Morild Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Hørte litt knirking når eg rygga og kjørte 500m for å handle. Når eg starta opp igjen og skulle rygge var rattet døtungt og servolampa i dashbordet lyser. Et kort øyeblikk lyste også olje, hvilket veit eg ikkje... Kva kan ha skjedd? Bortsett fra det åpenbare at servoen ikkje virker... Til informasjon; bilen er ein diesel VW Polo-07 berre kjørt 65000km Håper dåke gutta med peiling kan gi meg et hint Vil ikkje bli flådd av Møller uten grunn Mvh Morild Endret 10. desember 2015 av Morild Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Det første du kan gjøre er å gå ut og sjekke om det er olje i servobeholderen. Sjekk motorolja også hvis du ikke vet hvilken oljelampe som lyste. Hvis det er motoroljelampa som lyser rødt så må du stoppe motoren umiddelbart! Selv om den bare lyser av og til. Og ikke starte igjen før du har fylt på olje. Endret 10. desember 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Sjekk at multireima er hel også, hvis den er av så lyser ladelampa (+ at vannpumpa går ikke rundt, så bilen får ikke kjøling) Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) bilen din har elektrisk servopumpe, sjekk sikringer Endret 10. desember 2015 av joka Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Har en kollega som lette land og strand rundt for å finne en brukt servopumpe. Long story short, det viste seg at det bare var filteret som var tett ... Lenke til kommentar
Morild Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Det første du kan gjøre er å gå ut og sjekke om det er olje i servobeholderen. Sjekk motorolja også hvis du ikke vet hvilken oljelampe som lyste. Hvis det er motoroljelampa som lyser rødt så må du stoppe motoren umiddelbart! Selv om den bare lyser av og til. Og ikke starte igjen før du har fylt på olje. Tusen takk til alle svar, eg vil sjekke alle tingene alle har nevnt og gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Vil ikkje bli flådd av Møller uten grunn Møller flår deg alltid uten grunn, dra til et annet verksted! 2 Lenke til kommentar
Morild Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 bilen din har elektrisk servopumpe, sjekk sikringer Jepp,tusen takk det var sikringen. Ka kan ver grunnen til at den ryker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå