Gå til innhold

El-kjøp...lang service tid...!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sendte følgende brev til el-kjøp på fredag. Videresendte det til tv2 hjelper deg, forbrukerrådet og FBI på nrk.... Ville bare høre deres meninger om saken....

 

På forhånd takk for alle svar!

 

Her er det altså-.... :(

 

 

Til den det angår.

 

 

(Dette brevet omhandler service nr 878.)

 

 

Jeg leverte den 7/8/2003 inn min defekte strømlader til den el-kjøp butikken jeg kjøpte den bærbare pc’en min av. Denne strømladeren gikk i stykker når jeg var på ferie i USA, og da jeg skulle være i USA i ca 2,5 uker til, var dette et stort problem for meg fordi jeg brukte pc’en DAGLIG.

 

 

Fordi en bærbar pc ikke er så veldig operativ når man ikke har strømladeren, har jeg da ikke kunnet bruke denne bærbare som er min ENESTE pc. Og som STUDENT har det da vært litt vanskelig å kunne jobbe med studiene slik jeg er vant til (Skrive innleveringer, notater og holde kontakten med medstudenter (maile oppgaver til hverandre osv…)). Derfor har mitt studium i høst vært en smule annerledes enn normalt.

 

 

Når jeg da leverte denne strømladeren hos el-kjøp i Sandvika, sa han at jeg skulle bli kontaktet når den var klar til å bli hentet MAKS 1 4 d a g e r fikk jeg beskjed om da. Greit nok tenkte jeg. Mitt studium begynte ikke før om 3 uker (dvs 21 dager), da skulle jeg også flytte fra Langkroken 19, 1394 Nesbru som jeg oppga som adresse på service lappen. Dagene gikk, jeg nøt den siste delen av ferien og tenkte ikke mer over saken. Så flytta jeg til Sandeveien 5d, 3184 Borre. Skolen starta, men de første ukene var det ikke mye skolearbeid så jeg tenkte ikke noe mer over saken. Men så starta det. Dermed ringte jeg til el-kjøp, forklarte problemet, og fikk vite at strømladeren faktisk hadde ligget på el-kjøp Sandvika og ventet på meg! Ja vel tenkte jeg… De skulle jo ha ringt meg da for lenge siden! Da jeg sa dette så beklaget damen, og sa hun skulle sørge for at den ble sendt MED EN GANG til mitt nye studiehjem på Borre. Fint tenkte jeg! Da tar det sikkert ikke lang tid… Men den gang ei. Tiden gikk, og jeg ble ikke akkurat mer tålmodig. Jeg venta og venta. Men ingen strømlader i posten. Så fant jeg og kjæresten ut at vi skulle flytte sammen! Noe vi også gjorde. Siden jeg ikke hadde fått noe i posten fra el-kjøp, ringte jeg til dem og fortalte at jeg nå hadde flytta, og IKKE mottatt noe strømlader fra dem. Ja vel sa damen jeg snakket med. Hun sa hun sjekket om den var sendt, noe hun fikk negativt svar på (altså den var ikke sendt fra dere). Jeg fortalte da at jeg hadde flyttet igjen, og hun fikk den nye adressen min (Granåsveien 6a, 3179 Åsgårdstrand). Hun sa da at dette skulle hun ordne opp i og få sendt den til meg så fort som mulig. Så gikk det vel enda 14 dager, og ingenting i posten fra el-kjøp. Derfor ringte jeg enda en gang. Og denne gangen fikk ikke damen kontakt med butikken. Så hun sa til meg at hun skulle undersøke og ringe meg tilbake dagen etterpå. Dette skjedde ikke. Så jeg ringte en gang til (på en fredag tror jeg). Og damen jeg snakket med da var veldig forståelsesfull. Hun sa at hun ikke fikk kontakt med butikken siden det var så sent. Og hun lovte at hun skulle ringe meg tilbake. Dette skjedde heller ikke. Da ringte jeg tilbake igjen etter noen dager. Der dette gjentok seg. Tilslutt etter to telefoner til fikk jeg telefon nr til el-kjøp Sandvika sin service avdeling. Den ene damen sa hun skulle sende mail dit også og si de skulle ringe meg. Dette gjorde hun (utrolig nok) også, for en dag denne uken (uke 46) ringte det en mann til meg fra service avdelingen i Sandvika! Jeg forklarte det til han, og han sa at strømladeren faktisk var sendt til LANGKROKEN for lenge siden! Ja vel tenkte jeg, der bor min bestemor og hun har ikke fått noe sånt. Og HVORFOR er det da ingen om har sagt dette de andre gangene jeg har ringt? Jeg sa jeg ønsket en erstatning i form av avslag på prisen av pc’en (som tross alt ikke har vært opperativ i 3 av totalt 7 mnd jeg har hatt den). Dette avfeide han med engang, og sa at dette var en garanti sak, og det da ikke var el-kjøp sin feil at jeg ikke hadde hentet den hos dem. Da fortalte jeg han at el-kjøp først hadde sagt at det maks skulle ta 14 dager, og at de skulle ringe meg, noe dere altså ikke gjorde. Videre at jeg hadde ringt og sagt jeg hadde flytta 2 (to) ganger, og at el-kjøp hadde LOVET å sende den til meg. Dette ville han ikke en gang høre på, og han sa han måtte snakke med en annen og høre hvordan dette hadde gått til. Han sa også at han skulle lete etter strømladeren hos dem og sende den eller en annen til meg hvis de ikke fant den. Jeg spurte også om han kunne undersøke saken og ringe meg tilbake. Noe han sa han skulle, men IKKE har gjort. Men det han gjorde var å sende meg en strømlader, som kom på døra min i dag (14/11/2003). Ja vel tenkte jeg. De har vel bare funnet den da og sendt den til meg i håp om at jeg skulle bli fornøyd. Noe jeg IKKE er.

 

 

Pakken jeg fikk, åpnet jeg og tok ut den nye strømladeren. Den passet fint i pc’en, men da jeg skulle koble den til ledningen som går fra adapteren til stikkontakten i veggen passet ikke originalledningen i adapteren. Ja vel tenkte jeg nok en gang. El-kjøp har sendt meg feil…

 

 

Det tok altså OVER 3 (tre) mnd før jeg fikk denne strømladeren som ikke er riktig (levert inn den 07/08/2003, og hos meg den 14/11/2003).

 

 

Jeg visste at el-kjøp hadde dårlig kundebehandling og service, men at den var så ELENDIG som det den er visste jeg ikke. Jeg har også brukt FLERE HUNDRE kroner i telefon for å komme i kontakt med el-kjøp. Da jeg har Netcom - Young Talk abonnement er det vanskelig for meg å komme med et konkret beløp, men jeg vet at jeg har brukt i alle fall 300-400 kroner (kanskje mer) på å ringe til el-kjøp.

 

 

På grunn av alt dette mener jeg det er på plass med en VELDIG god forklaring, unnskyldning og avslag på prisen av pc’en. Og da mener jeg ikke 500 kr, men mer som 2500. Dette har vært et evigvarende problem som jeg, som kunde, IKKE har hatt noe skyld i. I tillegg er problemet ENDA IKKE løst.

 

 

Jeg håper på et SNARLIG SVAR, og en god løsning på problemet fra el-kjøp sin side.

 

 

Mvh,

 

Jon Ward

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HERRE!! At det går an, jeg vil bare si at jeg fikk ett defekt kabinett :wow: fra databutikken.com, 6 måneder senere så fikk jeg, ett nytt defekt kabinett,, så da dreit jeg langt ****** å kjøpte ett nytt, det samme anbefaler jeg deg å gjøre også følge opp saken med elkjøp, og heller be om kompensasjon og si at du har kjøpt en ny!

 

EDIT ; når jeg sa herre mente jeg til elkjøp ikke til deg ;)

Endret av DaRe_deVIl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så dumme ting å si om elkjøp.

Det var en stund siden da det var tilbud på skjermkort til pcer.

Jeg skulle ha 4600ti for 1995,-

Jeg dro dit og det var selfølgelig utsolgt. Jeg sa at de hadde en egen el lov på dette og da sa mannen ja. Det var en lov som sa hvis ikke elkjøp kan finne det produktet innen 7 dager gir vi deg et bedre produkt til lik pris.

Jaok tenkte jeg og skrev opp tlf og adresse og elkjøp mannen sa at de skulle kontakte meg så fort som mulig. Dette gjorde elkjøp mannen etter 6 dager og han sa at kortet var helt utsolgt i hele norge. Da sa jeg at de måtte gi meg et bedre kort til samme pris, han sa ja og lurte på om jeg ville ha et radeon 9700pro til 2500.

Jeg sa ja, fordi kortet kostet jo masse penger, det var da det var helt nytt. Ja sa at det var greit slik at han skulle bestille det. Jeg fikk også et direkte nummer slik at jeg kunne hente det dagen etter. Altså den 7ende dagen. Jeg ringte opp igjen dagen etter for å sjekke om kortet var inne. Men etter å ha pratet med mamma om prisen og denne saken syntes hun at han kan ikke gå opp i pris selv om det er et dyrt kort. Så jeg rinte elkjøp mannen og sa at jeg ville ha det til en billigere penge uansett siden garantien dems. Han nølte litt men jeg fikk meg et bedre kort til samme pris på 7 dager nøyaktig. Jeg kan hatt veldig flaks..

 

Men jeg syntes det var kjempe flott, ikke bare at 4600ti kortet var utsolgt men også at jeg fikk et ati radeon 970pro kort til 1995,-

 

Jeg håper tv2 kontakter deg slik at du får orden opp i din sak. Fordi det fungerer over hodet ikke.. Lykke til!

Lenke til kommentar

hehe, JEG er en stolt kjøper av støvsugerposer fra El-kjøp :D

 

Bortsett fra det hender det at jeg kjøper en mus, tastatur, eller noe annet jeg definerer som bruksvare (pga at jeg ikke har tid til å vente på at nettbutikker skal sende det da jeg bare kan gå å hente det i hylla på el-kjøp)...

 

Håper affal det løser seg for deg, regner med du ikke blir noe større kunde enn meg på El-kjøp etter denne saken... :roll: Hvertfall.. Lykke til, tror du trenger det...

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor dro du ikke bare ned dit og hentet strømforsyningen ? Tviler på at du har krav på å få ting tilsendt, men skjønner godt frustasjonen din likevel. Ble det en løsning på det ?

Det var elkjøp som sa de skulle sende den til meg pga at de ikke kontakta meg når de skulle og jeg hadde flytta i mellomtiden....

 

Løsningen ble at jeg skulle få et beløp inn på kontoen min og tilsendt riktig ledning og office xp...

 

Dette har også skjedd...MEN de tullingene klarte å sende feil ledening igjen...blæ!! :angry:

 

Ringte de på onsdag, og hun jeg snakket med sa hun sendte en mail til den butikken som hadde saken min (sandvika) og ba de ringe meg. dette har enda ikke skjedd... :angry:

 

 

Hmmm... nå er det eksamenstid og jeg har ikke tid til å drive med dette så jeg tror jeg venter til etter eksamen så skal jeg sette meg på toget og dra med meg alt til butikken...

 

The Story Continues... :cry:

Lenke til kommentar
Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor dro du ikke bare ned dit og hentet strømforsyningen ? Tviler på at du har krav på å få ting tilsendt, men skjønner godt frustasjonen din likevel. Ble det en løsning på det ?

Det var elkjøp som sa de skulle sende den til meg pga at de ikke kontakta meg når de skulle og jeg hadde flytta i mellomtiden....

 

Løsningen ble at jeg skulle få et beløp inn på kontoen min og tilsendt riktig ledning og office xp...

 

Dette har også skjedd...MEN de tullingene klarte å sende feil ledening igjen...blæ!! :angry:

 

Ringte de på onsdag, og hun jeg snakket med sa hun sendte en mail til den butikken som hadde saken min (sandvika) og ba de ringe meg. dette har enda ikke skjedd... :angry:

 

 

Hmmm... nå er det eksamenstid og jeg har ikke tid til å drive med dette så jeg tror jeg venter til etter eksamen så skal jeg sette meg på toget og dra med meg alt til butikken...

 

The Story Continues... :cry:

Lenke til kommentar

Eh, her er det vel du som har vært litt naiv også kanskje... Ikke for å rakke ned på deg, men du har faktisk krav på å få en midlertidig strømlader.... Er ikke sikker hvor jeg leste dette, men er ganske så bestemt på dette.. Dette pga at laptop`n er helt ubrukelig uten.. Samme som at en monitor ryker når du har kjøpt pc på elkjøp eller andre plasser, dem gir deg ALLTID en midlertidig skjerm..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Eh, her er det vel du som har vært litt naiv også kanskje... Ikke for å rakke ned på deg, men du har faktisk krav på å få en midlertidig strømlader.... Er ikke sikker hvor jeg leste dette, men er ganske så bestemt på dette.. Dette pga at laptop`n er helt ubrukelig uten.. Samme som at en monitor ryker når du har kjøpt pc på elkjøp eller andre plasser, dem gir deg ALLTID en midlertidig skjerm..

Dette stemmer jo ikke helt, les deg opp på norsk kjøpslov umiddelbart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...