edge Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Hepp, Etter mange år med bortover så er jeg tenkt på å prøve meg på nedoverski igjen. De gamle er nok litt for korte, så må nok ha nytt utstyr. Har ikke vært i butikk enda, men lurer på å se om jeg finner noe brukt(student..), så i så fall så lurer jeg på om noen har gode tips og råd til det, både med hensyn til type ski, og lengde. Begynner som nevnt å bli noen år siden sist, så blir vel nærmest som begynner å regne. Er ca 184 på sokkelesten, så bør kanskje ha ski på rundt 175 eller så? Hva slags type anbefales? Setter stor pris på innspill! Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 175-180cm. Litt innsving på midten for kjøring i bakke, litt mindre innsving og litt bredere for kjøring i løssnø. Begynn gjerne med de gamle. Det er lettere å kjøre på korte ski. Lange ski egner seg mer for god fart. Randonee passer fint dersom du tenker å tråkke opp selv. Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Er nok primært snakk om kjøring i preparert bakke med heis, ja. De gamle er noe sånt som 160, vet ikke om det duger til noe? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Javist, korte ski er fint for nybegynnere. Når du behersker dem så kan du gå litt opp i lengde og kjøre litt fortere. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Hmm, skal se om jeg får gravd dem opp av kjelleren så får man prøve!Takk så mye for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå