Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte eksen for å prate ut med han? Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en situasjon, som har vært veldig vanskelig for meg. Jeg er kjempelei meg for det. Eksen dumpet meg i april etter 8 måneders forhold, fordi han ikke var forelsket mer, men vi var fuckfriends til midten av september. Etter dette så har vi kranglet en del.

Nå vil eksen møtes og prate ut. Jeg vet ikke helt hva han vil si. Spurte han, og da sa han: det er vel du som har behovet for det..

Jeg vet ikke om det er noen vits. Jeg er kjempelei meg for å ha mistet han. Han betydde veldig mye for meg. Går fremdeles rundt å gråter, og tenker på det. Vet ikke hvordan jeg skal klare å glemme han, og komme over han.

Hva mener dere? Hadde dere tatt bryet med å prate ut med han hvis dere var meg?

Anonymous poster hash: d9c1e...bda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med han denne siste gangen. Luft ut det du har på hjertet, men prøv å unngå en krangel. Igjen, "siste gangen". Slett han fra facebook, snapchat og andre sosiale medier. Slett nummeret hans. Fjern han fra livet ditt. 

Søk lykke et annet sted. Du kan ikke fortsette å torturere deg selv ved å opprettholde kontakt med karen. Han har gått videre. Det har ikke du. Det er på tide du prøver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snakk med han denne siste gangen. Luft ut det du har på hjertet, men prøv å unngå en krangel. Igjen, "siste gangen". Slett han fra facebook, snapchat og andre sosiale medier. Slett nummeret hans. Fjern han fra livet ditt.

Søk lykke et annet sted. Du kan ikke fortsette å torturere deg selv ved å opprettholde kontakt med karen. Han har gått videre. Det har ikke du. Det er på tide du prøver.

Fikk et tidspunkt i dag på sms men jeg har ikke svart. Jeg vurderer å bare skite i det for jeg føler at eksen ikke bryr seg om meg egentlig. Så hva er da vitsen?.. Vil ikke nedpsyke meg selv.

Lenke til kommentar

hvorfor dvele i fortiden, du gjør det bare værre for deg selv.... 

Anonymous poster hash: a51a6...411

Jeg er litt enig i det.

Jeg var glad i eksen min, men når han prater på den måten han gjør til meg så får det meg til å tenke: hvorfor skal jeg i det hele tatt bruke tid på å møte han å prate ut. Han prater på en veldig nedlatende måte. Hadde han vært hyggeligere så hadde det vært en annen sak. Men fyren er rett og slett ikke noe hyggelig i måten han prater på til meg på. Det virker ut som om han aldri har verdsatt meg. Jeg føler meg betydningsløs for han. Derfor så har jeg en følelse at det er ingen vits siden han ikke viser at jeg betydde mer enn jeg gjorde. Hvorfor prate med en som ikke bryr seg ?

Jeg har ikke kommet meg videre ennå. For jeg har ikke følt meg over han. Hadde han vist at jeg betydde mer enn han har gjort så ville jeg ha pratet. Jeg vet ikke hva han vil si. Jeg vet ikke hva han føler. Men har på følelsen av at han aldri har savnet meg etter at vi sluttet å treffes. Så hva er da vitsen... Enig med deg.

Jeg har kjempet alt jeg kunne for å kunne bevare et vennskap med han etter at det ble slutt, men nå har jeg forstått at han virker til å være veldig likegyldig. Jeg tror ikke tiden vi delte betydde noe særlig for han. Tror det var bare fordi han kjedet seg. Så derfor tenker jeg: jeg orker det ikke mer.

Lenke til kommentar

Ble slutt mellom meg og eksen mens jeg var i utlandet, og vi bor i forskjellige byer i utgangspunktet så vi møtte hverandre aldri igjen etter det ble slutt. Vi har snakket mye på face/mail/sms og litt på tlf, men det har stort sett alltid komplisert situasjonen. Jeg vil som hovedregel alltid anbefale folk å bryte all kontakt med sin eks på alle måter, og ikke en gang følge dem på face/twitter etc (passiv kontakt). Men akkurat det å møtes ansikt til ansikt er kanskje den ene tingen som faktisk kan hjelpe litt, om begge kommer dit med et åpent og "vennlig" (alt tatt i betraktning) sinn. 

Om du føler selv at dere har noe uoppgjort ville jeg møtt han, ansikt til ansikt. Du vet hvordan man av og til ikke klarer å få en sang ut av hodet? Det kan hjelpe å tenke på slutten av sangen, fordi hjernen liker ikke at ting er "uoppgjort". Dette er blitt bevist. Jeg føler og tror, basert på egen erfaring og "sunn fornuft" at forhold er litt på samme måten. Det kan være godt å vite, om ikke annet, hvor man står med en annen person, og forhåpentligvis forlate ting på en så god måte som mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ble slutt mellom meg og eksen mens jeg var i utlandet, og vi bor i forskjellige byer i utgangspunktet så vi møtte hverandre aldri igjen etter det ble slutt. Vi har snakket mye på face/mail/sms og litt på tlf, men det har stort sett alltid komplisert situasjonen. Jeg vil som hovedregel alltid anbefale folk å bryte all kontakt med sin eks på alle måter, og ikke en gang følge dem på face/twitter etc (passiv kontakt). Men akkurat det å møtes ansikt til ansikt er kanskje den ene tingen som faktisk kan hjelpe litt, om begge kommer dit med et åpent og "vennlig" (alt tatt i betraktning) sinn. 

Om du føler selv at dere har noe uoppgjort ville jeg møtt han, ansikt til ansikt. Du vet hvordan man av og til ikke klarer å få en sang ut av hodet? Det kan hjelpe å tenke på slutten av sangen, fordi hjernen liker ikke at ting er "uoppgjort". Dette er blitt bevist. Jeg føler og tror, basert på egen erfaring og "sunn fornuft" at forhold er litt på samme måten. Det kan være godt å vite, om ikke annet, hvor man står med en annen person, og forhåpentligvis forlate ting på en så god måte som mulig. 

Jeg tenkte på den tanken som du har. På en måte så er det godt å få lagt alt bak seg på en bedre måte. Få pratet sammen, face to face. Det hadde vært bra for meg, hvis han brydde seg. Men jeg føler at han ikke bryr seg om meg heller. Jeg føler at han aldri var glad i meg som det menneske jeg var og er. Derfor så føler jeg at det er vanskelig.

Han vet at jeg tok bruddet veldig tungt. Jeg vet ikke hvordan han føler på situasjonen. Om han har visse typer følelser, selv om han mistet interessen for meg. Jeg vet ikke. Er redd at han vil kun møte meg for å snakke skit, og det er det siste jeg behøver akkurat nå. Derfor er jeg i "tankeboksen". 

Vet ikke hvordan det er med dere mannfolk. Hvis dere slår opp med en dame, kan dere ha visse følelser for henne fortsatt dersom dere vil møtes for å prate? Han vil jo møtes for å prate.... Nei jeg er usikker. Jeg vet ikke. Jeg får se på hva dere tenker, og bruke litt tid før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Oss mannfolk? Oss mannfolk er mennesker. Mennesker er forskjellige. Alle er unik. Samme gjelder brudd i grunn. Årsaken til bruddet vil variere og derfor finnes det ikke et svar på det du spør om.

Synes du skal snakke med han. Tror ærlig talt ikke du kan få det verre. Det er noe helt annet å snakke face to face, enn på face.

Håper det løser seg for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oss mannfolk? Oss mannfolk er mennesker. Mennesker er forskjellige. Alle er unik. Samme gjelder brudd i grunn. Årsaken til bruddet vil variere og derfor finnes det ikke et svar på det du spør om.

Synes du skal snakke med han. Tror ærlig talt ikke du kan få det verre. Det er noe helt annet å snakke face to face, enn på face.

Håper det løser seg for deg.

Huffda... Jeg får nesten håpe at han leser dette her. Om hvor redd jeg er for at han vil prate, for å snakke skit til meg. Har han bry-seg-om-følelser for meg så er det en annen sak, da er det bedre å prate ut med han. Hvis han skiter langt i meg, så får jeg håpe at det tikker inn en sms i morgen om at han ikke vil treffes for å prate allikevel.

Haha, for et dilemma.. Ja det er rett. Mannfolk er ulike og tenker forskjellig. Alle er unik, så det nytter ikke å spørre dere mannfolk om hva han eventuellt måtte tenke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor dvele i fortiden, du gjør det bare værre for deg selv.... 

Anonymous poster hash: a51a6...411

Det er veldig fristende å ikke tenke på fortiden. Og bare si : nei jeg vil ikke treffes for å ta praten.

Det som er bittert er at jeg har ikke hatt ork til å gå videre ennå.

Ja, jeg føler det samme som du sier. Men samtidig så var jeg glad i han. Tenk om han egentlig er glad i meg og da.... Og dersom jeg avlyser å treffes så kan han tenke at jeg ikke bryr meg i det hele tatt. Han har vært en del av livet mitt. Han betydde mye for meg. Men spørsmålet er om hva jeg betydde for han, og om det er verdt å ta bryet å snakke ut med han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

No har du masa om denne karen i fleire måneder. Det er på tide at du kjem deg vidare, og det gjer du ikkje ved å kontakte han heile tida. Å prate med han kjem ikkje til å hjelpe i heile teke, det beste er å kutte all kontakt.

Jeg tenker som deg. Å prate ut kommer nok ikke til å hjelpe dersom mannen ikke endrer på måten han prater på til meg. Jeg føler at han er ganske negativ ovenfor meg.

Lenke til kommentar

No har du masa om denne karen i fleire måneder. Det er på tide at du kjem deg vidare, og det gjer du ikkje ved å kontakte han heile tida. Å prate med han kjem ikkje til å hjelpe i heile teke, det beste er å kutte all kontakt.

Jeg skal se om jeg får pratet med han litt på chat i dag. Så får jeg ta avgjørelsen derfra. Altså om vi skal møtes og prates.

Lenke til kommentar

Jeg tenker som deg. Å prate ut kommer nok ikke til å hjelpe dersom mannen ikke endrer på måten han prater på til meg. Jeg føler at han er ganske negativ ovenfor meg.

Greit. Han er jo åpenlyst negativ til deg, og det er sannsynligvis fordi han er møkk lei av maset ditt, sytingen din og kranglingen. Og hvis du da føler du ikke vil møte han, så ikke møt han. Da sletter du all kontaktinfo du har til karen nå! Move on.

Du kommer allikevel til å lure på hvordan denne samtalen kunne gått i lang tid fremover.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Greit. Han er jo åpenlyst negativ til deg, og det er sannsynligvis fordi han er møkk lei av maset ditt, sytingen din og kranglingen. Og hvis du da føler du ikke vil møte han, så ikke møt han. Da sletter du all kontaktinfo du har til karen nå! Move on.

Du kommer allikevel til å lure på hvordan denne samtalen kunne gått i lang tid fremover.

Jeg tar avgjørelsen etter å ha pratet med han på chat. Takk for råd og tips og forståelse i situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...