Tom@frogner Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 God kveld godtfolk, Sitter og ser meg om etter ny laptop (har gjort det i nærmere et halvt år..... jada, er vanskelig å velge). Etterhvert havner jeg på denne maskinen http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p771-killer-edition-173/cat-p/c1000042/p10631778 Denne er relativt greit spesifisert. Det eneste som topper denne nå er div SLI kombinasjoner som ikke er i særlig salg i Norge og noen få maskiner med GTX 980 for laptop (Multicom P870 og P775, samt div MSI og sikkert noen andre). Så kommer de "vonde tankene";)..... hva om Nvidia lanserer GTX 1080m (eller hva den nå skal hete) rett ut på nyåret. Har jeg da kjøpt katta i sekken? Bør jeg også vurdere Alienware 17R3? Denne har relativt like specs. etterhvert. Kjør debatt og få meg på rett spor her da folkens! Lenke til kommentar
estens Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Pascal, Nvidia sin neste generasjon er vel sagt skal komme i første halvdel av 2016. Men uansett vil jeg ikke si at du har kjøpt katta i sekken og det vil jo vere tilfelle uansett om du går for multicom eller alienware Jeg har og hadde igjenn gått for p771 pga. desktop prosessoren og att det er mulig å oppgradere de. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Så er vel ikke kjøleløsning de mest stillegående heller? Så laptopene burde se slik under: I mellomtiden kjøp heller stasjonær eller lei laptopen hvis mulig, så er det lettere å bytte senere. Lenke til kommentar
estens Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Kjølingen kunne vert bedre på bærbare ja, men det er noe en må leve med om en må ha bærbar pc. Det er klart at om en har muligheten så går man for en stasjonær pc. For de fleste tror jeg vekt og størrelse er en viktigere enn viftestøy. Viftestøyen hører en uansett ikke om en bruker headset eller har litt lyd på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Disse er nok de tynneste man får tak i. Lenke til kommentar
Tom@frogner Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Vet dere om denne vil kunne oppgraderes til Pascal eller blir det for store forskjeller når skiftet skjer. Og hva Pascal angår, pleier de å dra til med både dekstop og laptop prosessorer samtidig, eller må jeg påregne å måtte vente på Pascal til laptop når de først kommer til desktop? Bruk blir forøvrig spill type Civilization og en sjelden gang noe som krever litt mer. Noen vil sikkert spørre hva som er vitsen med å kjøpe noe slikt, men vil ha noe som drar skinnet av pølsa og er blitt gammel nok til å betale det selv (for lenge siden;)). Til min bruk vil den nok uansett ikke sprenge kulelagrene i viftene eller brenne hverken meg eller andre på lårene. Dessuten er det greit å ha kraft så jeg slipper all verdens bråk om sjef2 også sitter i stua. Svar til spørsmålet om hvorfor ikke kjøpe stasjonær (får mye mer osv osv osv)... den greia er det forsøkt forhandlet om de siste 8 årene uten positivt resultat Endret 10. desember 2015 av Tom@frogner Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Er det et alternativ å bygge opp en stasjonær pc? Lenke til kommentar
Tom@frogner Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Pascal, Nvidia sin neste generasjon er vel sagt skal komme i første halvdel av 2016. Men uansett vil jeg ikke si at du har kjøpt katta i sekken og det vil jo vere tilfelle uansett om du går for multicom eller alienware Jeg har og hadde igjenn gått for p771 pga. desktop prosessoren og att det er mulig å oppgradere de. Hvordan er det med desktop prosessoren og viftestøy? Lenke til kommentar
Tom@frogner Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Er det et alternativ å bygge opp en stasjonær pc? Besvart ovenfor. Har bygd stasjonære maskiner siden 1988, men når sjef2 absolutt ikke er mottakelig for et slikt flott møbel i stuen.... da blir det sånn:(....... 1 Lenke til kommentar
estens Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Vet dere om denne vil kunne oppgraderes til Pascal eller blir det for store forskjeller når skiftet skjer. Og hva Pascal angår, pleier de å dra til med både dekstop og laptop prosessorer samtidig, eller må jeg påregne å måtte vente på Pascal til laptop når de først kommer til desktop? Bruk blir forøvrig spill type Civilization og en sjelden gang noe som krever litt mer. Noen vil sikkert spørre hva som er vitsen med å kjøpe noe slikt, men vil ha noe som drar skinnet av pølsa og er blitt gammel nok til å betale det selv (for lenge siden;)). Til min bruk vil den nok uansett ikke sprenge kulelagrene i viftene eller brenne hverken meg eller andre på lårene. Dessuten er det greit å ha kraft så jeg slipper all verdens bråk om sjef2 også sitter i stua. Svar til spørsmålet om hvorfor ikke kjøpe stasjonær (får mye mer osv osv osv)... den greia er det forsøkt forhandlet om de siste 8 årene uten positivt resultat Mest sansynlig vil du kunne oppgradere, men ingenting er konkret enda så gir ingen garanti De blir lansert med kort mellomrom, 9serien ble lansert 14 dager seinere til laptop. Men problemet blir nok tilgjengelighet og pris da det er ett snevert marked. Pascal, Nvidia sin neste generasjon er vel sagt skal komme i første halvdel av 2016. Men uansett vil jeg ikke si at du har kjøpt katta i sekken og det vil jo vere tilfelle uansett om du går for multicom eller alienware Jeg har og hadde igjenn gått for p771 pga. desktop prosessoren og att det er mulig å oppgradere de. Hvordan er det med desktop prosessoren og viftestøy? Mye bedre enn jeg hadde forventet! har ikke kjørt allt for prosessor intensive oppgaver enda, men den bråker mindre enn min gamle lapop (MSI GT70) Lenke til kommentar
Tom@frogner Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Vet dere om denne vil kunne oppgraderes til Pascal eller blir det for store forskjeller når skiftet skjer. Og hva Pascal angår, pleier de å dra til med både dekstop og laptop prosessorer samtidig, eller må jeg påregne å måtte vente på Pascal til laptop når de først kommer til desktop? Bruk blir forøvrig spill type Civilization og en sjelden gang noe som krever litt mer. Noen vil sikkert spørre hva som er vitsen med å kjøpe noe slikt, men vil ha noe som drar skinnet av pølsa og er blitt gammel nok til å betale det selv (for lenge siden;)). Til min bruk vil den nok uansett ikke sprenge kulelagrene i viftene eller brenne hverken meg eller andre på lårene. Dessuten er det greit å ha kraft så jeg slipper all verdens bråk om sjef2 også sitter i stua. Svar til spørsmålet om hvorfor ikke kjøpe stasjonær (får mye mer osv osv osv)... den greia er det forsøkt forhandlet om de siste 8 årene uten positivt resultat Mest sansynlig vil du kunne oppgradere, men ingenting er konkret enda så gir ingen garanti De blir lansert med kort mellomrom, 9serien ble lansert 14 dager seinere til laptop. Men problemet blir nok tilgjengelighet og pris da det er ett snevert marked. Pascal, Nvidia sin neste generasjon er vel sagt skal komme i første halvdel av 2016. Men uansett vil jeg ikke si at du har kjøpt katta i sekken og det vil jo vere tilfelle uansett om du går for multicom eller alienware Jeg har og hadde igjenn gått for p771 pga. desktop prosessoren og att det er mulig å oppgradere de. Hvordan er det med desktop prosessoren og viftestøy? Mye bedre enn jeg hadde forventet! har ikke kjørt allt for prosessor intensive oppgaver enda, men den bråker mindre enn min gamle lapop (MSI GT70) Da blir det å vente vente vente vente tror jeg..... får meg ikke helt til å kjøpe nå. Kan like så godt vente til mai neste år med å få levert. For med 14nm (var det ikke), så blir det vel lavere strømbruk og mer fart på sakene. Ser uansett ut til at det blir Multicom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå