Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor "hater" folk elbiler?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

 

Dette er da det reneste vås.

Det er langt bedre for miljøet om de tenker på det og tar kollektivtransport.

 

 

Dette er vås, nå snakker vi privattransport. Da har en noen valg, elektrisk, hybrid, diesel/bensin m.m. Da er det bra for miljøet at det blir kjøpt elektriske biler, evt hybrid/hydrogen. Dette er du vell enig i? 

 

Kollektivtilbudet er ikke godt nok til at alle kan farte rundt med det, og folk gidder ikke heller. 

 

Det handler ikke om best mulig, det handler om alternativer og forbedring. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket en tydelig holdningsendring etter at Tesla ble lansert for fullt ...

 

Jeg tror dette er et svært sentralt poeng, uavhengig av hvordan Tesla-eiere kjører. Det finnes svært få land som har høyere bilavgifter enn Norge, og såvidt jeg vet ingen land som har like store elbilsubsidier. Det skal derfor ikke så mye til for å se på elbilisme som snylting.

 

At noen rare billignende greier i plast ikke bidrar til å finansiere veinett og drift av staten er det ikke så mange som gidder å hisse seg opp over; dette er omtrent like uinteressant som at nabolagets hippie røyker rev og driver dank i stedet for å jobbe. Når de fremste blant likemenn også melder seg ut av dugnaden blir tonen en ganske annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er en større andel som befinner seg utenfor disse områdene: 

 

http://www.gronnbil.no/statistikk/

 

Poenget er at det finnes mange grunner til å kjøpe elbil, noen gjør det for å spare penger, noen for å spare tid, andre for å prøve noe nytt til tilsvarende pris som en diesel/bensinpris osv. Det er bare de ytterst få som tenker kun miljø, men uahvengig av dette er det jo sundt for miljøet at snart 1/4 biler solgt i Norge går på strøm.

Av totalt 66276 elbiler går altså 25367 i Oslo og Akershus.

Det er grunn til å tro at en stor andel av elbilene i Østfold, Vestfold og Buskerud også pendler inn til Oslo..

Anslår vi at 50% av disse kjører inn til Oslo/Akershus blir tallet 29400.

 

Så du har rett, en større andel befinner seg utenfor disse områdene, men over en tredjedel er uansett innenfor det aktuelle området.. Ellers er det også et stort antall i Hordaland der man rundt Bergen har omtrentlig de samme fordelene..

 

 

Faktum er at hvis man går inn for å gjøre minst mulig negativ påvirkning på miljø og klima slik mange forsøker å late som, da kjører man ikke bil men tar kollektivtransport og tråsykkel.

 

Enda bedre hadde det vært med en fordeling ned på kommune eller postnummer, da ville man nok sett at det er en høyere andel elbiler i områder med høy gjennomsnittsinntekt.

Trolig ville man også sett at svært mange av de med elbil også har andre biler i husholdningen, særlig i områder med høy gjennomsnittsinntekt.

 

 

 

Dette er da det reneste vås.

Det er langt bedre for miljøet om de tenker på det og tar kollektivtransport.

 

Dette er vås, nå snakker vi privattransport. Da har en noen valg, elektrisk, hybrid, diesel/bensin m.m. Da er det bra for miljøet at det blir kjøpt elektriske biler, evt hybrid/hydrogen. Dette er du vell enig i? 

 

Kollektivtilbudet er ikke godt nok til at alle kan farte rundt med det, og folk gidder ikke heller. 

 

Det handler ikke om best mulig, det handler om alternativer og forbedring.

 

Kollektivtransport er et godt nok alternativ om man vil være miljøvennlig.

Bor man slik til at det ikke er et alternativ får man bare flytte, enkelt og greit.

 

Det er rett og slett bare en måte å forsøke å fremstå som bedre enn andre på å kjøre rundt i disse elbilene for miljøets skyld.

Lenke til kommentar

Poenget er at det er bedre å kjøre elbil enn bensin/diesel, så enkelt. De aller fleste i Norge har bil, iallefall som jeg kjenner. Noen tar buss innimellom, men valg av bil er fortsatt en miljøpåvirkning.

Du spør om hvorfor folk hater elbiler, og hver gang noen kommer med et argument mot de skal du forsvare de med nebb og klør.

Si meg, er du egentlig interessert i svaret på hvorfor folk har issues med elbiler og elbilister?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Poenget er at det er bedre å kjøre elbil enn bensin/diesel, så enkelt. De aller fleste i Norge har bil, iallefall som jeg kjenner. Noen tar buss innimellom, men valg av bil er fortsatt en miljøpåvirkning.

Du spør om hvorfor folk hater elbiler, og hver gang noen kommer med et argument mot de skal du forsvare de med nebb og klør.

Si meg, er du egentlig interessert i svaret på hvorfor folk har issues med elbiler og elbilister?

 

 

Nei jeg får jo masse svar, men det må da være lov til å si sin mening om saken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men som Snylter påpeker, hvorfor skal man være miljøvennlig og ta kollektivtransport når det er billigere å kjøre elbil?

Har du tenkt på at kollektivtrafikk ikke nødvendigvis passer alle pga bosted/arbeidssted og kjøremønster? Hvor mange tror du kjører elbil av ren idealisme? Foretrekker du at dagens elbilførere heller står og stamper i samme kø som deg selv, og gjør køen enda lengre?

 

Det er klart kollektivtransport passer for de aller aller fleste.

Bor man eksempelvis i bygdestrøkene rundt Oslo kan man parkere ved nærmeste kollektivknutepunkt og ta kollektivt derfra til jobb.. Dette er mulig også med batteribil.

 

Batteribilfolket kjører stort sett ikke batteribil av idealisme, selv om mange av de elsker å gi inntrykk av det.. De fleste velger batteribil på grønn av økonomiske fordeler og fordi de kan snike seg forbi køen ved bruk av kollektivfeltet.

 

Det er klart det er gunstig å kunne late som man er ekstremt miljø- og klimabevisst, mens man i realiteten bare tenker på seg selv og fordelene man selv kan få i det daglige.

 

Du har tydeligvis en helt annen omgangskrets enn meg; ingen av de jeg kjenner kjører elbil av hensyn til miljøet, men av økonomiske hensyn. Staten har besluttet at det skal være insentiver for å kjøre elektrisk, og noen velger seg å benytte seg av dette. Det er like mye snylting som at folk i Finnmark betaler Finnmarksskatt. Burde de heller betale full skatt av fri vilje?

 

Mulig at kollektivtrafikken fungerer bra i Oslo og omegn med knutepunkt, men dette er ikke tilfelle i resten av landet. I min by fungerer kollektivtrafikken (tildels) hvis du bor innenfor bygrensen eller i de nærmeste tettstedene, men planen kollapser raskt hvis du må innom flere bydeler eller bor/jobber utenfor hovedfartsårene.

 

Jeg snakker bare på vegne av meg selv (og gir strengt tatt blanke i hva andre sier/gjør), og jeg har ca. 3 timers reisevei tur/retur hver dag, som inkluderer ferje. På én av to ruter kan jeg kjøre i kollektivfelt, men kjører vanligvis den andre ruten som går på motorvei. Å reise kollektivt ville økt reisetiden opp mot 5 timer, om ikke mer. I tillegg kommer faktorer som drittvær, forsinkelser, driftsstopp etc. Kollektivt er ikke et alternativ.

 

Jeg tror ikke mitt eksempel er unikt. Jeg ble oppmerksom på fordelene med elbil i 2009 og gikk derfor til anskaffelse av en. Har spart masse penger siden den tid. At andre ikke velger å benytte seg av fordelene får være deres eget problem.

 

 

Det er klart det er gunstig å kunne late som man er ekstremt miljø- og klimabevisst, mens man i realiteten bare tenker på seg selv og fordelene man selv kan få i det daglige.
Hva er det du mener er så gunstig med dette? At man prøver å fremstå som miljø- og klimabevisst? Ser ikke helt vinningen, men slikt er gjerne populært i din krets. Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg snakker bare på vegne av meg selv (og gir strengt tatt blanke i hva andre sier/gjør), og jeg har ca. 3 timers reisevei tur/retur hver dag, som inkluderer ferje. På én av to ruter kan jeg kjøre i kollektivfelt, men kjører vanligvis den andre ruten som går på motorvei. Å reise kollektivt ville økt reisetiden opp mot 5 timer, om ikke mer. I tillegg kommer faktorer som drittvær, forsinkelser, driftsstopp etc. Kollektivt er ikke et alternativ.

 

Jeg tror ikke mitt eksempel er unikt. Jeg ble oppmerksom på fordelene med elbil i 2009 og gikk derfor til anskaffelse av en. Har spart masse penger siden den tid. At andre ikke velger å benytte seg av fordelene får være deres eget problem.

 

 

 

Klassisk eksempel dette med ekstremt lang reisevei, ferjer og bompenger. Så kan du si at du sparer så og så mange tusen i året.

Enn om du hadde flyttet eller funnet en jobb nærmere, det hadde nok vært vesentlig bedre.

Ingen tvinger deg til å bo der du vil, og ingen tvinger deg til å jobbe der du vil. Begge er gjennomtenkte, selvstendige valg du selv har tatt. Si at du hadde jobbet 3 timer ekstra per dag i stedet for å kjørt bil i 3 timer, det hadde blitt mye ekstra inntekt hvis man ser sånn på det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg snakker bare på vegne av meg selv (og gir strengt tatt blanke i hva andre sier/gjør), og jeg har ca. 3 timers reisevei tur/retur hver dag, som inkluderer ferje. På én av to ruter kan jeg kjøre i kollektivfelt, men kjører vanligvis den andre ruten som går på motorvei. Å reise kollektivt ville økt reisetiden opp mot 5 timer, om ikke mer. I tillegg kommer faktorer som drittvær, forsinkelser, driftsstopp etc. Kollektivt er ikke et alternativ.

 

Jeg tror ikke mitt eksempel er unikt. Jeg ble oppmerksom på fordelene med elbil i 2009 og gikk derfor til anskaffelse av en. Har spart masse penger siden den tid. At andre ikke velger å benytte seg av fordelene får være deres eget problem.

 

 

Klassisk eksempel dette med ekstremt lang reisevei, ferjer og bompenger. Så kan du si at du sparer så og så mange tusen i året.

Enn om du hadde flyttet eller funnet en jobb nærmere, det hadde nok vært vesentlig bedre.

Ingen tvinger deg til å bo der du vil, og ingen tvinger deg til å jobbe der du vil. Begge er gjennomtenkte, selvstendige valg du selv har tatt. Si at du hadde jobbet 3 timer ekstra per dag i stedet for å kjørt bil i 3 timer, det hadde blitt mye ekstra inntekt hvis man ser sånn på det.

 

Ser at du prøver deg på en type logikk, men feiler miserabelt. Så du mener at jeg bør røske opp familien og kjøpe et hus til dobbel pris av mitt nåværende hus for å reise kollektivt? Jeg har ikke sagt at noen tvinger meg til noe som helst, men jeg har forklart om hva som er min situasjon og grunnen til at jeg kjører elbil. Den dagen insentivene blir fjernet kvitter jeg meg med elbilen og kjører eksosbil. Er du fornøyd da?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg snakker bare på vegne av meg selv (og gir strengt tatt blanke i hva andre sier/gjør), og jeg har ca. 3 timers reisevei tur/retur hver dag, som inkluderer ferje. På én av to ruter kan jeg kjøre i kollektivfelt, men kjører vanligvis den andre ruten som går på motorvei. Å reise kollektivt ville økt reisetiden opp mot 5 timer, om ikke mer. I tillegg kommer faktorer som drittvær, forsinkelser, driftsstopp etc. Kollektivt er ikke et alternativ.

 

Jeg tror ikke mitt eksempel er unikt. Jeg ble oppmerksom på fordelene med elbil i 2009 og gikk derfor til anskaffelse av en. Har spart masse penger siden den tid. At andre ikke velger å benytte seg av fordelene får være deres eget problem.

 

 

 

 

Klassisk eksempel dette med ekstremt lang reisevei, ferjer og bompenger. Så kan du si at du sparer så og så mange tusen i året.

Enn om du hadde flyttet eller funnet en jobb nærmere, det hadde nok vært vesentlig bedre.

Ingen tvinger deg til å bo der du vil, og ingen tvinger deg til å jobbe der du vil. Begge er gjennomtenkte, selvstendige valg du selv har tatt. Si at du hadde jobbet 3 timer ekstra per dag i stedet for å kjørt bil i 3 timer, det hadde blitt mye ekstra inntekt hvis man ser sånn på det.

 

Ser at du prøver deg på en type logikk, men feiler miserabelt. Så du mener at jeg bør røske opp familien og kjøpe et hus til dobbel pris av mitt nåværende hus for å reise kollektivt? Jeg har ikke sagt at noen tvinger meg til noe som helst, men jeg har forklart om hva som er min situasjon og grunnen til at jeg kjører elbil. Den dagen insentivene blir fjernet kvitter jeg meg med elbilen og kjører eksosbil. Er du fornøyd da?

 

Edit: Har du i det hele tatt nådd arbeidsdyktig alder? Hvor mange arbeidsgivere tror du aksepterer at en bare bestemmer seg for å jobbe 3 timer ekstra hver dag? Dette er uansett ikke mulig med dagens arbeidsmiljølov så fremt du ikke inngår i en tariffavtale, noe jeg ikke gjør. Jeg har heller ingen interesse av å jobbe ekstra for å tjene mer penger, jeg tjener nok som det er.

 

Edit2: Skjedde noe rart med formateringen og endte opp med dobbelpost. Beklager.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er veldig rart å tro at en elbil er skånsomt for miljøet, eller at en skåner miljøet ved å kjøpe elbil. Da har en skylapper på seg og tenker veldig lokalt tror jeg.

 

Jeg kjører elbil likevel siden det er så billig, og bilen er fantastisk å kjøre :)

 

Alle livsløpsanalyser jeg kjenner til konstanterer jo med at de er langt mer miljøvennlig en den "normale" bilen. Altså mindre skadelig, ikke noe nullutslipp greier. I tillegg er det jo ekstremt bra for nærmiljøet. 

 

Så jeg vill ikke si at det er rart at folk tenker slik, heller det motsatte egentlig! 

 

Jeg har kjøpt elbil mest av interessen sin del, er utdannet innenfor elektro faget og er over middels interessert. I tillegg er jeg lei uforutsette utgifter ved verksted, noe feks tesla ser ut til å ha ordnet med faste priser osv. Og jeg er vell også litt interessert i miljøet, og derfor er det ett hærlig pluss. 

Lenke til kommentar

Batteripakken i en tesla veier rundt et tonn, det er fullt av giftige kjemikalier.

Energien til å lade en elbil kommer gjerne fra kullkraftverk.

Såvidt jeg vet importerer Norge strøm.

 

Hadde alle kjørt elbiler ville byluften blitt bedre, men tenk om alle kjørte buss?

 

Jeg mener en som reiser kollektivt er en langt mindre belastning for miljøet enn en som kjører bil, selv om bilen er elektrisk.

 

 

Jeg vil gjerne se en slik livsløpanalyse og se hvilke parametre de baserer den uttalelsen på.

Inkluderer det resirkulering eller dumping av batteripakken f.eks?

Hva skjer om 15 år dersom hundre tusen slike batteripakker skal dumpes bare i Norge?

 

 

Jeg syntes det er rart folk ikke kjøper elbil, kanskje de ikke vet hvor langt de kan kjøre på en lading?

Lenke til kommentar

Batteripakken i en tesla veier rundt et tonn, det er fullt av giftige kjemikalier.

Energien til å lade en elbil kommer gjerne fra kullkraftverk.

Såvidt jeg vet importerer Norge strøm.

 

Hadde alle kjørt elbiler ville byluften blitt bedre, men tenk om alle kjørte buss?

 

Jeg mener en som reiser kollektivt er en langt mindre belastning for miljøet enn en som kjører bil, selv om bilen er elektrisk.

 

 

Jeg vil gjerne se en slik livsløpanalyse og se hvilke parametre de baserer den uttalelsen på.

Inkluderer det resirkulering eller dumping av batteripakken f.eks?

Hva skjer om 15 år dersom hundre tusen slike batteripakker skal dumpes bare i Norge?

 

 

Jeg syntes det er rart folk ikke kjøper elbil, kanskje de ikke vet hvor langt de kan kjøre på en lading?

 

Her er en ganske nylig analyse: 

 

http://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2015/11/Cleaner-Cars-from-Cradle-to-Grave-full-report.pdf

 

klart det inkluderer resirkulering, gjennbruk osv av batteriet og bilen. Det ligger jo litt i navnet :) 

 

Klart i en perfekt verden hadde alle reist kollektivt, og vi kommer gjerne der også med autonome biler men i mellomtiden må vi ha bedre alternativer. ikke perfekte, men bedre. Det er iallefall bedre, om ikke annet. 

 

Jeg også synes det er rart at ikke flere kjøper elbil i dag, klart det passer ikke for alle. Men herregud så mange jeg kjenner som det passer for. Om de hadde satt seg ned å regnet på det hadde de nok gått i 0 i det minste selv om innkjøp gjerne blir litt dyrere. 

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som motsier at det å reise kollektivt eller gå/sykle er det desidert beste - det endrer likevel ikke på at elbiler er smartere bruk av teknologi enn "eksosbiler" som de ble kalt i et tidligere innlegg.

 

 

Såvidt jeg vet importerer Norge strøm.

For visse perioder stemmer dette, men totalt sett eksporterer vi strøm. Sjekk denne siden hos Statnett. F.eks. sjekket jeg tiårsperioden 1.1.05 til 1.1.15. Da har eksport vært 146,2 TWh mens import har vært 71,3 TWh, altså samlet sett en netto eksport på 74,9 TWh. For de siste fem årene (10.12.10 - 10.12.15) er tallene 93,6 TWh eksport, 38,5 TWh import, og dermed netto eksport på 55,1 TWh.

Endret av Frank Drebin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis en helt annen omgangskrets enn meg; ingen av de jeg kjenner kjører elbil av hensyn til miljøet, men av økonomiske hensyn. Staten har besluttet at det skal være insentiver for å kjøre elektrisk, og noen velger seg å benytte seg av dette. Det er like mye snylting som at folk i Finnmark betaler Finnmarksskatt. Burde de heller betale full skatt av fri vilje?

Jeg har trolig en noe annen omgangskrets enn de fleste, i min omgangskrets er det svært uvanlig med batteribiler, mens det ikke er så uvanlig med minst 6 sylindre.

 

 

 

Jeg snakker bare på vegne av meg selv (og gir strengt tatt blanke i hva andre sier/gjør), og jeg har ca. 3 timers reisevei tur/retur hver dag, som inkluderer ferje. På én av to ruter kan jeg kjøre i kollektivfelt, men kjører vanligvis den andre ruten som går på motorvei. Å reise kollektivt ville økt reisetiden opp mot 5 timer, om ikke mer. I tillegg kommer faktorer som drittvær, forsinkelser, driftsstopp etc. Kollektivt er ikke et alternativ.

Sånne som du er jo faktisk et virkelig klimaproblem, for å nå de klimamålene vi har satt må vi forvente å kutte på pendling.

Folk bør rett og slett bo nærmere arbeidsplassen, og dagens pendlerfradrag bør endres slik at man får skattefradrag for å bo nære jobben heller enn for å bo langt unna.

 

 

Det er klart det er gunstig å kunne late som man er ekstremt miljø- og klimabevisst, mens man i realiteten bare tenker på seg selv og fordelene man selv kan få i det daglige.

Hva er det du mener er så gunstig med dette? At man prøver å fremstå som miljø- og klimabevisst? Ser ikke helt vinningen, men slikt er gjerne populært i din krets.

 

 

Er det virkelig nødvendig å forklare dette?

Det er politisk korrekt å kjøre batteribil eller annet miljøvennlig fremkomstmiddel, det kan faktisk gi utslag blant annet i forbindelse med bytte av jobb.

 

Klassisk eksempel dette med ekstremt lang reisevei, ferjer og bompenger. Så kan du si at du sparer så og så mange tusen i året.

Enn om du hadde flyttet eller funnet en jobb nærmere, det hadde nok vært vesentlig bedre.

Ingen tvinger deg til å bo der du vil, og ingen tvinger deg til å jobbe der du vil. Begge er gjennomtenkte, selvstendige valg du selv har tatt. Si at du hadde jobbet 3 timer ekstra per dag i stedet for å kjørt bil i 3 timer, det hadde blitt mye ekstra inntekt hvis man ser sånn på det.

Vi har ingen tvangsbosetting i dag nei, men vi må rett og slett forberede oss på at man må bo nærmere jobben i fremtiden.

Ved utbygging av arbeidsplasser bør det også bygges ut boliger nok til å dekke de fleste ansatte på stedet.

Ved utbygging av boligområder bør det også bygges ut næringslokaler nok til å sysselsette de fleste beboerne.

 

Dette er måten å tenke klima på, rett og slett redusere behovet for transport.

Lenke til kommentar

Jeg har trolig en noe annen omgangskrets enn de fleste, i min omgangskrets er det svært uvanlig med batteribiler, mens det ikke er så uvanlig med minst 6 sylindre.

Den har jeg ingen problemer med. Noen er mer bilinteresserte enn andre.

 

Sånne som du er jo faktisk et virkelig klimaproblem, for å nå de klimamålene vi har satt må vi forvente å kutte på pendling.

Folk bør rett og slett bo nærmere arbeidsplassen, og dagens pendlerfradrag bør endres slik at man får skattefradrag for å bo nære jobben heller enn for å bo langt unna.

Skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du uttaler deg på her. Hva vet du om mine boforhold? Staten har tatt et valg om å legge til rette for elbiler og jeg benytter meg av dette tilbudet. Politikken kan diskuteres, men fakta er at forholdene ligger til rette. Det er valgfritt.

 

Er det virkelig nødvendig å forklare dette?

Det er politisk korrekt å kjøre batteribil eller annet miljøvennlig fremkomstmiddel, det kan faktisk gi utslag blant annet i forbindelse med bytte av jobb.

Jeg har aldri opplevd at en persons kjøretøy eller transportmetode har blitt tatt opp i diskusjonen om et ansettelsesforhold. Har du noen eksempler gjerne? Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

Men som Snylter påpeker, hvorfor skal man være miljøvennlig og ta kollektivtransport når det er billigere å kjøre elbil?

Har du tenkt på at kollektivtrafikk ikke nødvendigvis passer alle pga bosted/arbeidssted og kjøremønster? Hvor mange tror du kjører elbil av ren idealisme? Foretrekker du at dagens elbilførere heller står og stamper i samme kø som deg selv, og gjør køen enda lengre?

 

Jeg vet veldig godt at kollektivtransport ikke passer alle. Jeg har f.eks nesten 20 km til nærmeste busstopp, og den bussen går ikke akkurat ofte. Men som noen allerede har skrevet tidligere i tråden så går de fleste av el-bilene i norge i tettbygde strøk, f.eks rundt Bergen og Oslo der man stort sett har et godt utbygd kollektivtilbud.

Lenke til kommentar

 

Såvidt jeg vet importerer Norge strøm.

For visse perioder stemmer dette, men totalt sett eksporterer vi strøm. Sjekk denne siden hos Statnett. F.eks. sjekket jeg tiårsperioden 1.1.05 til 1.1.15. Da har eksport vært 146,2 TWh mens import har vært 71,3 TWh, altså samlet sett en netto eksport på 74,9 TWh. For de siste fem årene (10.12.10 - 10.12.15) er tallene 93,6 TWh eksport, 38,5 TWh import, og dermed netto eksport på 55,1 TWh.

Og uten alle elbilene vi har på veiene i dag og alle fremtidige elbiler kunne vi ha eksportert mye mer strøm slik at man kunne redusere bruken av kullkraftverkene i Europa.

 

Man begynner jo også å bli bekymret for strømtoppene som kan oppstå når alle elbil-eierne kommer hjem fra jobb og plugger i elbilen på det samme tidspunktet som folk kanskje er opptatt med matlaging, klesvask m.m. slik at vi oftere og oftere vil være avhengig av å importere strøm fra utlandet i fremtiden.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er da det reneste vås.

Det er langt bedre for miljøet om de tenker på det og tar kollektivtransport.

 

 

Dette er vås, nå snakker vi privattransport. Da har en noen valg, elektrisk, hybrid, diesel/bensin m.m. Da er det bra for miljøet at det blir kjøpt elektriske biler, evt hybrid/hydrogen. Dette er du vell enig i?

 

Dette er vås. Vi snakker stort sett om matpakketransport som for de aller fleste elbil-eierne rundt storbyene kunne ha foregått med kollektivtransport. Og det gjelder også de aller fleste med bensin/dieselbil. Og det er jo rundt de store byene at de fleste elbilene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...