenkt til å kjøpe den. Hadde tenkt å kjøpe meg en "Lenovo H30-50 stasjonær", men salgsmannen på elkjøp anbefalte at jeg heller bygget en PC, Ts, du burde heller kjøpe deler, og bygge pc selv, istedenfor å tulle med det der. Si en pris så er det mange her på forumet som kan hjelpe deg Endret 13. desember 2015 av Bjonness406 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå