Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil spising av en spiseskje kaffepulver holde meg våken et par timer? Er det farlig?

pervertedburger

Anbefalte innlegg

Jeg har da en geologiprøve i morgen som jeg desverre ikke har jobbet godt med, så jeg må desverre ta en velkjent "all-nighter", vil det da hjelpe å spise en spiseskje med kaffepulver for å holde meg våken et par timer eller må jeg drikke det for at det skal ha noen effekt? (Har prøvd å google det, men får bare noen yahoo answer svar som jeg ikke helt stoler på :ph34r:) Har mer lyst til å hive det i meg enn å styre med å lage kaffe nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har da en geologiprøve i morgen som jeg desverre ikke har jobbet godt med, så jeg må desverre ta en velkjent "all-nighter", vil det da hjelpe å spise en spiseskje med kaffepulver for å holde meg våken et par timer eller må jeg drikke det for at det skal ha noen effekt? (Har prøvd å google det, men får bare noen yahoo answer svar som jeg ikke helt stoler på :ph34r:) Har mer lyst til å hive det i meg enn å styre med å lage kaffe nå.

Tar jo bare et par minutter og trakte seg ei hel kanne med kaffe :) Drikk to glass vann for hver kaffekopp du drikker, så skal nok all-nighteren gå knirkefritt!

• Liker 3
Lenke til kommentar

En spiseskje med kaffe er ikke spesiellt mye kaffe. antagelig må du gjenta det flere ganger og true det i deg, sammen med store mengder vann. I værste fall blir du kvalm og må kaste opp også.

Er nok antagelig mer tidsbesparende å trakte en kanne, samt at det går mye lettere ned. Aldri smakt kaffepulver, men ser ikke for meg at det glir ned veldig lett...

Lenke til kommentar

...spise en spiseskje med kaffepulver for å holde meg våken.....Har mer lyst til å hive det i meg enn å styre med å lage kaffe nå.

KONGE!  :lol:

Tusen takk for at du har sånn tro på oss her på forumet at du tror det tar mindre tid å skrive å vente på svar, enn å slenge 2dl vann i kokeren....

Lenke til kommentar

Oppdatering: Spiste 3 store skjeer med "Friele Cafe Noir". Tror jeg greide å sovne før virkningen av koffeinet begynte, våknet ihvertfall med boken på toppen av dynen. Og prøven gikk til helvete. Hadde planlagt å jobbe hele natten, greide ikke engang 5 minutter.

Endret av pervertedburger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fordi døgning er bare tull, og man lærer ingenting av å sitte oppe hele natten før en stor prøve. Hjernen trenger hvile for å konsentrere, ikke pøse på med kaffe og tro at man takler dagen etter på en bra måte. 

Det du gjorde feil fra starten av er å ikke jobbe med stoffet før siste dagen. Ingen klarer å lære et pensum på en dag, og hvertfall ikke på en våkenatt.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi døgning er bare tull, og man lærer ingenting av å sitte oppe hele natten før en stor prøve. Hjernen trenger hvile for å konsentrere, ikke pøse på med kaffe og tro at man takler dagen etter på en bra måte. 

Det du gjorde feil fra starten av er å ikke jobbe med stoffet før siste dagen. Ingen klarer å lære et pensum på en dag, og hvertfall ikke på en våkenatt.

Ja, tror jeg skal begynne å jobbe mer i timene og ikke vente til siste dagen før jeg øver :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...