Gå til innhold

Hvilken AMD AM3+ kompatibel CPU?

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg blir aldri klok på alle betegnelser på AMD CPU'er og er ute etter en til et ASUS M5A78L-M hovedkort.

Ikke noe spilling, mest tekst og surf så kravene er ikke så store, bare en hyggelig speed for en ganske vanlig bruker. De fleste jeg finner er fra 4  - 8 kjerner, det er kanskje ikke lenger aktuelt med 2 kjerner?

Jeg hadde i mange år en enkelt kjerne AMD CPU og det gikk da rimelig unna med den også.

Skulle kanskje ha kjøpt et Intel-basert hovedkort...

Manualen sier kortet kan benytte FX, Phenom II, Athlon II eller Sempron 100 prosessorer så det burde kanskje være nok å velge i? Men jeg blir bare forvirret når jeg forsøker å skaffe meg en oversikt over alternativene

Det handler jo bare om ikke å bruke mere penger enn nødvendig (men det gjør man jo allerede når man velger å bygge selv)

Det billigste jeg finner på Komplett er en 6-kjerners  FX 6300 til Kr. 1.090

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.asus.com/Motherboards/M5A78LMUSB3/HelpDesk_CPU/

støttet CPUer.

Phenom IIX4 925 gå mist for noe slik eller kraftigere.

FX 8350 burde ikke koste mere en 900 kr på bruktmarkedet i dag.

Takk  for det, det var et bra svar så nå har jeg visst de jeg trenger for å få valgt noe som passer

.........

ETA:

Bruktmarkedet, hvor finner man det?

Tror ellers jeg går for en FX 6300, det blir 1.090 . Det står AM3, da går den vel også i en AM3+ sokkel uten problemer?

Òg  8GB Crucial Ram, de blir 693, dvs. 1783 for hele pakka og da vil det nok spille...

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...