Scarn Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Hei, skal kjøpe meg en ny pc basert på mini-itx. Skal brukes til musikkproduksjon og Fifa 16. Liste på komplett: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1646595&su=12585B7C-4307-4289-92B1-F5395D10B56C + hovedkort Det jeg lurer på: HDD: Trenger minimun 750GB, og ser for meg at det blir en oppgave å få plass til 3.5". Usikker på kvaliteten på 2.5". Ser de fleste er 5400rpm, noe jeg ser på som mindre dugelig enn 7200 rpm eller er det andre ting som avgjør hastigheten? Hovedkort: https://prisguiden.no/produkt/msi-z97i-ac-208772 andre anbefalinger? Ønsker å overklokke litt, men kommer ikke til å tyne systemet. Tips/tanker/hjelp tas i mot med takk! Edit: oppdatert posten, så de 6 første innleggene her stemmer ikke overens med oppdatert liste. Endret 5. januar 2016 av Scarn Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Som du ser så er det ingen som har det kabinettet på lager. Jeg anbefaler å gå for et større, så du får plass til en stillere cpu-vifte. Hvis du skal ha både Firew. og grafikkort anbefaler jeg å gå for et større hovedkort, så du kan bruke et firewire-kort. Alt blir så mye enklere. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Som du ser så er det ingen som har det kabinettet på lager. Jeg anbefaler å gå for et større, så du får plass til en stillere cpu-vifte. Hvis du skal ha både Firew. og grafikkort anbefaler jeg å gå for et større hovedkort, så du kan bruke et firewire-kort. Alt blir så mye enklere. Takk for svar. La inn et lignende kabinett. Jeg prøver å få alt inn i et så lite kabinett som mulig. Jeg vet metoden min for å få firewire på plass er litt tungvindt, men om det fungerer, er det dette jeg velger. Burde nok nevnt i starten at størrelsen på kabinettet er viktig for meg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Ok, men du bør være oppmerksom på at det er stor forskjell på støynivået man kan oppnå, noe som burde være viktig ved musikkproduksjon. Det andre var også ganske dyrt. Er prisen viktig? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Det er helt sant, men tror ikke det kommer til å bli noe særlig med støy fra det når jeg skifter ut stock-cpu kjøler? Det andre kabinettet du tenkte på? 800-ish med psu er helt innenfor. Vil ikke gi noe spesielt mer enn 4000 for cpu og gpu. Her kan ytelsen på cpu vere høy på bekostning av ytelsen på gpu. Trenger kun gpu til å takle fifa 16 (som ikke krever noe spesielt). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Støy er subjektivt. Hvis det ikke er så viktig kan det være du klarer deg fint med stock-kjøler. Hvis det er viktig, så blir det aldri bra nok. Det følger ikke med PSU på Node 202 til 900 kroner. Lenke til kommentar
sande Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Kabinettet her støtter 15cm dype semi modulære strømforsyninger fra corsair/coolermaster. Maks lengde på skjermkort 25cm. https://prisguiden.no/produkt/MV44NTc4NjU Kjøler: coolermaster 212 evo Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Hei igjen! Oppdaterte listen. Tanker? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 oppdaterte med enkel liste fra komplett, så du ikke trenger å opne så mange faner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå