andhess Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hei Jeg opplever problemer med stabilitet når jeg overklokker CPU. Problemet er relatert til rammen... Hvis jeg kjører Dual Channel og 200mhz så låser ting seg. Kjører jeg ned til 166mhz så fungerer alt brillefint. Har prøvd å øke volt fra 2.6 til 2.8 uten resultat. Timingsene er vel 7,3,3, ikke spesielt aggressivt er det vel? Er det rammen som er for dårlig? Trodde den skulle takle 200mhz dual channel... Har følgende oppsett: XP2500@3200 (Stabilt med 1.65v) Asus A7N8X Deluxe TwinMOS PC3200 2 x 512mb mvh A. Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Rammen skal klare dette helt fint. PC3200 er jo 400 mhz ram som hvis du hadde P4c system vil bli synkront med 800 fsb i dual. Ramtimingsene er ikke noe spesielt høye nei. Prøv med 2-3-3-6. Dette skal twinmos brikkene klare greit. Det kan jo evt. være feil på rammen. Hvis du ikke har ECC-ram , bør du kjøre bencmarks for å teste om det er feil på brikkene. Prøv også å fysisk å terste en og en brikke i hk. Kan jo også være at du har brikkene feil plassert i slottene?. Er ikke kjent med asus-kort, men hvis det er tre slotter skal brikkene som regel være i slot 2 og 3. Hvis det er fire skal de være i 1 og 3 eller 2 og 4. Men dette må sjekke i hk-manualen. Dual ddr, skal normalt enables automatisk når du har satt i brikkene korrekt, men du kan jo sjekke i bios om dette evt. er gjort. Lenke til kommentar
andhess Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Brikkene stod i sport 1 og 3, har flyttet den ene slik at de står i 2 og 3. Skal teste litt mer og se om det gjorde susen. Lenke til kommentar
andhess Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Det funka! Takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå