Salvesen. Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Mulig, det kan jeg ikke si noe om, siden jeg ikke vet hva slags bil som brenner der. Å linke til en lokalavis der man må betale for å lese er noe som bør unngås. My bad, var ikke inne på lenken så var ikke klar over at det var betalings artikkel, leste saken tidligere der det ikke var betaling. men ser noen kom meg i forkjøpet med ny lenke Det var en volvo om jeg ikke tar helt feil, en ice iallefall Endret 1. januar 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvor vanlig er det at to dager gamle bensin-biler tar fyr? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 For ordens skyld: Teslaen var ikke to dager, nærmere 2 år. Den var blitt registrert på eier 2 dager siden, og eier lånte den ut til en venn når brannen skjedde. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hvor vanlig er det at to dager gamle bensin-biler tar fyr? Sannsynligvis mer vanlig enn 2 dager gamle teslaer da det aldri har skjedd Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Ser ut som selgeren ble kvitt den i grevens tid Hadde bilen vært ny kunne det vært en sjelden produksjonsfeil som var årsak. At bilen er to år gammel er mer skremmende, det kan være et engangstilfelle men det kan og være en feil som kan befinne seg på flere biler og at vi vil se mange flere slike episoder i månedene/året som kommer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Ser ut som selgeren ble kvitt den i grevens tid Hadde bilen vært ny kunne det vært en sjelden produksjonsfeil som var årsak. At bilen er to år gammel er mer skremmende, det kan være et engangstilfelle men det kan og være en feil som kan befinne seg på flere biler og at vi vil se mange flere slike episoder i månedene/året som kommer. Jeg har mer "tro" ¨på at det var laderen det var noe galt med. Er rapportert fra flere at de har hatt trøbbel på de to laderne som står for seg selv og som jeg mener og tror er midlertidige ladere. Men holder uansett hodet kaldt enn så lenge, dette er ikke ett hverdagsproblem og en bør vell egentlig være mer redd for at en ICE bil tar fyr når man ser på statistikk Skjønner ikke helt hvorfor problemet skulle utarte seg fra nå og utover de neste månedene/året når det er den første bilen og den er relativt gammel.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Under 2 år = relativt gammel. OK. Må snart selge din du da, kan ikke ha gammel bil. Man kan jo spekulere på hvorfor biler tar fyr, jeg tror nok VELDIG mange er folk som vil bli kvitt bilen sin og setter fyr på den. Det har åpenbart ikke skjedd i dette tilfellet. Vet av flere personer som har satt fyr på bilen sin, begge ble svartelista for forsikring og måtte sone fengselsstraff. De fleste blir nok ikke tatt i denne forbrytelsen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Under 2 år = relativt gammel. OK. Må snart selge din du da, kan ikke ha gammel bil. Man kan jo spekulere på hvorfor biler tar fyr, jeg tror nok VELDIG mange er folk som vil bli kvitt bilen sin og setter fyr på den. Det har åpenbart ikke skjedd i dette tilfellet. Vet av flere personer som har satt fyr på bilen sin, begge ble svartelista for forsikring og måtte sone fengselsstraff. De fleste blir nok ikke tatt i denne forbrytelsen. Jeg mente såklart tesla gammel, altså en relativt "tidlig" utgave, om den var to år som nevnt over. Selv trodde jeg den var ett år, men det er nå så, ikke ny produsert uansett Hvorfor er det åpenbart ikke dette her? Klart det er jo mest sannsynlig at det ikke er det, men det er vell de brannene som er påsatt også, ellers er jo påsetteren passe korka om han lar det se ut som bilen er påsatt.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg ville hvertfall ikke satt fyr på Teslaen til kompisen min på en offentlig ladeplass. Da er man rimelig korka. Er nok bare en teknisk svikt dette, er sånt som kan skje. Ha det til ettertanke, ikke sitt eller sov i bilen mens du lader den. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg ville hvertfall ikke satt fyr på Teslaen til kompisen min på en offentlig ladeplass. Da er man rimelig korka. Er nok bare en teknisk svikt dette, er sånt som kan skje. Ha det til ettertanke, ikke sitt eller sov i bilen mens du lader den. Akkurat, da er det vell egentlig en god forkledning? Men ja, det er jo mest sannsynlig en svikt en plass, og jeg har "troen" på at det er laderen som er problemet i dette tilfellet. Jeg kommer nok til å sitte i bilen ved lading, det er relativt liten kjangs for at dette skjer. Men soving kommer jeg nok svært sjeldent til å ha behov for Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis jeg husker rett er det vel over 100 kW effekt ved hurtiglading (?), da blir det fort varmgang ved selv en liten feil. Har ikke elbil selv så jeg vet ikke hvordan tilkoblingen er utformet, men jeg håper dette er laget slik at man sikrer skikkelig kontakt og at det er idiotsikkert. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Jeg har mer "tro" ¨på at det var laderen det var noe galt med. Må det ikke ha vært feil på begge deler? Jeg kan absolutt ingenting om hvordan ladingen på Tesla fungerer, men det må da være sikkerhetsmekanismer i bilen som skal sikre mot slike feil på laderen? Endret 2. januar 2016 av frohmage Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har mer "tro" ¨på at det var laderen det var noe galt med. Må det ikke ha vært feil på begge deler? Jeg kan absolutt ingenting om hvordan ladingen på Tesla fungerer, men det må da være sikkerhetsmekanismer i bilen som skal sikre mot slike feil på laderen? Om det er skade på kontakten og godt med skit og ledende materiale er det jo mulighet for kortslutning, det blir vanskelig for bilen å sjekke dette ved lading. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis jeg husker rett er det vel over 100 kW effekt ved hurtiglading (?), da blir det fort varmgang ved selv en liten feil. Har ikke elbil selv så jeg vet ikke hvordan tilkoblingen er utformet, men jeg håper dette er laget slik at man sikrer skikkelig kontakt og at det er idiotsikkert. Ett av problemene til superladerne til Tesla er hvordan holderen til kabelen er utført, det er lett for kabelen å dette i bakken som igjen kan påføre skade på kabel. Sett flere bilder av ødelagte kontakter. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Om det er skade på kontakten og godt med skit og ledende materiale er det jo mulighet for kortslutning, det blir vanskelig for bilen å sjekke dette ved lading. Er det ikke det man bruker sikringer til, da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Om det er skade på kontakten og godt med skit og ledende materiale er det jo mulighet for kortslutning, det blir vanskelig for bilen å sjekke dette ved lading. Er det ikke det man bruker sikringer til, da? Absolutt, men det er jo muligheter for at det danner nok varme før sikring slår ut. Men ofte er jo elektriske branner forårsaket av dårlig kontakt og varmgang, og det er vell en stor sannsynlighet for at dette har skjedd her også. Eller noe helt annet. Umulig for meg å si, men det blir spennende å se hva de finner ut av. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Absolutt, men det er jo muligheter for at det danner nok varme før sikring slår ut. Men ofte er jo elektriske branner forårsaket av dårlig kontakt og varmgang, og det er vell en stor sannsynlighet for at dette har skjedd her også. Eller noe helt annet. Umulig for meg å si, men det blir spennende å se hva de finner ut av. Godt mulig det ja, for alt jeg veit. For ordens skyld; Skulle gjerne hatt en Model S selv, og jeg håper du blir fornøyd med din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå