Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykolog ødelegger mulighet for livsforsikring?


anonyms

Anbefalte innlegg

Jeg skal til psykolog men lurer på om dette vil gjøre at ingen selskaper vil kunne tilby meg livsforsikring som følge av dette....
Jeg sliter endel men er redd for å si ifra i tilfelle det vil ødelegge mulighet for forsikring.

Skal jeg tone problemene mine ned litt for å ikke bli stemplet som syk?
Vil det øke sjangsene for å få tegnet forsikring?
Noen som vet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjønner.... skal ha livsforsikring i tilfelle jeg skulle havne i en ulykke spes da død. Jeg har nesten 2 millioner i lån i foreldrene mine sitt navn. Er for at de skal slippe å sitte igjen med det lånet dersom uhellet skulle være ute. Når det er sagt så er jeg ikke så ille. Jeg har bare et par ting som har hendt som kommer til å forverre livsituasjonen min betraktelig og trenger hjelp til å håndtere dette for å klare å komme meg igjennom det. Det er nesten som jeg dropper psykolog timen hvis jeg ikke skal få forsikring som følge av å motta hjelp.

Lenke til kommentar

skjønner.... skal ha livsforsikring i tilfelle jeg skulle havne i en ulykke spes da død. Jeg har nesten 2 millioner i lån i foreldrene mine sitt navn. Er for at de skal slippe å sitte igjen med det lånet dersom uhellet skulle være ute. Når det er sagt så er jeg ikke så ille. Jeg har bare et par ting som har hendt som kommer til å forverre livsituasjonen min betraktelig og trenger hjelp til å håndtere dette for å klare å komme meg igjennom det. Det er nesten som jeg dropper psykolog timen hvis jeg ikke skal få forsikring som følge av å motta hjelp.

lån i foreldrene dine sitt navn fjernes IKKE selv om du har livsforsikring. Hvis du har lån på 2 mill men foreldrene dine har stilt sikkerhet for kanskje 300 000 av dem må foreldrene dine likevel betale 300 000 i lån dersom du dør, UANSETT om du har livsforsikring eller ei... 

 

det som skjer er at boligen blir solgt og pengene fra salget brukes til å nedbetale lånet, dette anses som en lav risiko situasjon hvor banken forventer å få mer tilbake enn du har i lån. Overskytende beløp går til nærmeste familie hvis ikke annet er testamentert. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

 

skjønner.... skal ha livsforsikring i tilfelle jeg skulle havne i en ulykke spes da død. Jeg har nesten 2 millioner i lån i foreldrene mine sitt navn. Er for at de skal slippe å sitte igjen med det lånet dersom uhellet skulle være ute. Når det er sagt så er jeg ikke så ille. Jeg har bare et par ting som har hendt som kommer til å forverre livsituasjonen min betraktelig og trenger hjelp til å håndtere dette for å klare å komme meg igjennom det. Det er nesten som jeg dropper psykolog timen hvis jeg ikke skal få forsikring som følge av å motta hjelp.

lån i foreldrene dine sitt navn fjernes IKKE selv om du har livsforsikring. Hvis du har lån på 2 mill men foreldrene dine har stilt sikkerhet for kanskje 300 000 av dem må foreldrene dine likevel betale 300 000 i lån dersom du dør, UANSETT om du har livsforsikring eller ei...

Poenget er at jo at han kan livsforsikre seg for 300 000 som går til foreldrene, så de får nedbetalt lånet.

Lenke til kommentar

 

 

skjønner.... skal ha livsforsikring i tilfelle jeg skulle havne i en ulykke spes da død. Jeg har nesten 2 millioner i lån i foreldrene mine sitt navn. Er for at de skal slippe å sitte igjen med det lånet dersom uhellet skulle være ute. Når det er sagt så er jeg ikke så ille. Jeg har bare et par ting som har hendt som kommer til å forverre livsituasjonen min betraktelig og trenger hjelp til å håndtere dette for å klare å komme meg igjennom det. Det er nesten som jeg dropper psykolog timen hvis jeg ikke skal få forsikring som følge av å motta hjelp.

lån i foreldrene dine sitt navn fjernes IKKE selv om du har livsforsikring. Hvis du har lån på 2 mill men foreldrene dine har stilt sikkerhet for kanskje 300 000 av dem må foreldrene dine likevel betale 300 000 i lån dersom du dør, UANSETT om du har livsforsikring eller ei...

Poenget er at jo at han kan livsforsikre seg for 300 000 som går til foreldrene, så de får nedbetalt lånet.

 

Er det ikke slik at ens egen gjeld skal betales først eller er slikt valgfritt ved forsikring?

Lenke til kommentar

Å ville ha livsforsikring i tilfelle en skulle dø, i verdens tryggeste land, vel. Regner med at dine foreldre har kalkulert med risikoen, ellers kunne de bare ha nektet å kausjonere.

 

Trenger du psykolog, ikke la noe eller noen hindre deg. Den psykiske helsa er viktigere enn alt det andre (tullet).;-/

Lenke til kommentar

Vel nå har det seg slik at foreldrene mine har måttet tatt opp et lån på ca 2 millioner pga meg. Jeg eier ingenting og er ikke kredittverdig så får ikke ført lånet over på meg. De har måttet hjelpe fordi de er snille og måtte redde meg fra økonomisk kollaps.
Som jeg har forstått det er det slik at dersom jeg dør så vil livsforsikring betale ut en sum når jeg dør til mine etterlatte. spørs hvordan forsikring man har men det går ann å velge 2 millioner. Så dersom jeg dør får de 2 millioner de kan betale lånet med. De har jo lån med sikkerhet i huset.
Ettersom jeg forstår riktig så står de i fare for å ikke få utbetalt dette om jeg dør og har gått til psykolog.
Da ser det ut som jeg må bite i det sure eplet å ikke motta hjelp. Jeg tar ikke sjangsen på å ikke få istand livsforsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...