Gå til innhold

SAMSUNG UE55JU6075 eller SAMSUNG UE55JU6875

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at UE55JU6875 har PQI 1400, mens UE55JU6075 har 800 PQI. PQI (Picture Quality Index) angir hvor avansert bildebehadlingen er. Høyere tall gir (teoretisk) bedre bilde.

UE55JU6875 har 4 HDMI og 3 USB kontra UE55JU6075 som bare har 3 HDMI og 2 USB.

I tillegg er det forskjell på utseendet. Personlig synes jeg UE55JU6875 er mye penere med helt annen fot og lysere farge på fot og ramme.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen er at UE55JU6875 har PQI 1400, mens UE55JU6075 har 800 PQI. PQI (Picture Quality Index) angir hvor avansert bildebehadlingen er. Høyere tall gir (teoretisk) bedre bilde.

UE55JU6875 har 4 HDMI og 3 USB kontra UE55JU6075 som bare har 3 HDMI og 2 USB.

I tillegg er det forskjell på utseendet. Personlig synes jeg UE55JU6875 er mye penere med helt annen fot og lysere farge på fot og ramme.

Okei, supert, takk for svar!

Lenke til kommentar

Iflg infoen fra Elkjøp og Expert så har begge TV-ene 100Hz panel, men det står ingenting om type panel. På samsung.no står det ingenting om hverken paneltype eller -frekvens.

Står VA på infoen til Elkjøp.

Den danske og engelske versjonen er vel den samme som den norske. I den er det et 50/60hz IPS panel fra Bejing opto electronics.

Elkjøp i Trondheim bekreftet at det er IPS panel på modellen. Av det jeg har sett så har den også overraskende gode innsynsvinkler.

Men uansett vanskelig å være sikker når det gjelder Samsung og hvilke paneler de bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...