Gå til innhold

På tide med ny skjerm da kanskje

DataFMT

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg startet en tråd for å få hjelp til å få skikk på min gamle skjerm, men det dukket ikke opp noe hjelpsomt som løste problemet. Derfor tror jeg det er på tide å oppgradere.

Jeg har følgende kandidater:

• Dell UP2716D
  • NEC MultiSync PA272W
  • Asus Rog Swift PG279Q

Min bruk:

• Bilderedigering som er primærbruken for skjermen.
  • Desktop
  • Enkel videoredigerer som kan utvikle seg litt etter hvert.
  • Litt spilling, men må inrømme at jeg ikke spilt dataspill på måneder. Men etter at jeg byttet ut mitt gamle AMD-skjermkort med nVidia GTX 970 fikk jeg voldsomt med tearing, og jeg mistet helt interessen for dataspill på PC...

Budsjett:

Ikke over 10 000,-

Forøvrig kan det være noe nyttig informasjon å finne i tråden der jeg tenkte jeg skulle spare noen kroner: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1697562

Jeg heller nå mot NEC-skjermen da det ryktes at den kan enkelt svitsje mellom fargeprofiler med en knapp. I tillegg har jeg en ti år gammel NEC 19"-skjerm fra før som jeg per i dag er ganske fornøyd med. Hvis NEC er samme kvalitet i dag som det var da, så er det i allefall et veldig trygt kjøp. Det hadde også vært artig å gått for Asus-skjermen, men det blir dyre dataspill-timer, for jeg ser ikke for meg at den blir mye brukt til det.

Takker for all hjelp jeg måtte få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...