neon king Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 ok nå skall jeg hvist få det jeg trenger til pc er dette brukbart: cpu xp2600barton hd: segatebarracuda 160gb 8mb catche sata hk: asus a7n8x deluxe GD ram: vet ikke ,men 1 stk på 512mb kanskje (vil det funke å bruke 128 mb til ramprisene synker) skjermkort: nvida fx5700 eller ati radeon 9600 lydkort: et med brukbar lyd ca 500-600kr dvd: må være sort skjerm: vet ikke det heller men den må helst være sort og ikke alt for dyr ca2000/3000 kr resten har jeg skal spill bruke pcen til å se film så det burde være bra bilde/lydkvalitet ca pris 7000 Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Sats på et ati radeon 9600 pro kort.. De yter bra! Skal du overklokke pcen ? da burde du kanskje velge et annet Hovedkort, f eks abit nf7-s! vil ikke anbefale at du bruker bare 128mb ram...Kjøp en brikke på 512mb, koster 800 kr.. da har du god ram også=) på psdata.no har de en 19" skjerm til 2000kr...svart og "flat"... en kamerat har den, funker fett. drar 1600x1200 @ 85 hz =) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 cpu xp2600bartonhd: segatebarracuda 160gb 8mb catche sata hk: asus a7n8x deluxe GD ram: vet ikke ,men 1 stk på 512mb kanskje (vil det funke å bruke 128 mb til ramprisene synker) skjermkort: nvida fx5700 eller ati radeon 9600 lydkort: et med brukbar lyd ca 500-600kr dvd: må være sort HD: Bra valg HK: OK valg .. eller Abit NF7S v2.0 kanskje tom MSI? RAM: 1x512 MB 3200 ... eks Crossair LL (Low Latency) om du har råd Skjermkort: 9600 enten pro eller XT ... eller 9800se Lydkort: Trenges ikke da anb. HK har sertifisert Soundstorm! DVD: Det driter jeg i *grin* ... så det så Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 På dvd stasjonen er det egentlig samme hva du velger, alle er like omtrent. Bare ta den med det utseendet du liker best Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 cpu: helt greit hd: helt greit hk: Her står det mellom asus kortet du har valgt og Abit NF7S v2.0 (ikke finn på å kjøpe MSI) ram: IKKE kjøp 128mb.. minst 512 (Får man i det hele tatt sett på no film med 128mb? ) skjermkort: Radeon 9600.. lydkort: Her har du ett ganske bra lydkort på hk.. men hvis du absolutt vil ha ett eksternt gå for audigy2.. dvd: Kjøp hvilken som helst dvd spiller som er sort.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) hk: Her står det mellom asus kortet du har valgt og Abit NF7S v2.0 (ikke finn på å kjøpe MSI) Neivell... og dette begrunner du med .... ???? Tror du er farget av AA bølgen (asus og abit uansett) EDIT: Les her http://www.tomshardware.com/motherboard/20...nforce2-13.html Summary: No Surprises The new boards take widely different places in the test panel: MSI far ahead, Abit in the middle and Biostar, unhappily, way behind. Although performance differences are usually very slight, in a few benchmarks there is a good 10% difference from the fastest to the slowest candidate. We will have to hold the high performance of the MSI board at arm's length, because the values are achieved by slightly enhanced FSB clock speeds - as always, this is not a reliable way to get high scores in the tests. Regardless of this, the K7N2-L offers an attractive price/ performance ratio, while the equipment of the K7N2G is on the same good level as that of the Asus A7N8X and the Chaintech 7 NJS. When it comes to MSI's latest nForce2 incarnation, the K7N2 Delta-ILSR delivers where it counts. The motherboard is a gem to look at and the feature set is impressive. The board boasts support for FireWire, USB 2.0, on-board audio, SATA RAID, etc. The only thing we would have liked to see was support for IDE RAID too, but there are adapters available to make this happen with the current hardware. When we look at overclocking potential, the K7N2 Delta-ILSR was a natural which was partly because MSI included a feature laden BIOS with a wide array of settings. We think the only people that will be unhappy will be those with oversized heat sinks. The room around the Socket A was a little cramped on one side and there were no mounting holes for coolers that need to be screwed to the board. Aside from possibly alienating that very select crowd, we feel the board is a top-notch product. When we compared performance to some of its peers, the K7N2 Delta-ILSR rides high on the list, posting excellent scores in each test. With the added support for 400MHz FSBs, the true potential of the nForce2 chipset is released, allowing for all system buses to run synchronously at higher speeds. If you've been waiting to upgrade to an nForce2 motherboard, your wait is over. We give the MSI K7N2 Delta-ILSR a Hot Hardware Heat Meter rating of a 9. 9/10 !!! http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...a_ilsr(5).shtml Mer? MSI have created a pretty damn good board here, and I have no hesitation in recommending it, but bear in mind the question; Do you NEED 400 FSB support. If you can answer no to this and you already have an nForce2 based motherboard then you may as well stay with it. If you don't have an nForce2 motherboard, or need that 400FSB support then this board should be on your short list. Pros Fantastic performance Great stability when overclocking Very good looking board Lots of features Memory slots are away from AGP slot Nice locations for IDE and FDD headers Cons CPU Core maximum voltage could be considered a bit low Poor locations on power connectors Bottom Line The board is one of the best I have seen, with screaming performance and very good overclocking results. However if you already have an nForce2 based motherboard you would be better to hold out until the Athlon 64 arrives and the boards to go with it. http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/...a/k7n2/p4.shtml ... Vell??? Endret 16. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Kan ikke si annet enn at jeg har jobbet på en VGS skole hvor vi kjøpte inn flere hundre pcer hvert år, hvor de fleste var ferdig satt sammen av komplett. Av 100 MSI maskiner ble ca 40 sendt tilbake, mens med det samme antallet Asus maskiner ble kun 3 sendt tilbake, så snakker kun av egen erfaring, og min erfaring er at det er LANGT større feilprosent på MSI kort enn på Abit/Asus. Så vil nok ikke si jeg er farget av "AA" bølgen som du kaller det, men det må jo være en grunn til at så mange favoriserer abit og asus, og det tror jeg er KVALITET. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Kanskje... men man skal ikke utelukke en slags "massesugesjons" effekt -> "Alle" sier det er bra.... da mener jeg det er bra og anbefaler det. Som nevnt: RMA ca 3% ... husker Databutikken hadde RMA % på alle prod. før... da ledet abit klart. BTW: Var det kun HK som var forskjellig på maskinene du ref. til? Kompabilitets problemer kan fort oppstå også (eks. TwinMOS og nForce2 fra MSI, ASUS og R9700) EDIT: Noen hk modeller kan det altids være kødd med ... ... det er jo en grunn til Abit NF7S v.2.0 Endret 17. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Komplett har XP2500+ og 512MB ram som "ukens tilbud", kanskje verdt å ta en kikk på? Kjøp minst 256MB ram. Vil ikke anbefale deg å kjøpe sort skjerm, det er ikke noe bra for øynene. Som tidligere nevnt: Gå for Radeon 9600 (Pro eller XT?) og det innebygde lydkortet er det bra kvalitet på. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 (endret) har bestilt : amd atholon xp2800barton asus a7n8x deluxe gd seagata barracuda 7200,7 160gb S-ata 8mb sapphire radeon 9600 atlantis pro 128mb asus dvd spiller twinmos pc3200 512mb cl2,5 32m*8/16chip totalt 6479kr skall kjøpe skjerm senere men jeg tror ikke en hvit skjerm passer til et knall sort kabinett tror dere kjølepastaen som fulgte med taisol heatpipe cpu kjøleren min funker trenger jeg diskettstasjon hvet dere om noen termometer for cpu, skjermkort og hardisk som man kan sette i 3,5" må ikke glemme tror dere det innebygde lydkortet matcher surrond anlegget mitt Endret 18. november 2003 av neon king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå