Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Når settes eksamensdato på universitet? Den bør jo settes så tidlig at man ikke risikerer en kollisjon mellom to fag som man melder seg opp til (utenom linjefagene). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 De har ikke mulighet til å få alt til å gå uten kollisjon, fagene du tar som linjefag er sikre, resten er ikke. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Hva skjer når det blir en kollisjon? Lenke til kommentar
signii Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Avhenger av hvor du går. På NTNU får du muligheten til å ta den ene som kont på sommeren dersom to emner krasjer. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Ok, hva hvis man har tre som krasjer, eller to ganger to som krasjer? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Sjangsen er mikroskopisk, men de finner som regel en løsning basert på skjønn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Det å plassere eksamensdatoane utan kollisjon er ein svært vanskelig kabal å løyse. Derfor legg ein berre opp til at det i alle fall ikkje skal være kollisjon på linjefaga, så får tilfeldigheitene stå for resten. Det er dette som gjer at det er veldig viktig å sjekke opp eksamensdatoane før du melder deg opp til andre fag. Ved kollisjon på eksamenar som du er påmeldt så vil du rett og slett få stryk eller ikkje møtt på dei eksamenane som du ikkje møter opp på. Ofte kan du konte enten iløpet av sommaren dersom det er på vårsemesteret, eller til neste år men du bruker opp eit eksamensforsøk. Det er derfor viktig å melde seg av eksamenen innanfor tidsfristen dersom du ser at det kjem til å kollidere. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Det er dette som gjer at det er veldig viktig å sjekke opp eksamensdatoane før du melder deg opp til andre fag. Det er jo dette jeg spør om: settes overhodet eksamensdatoene før man melder seg på? Endret 10. desember 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Det er dette som gjer at det er veldig viktig å sjekke opp eksamensdatoane før du melder deg opp til andre fag. Det er jo dette jeg spør om: settes overhodet eksamensdatoene før man melder seg på? Då eg gjekk på høgskulen så viste vi i alle fall om enkelte eksamenar som ville ha kolliderande eksamensdato. Men eg husker ikkje kva slags fag det då var snakk om. Eksamensdatoen blir i alle fall satt såpass tidlig at du kan melde deg av eksamenen utan å bruke opp eit eksamensforsøk. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Det er dette som gjer at det er veldig viktig å sjekke opp eksamensdatoane før du melder deg opp til andre fag. Det er jo dette jeg spør om: settes overhodet eksamensdatoene før man melder seg på? På NTNU (og sikkert en rekke andre skoler) kan du gjøre om på hvilke fag du er meldt opp i både før og etter eksamensdatoene er klare. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Ca når er de klare sammenlignet med når undervisningen i faget starter? Endret 10. desember 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Ser at eksamensdatoene for vår 2016 er klare nå (i hvertfall de tre emnene jeg sjekket), så relativt tidlig 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå